ya 328
Moderator: ruben
-
harley jack
- Cabine Coureur
nou jerry zet hem maar alvast met de neus naar buiten
ik kom er aan.ook ik ga er aan beginnen 4 mei krijg ik gelijk administratie maar goed dan ben ik daar vanaf.ik ga ervoor dus hoop dat het allemaal mee valt en alles voor september haalt.ook heb ik gevraagd over E in september maar hun zeiden dat het nog niks bekend was,anders ook E erachter aan dan heb ik alles behalve d.dus ik zou zeggen start de motoren
ik heb een pakket met alles erop en eraan incl 20 lessen voor €2195,=
-
Hoppa69
- Sir Spam-a-lot :-)
Die zit er ook weer op.

Ben geen elektrische medicijnman maar heb mijn best er op gedaan.

Draadjes trekken voor de knipperlichten door een balk waarvan de oude draadjes weg zijn dus de oude niet kan gebruiken om een nieuwe er doorheen te trekken en die vol zitten met tektiel, dat was een erg fijn klusje.

Is kijken hoever ik hiermee kom en dan op een lijst bijhouden hoe of wat, zodat een ander weet wat ie in de toekomst nodig heeft voor een complete daf vervanging.
Die kleine busjes zijn mij zo wie zo al een raadsel, denk ook niet dat die voor een 328 zijn.

Wie kan mij aan een plaatje helpen hoe de deuren opgeborgen moeten worden in die steun achter de motorkap, heb alle standen geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar.

Ben geen elektrische medicijnman maar heb mijn best er op gedaan.

Draadjes trekken voor de knipperlichten door een balk waarvan de oude draadjes weg zijn dus de oude niet kan gebruiken om een nieuwe er doorheen te trekken en die vol zitten met tektiel, dat was een erg fijn klusje.

Is kijken hoever ik hiermee kom en dan op een lijst bijhouden hoe of wat, zodat een ander weet wat ie in de toekomst nodig heeft voor een complete daf vervanging.
Die kleine busjes zijn mij zo wie zo al een raadsel, denk ook niet dat die voor een 328 zijn.

Wie kan mij aan een plaatje helpen hoe de deuren opgeborgen moeten worden in die steun achter de motorkap, heb alle standen geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
Hoppa69
Daar die shimmy mij nog steeds niet lekker zit, ben ik maar alvast met de voorkant begonnen.
Ernstige gesprekken gehad met de bouten voorop, wilde nog niet, plaatjes aan de binnenkant waar een plaatje in zit met draad waren allemaal los gerot.
Dus te tol er in en eraf is ie. De grote bouten aan de zijkant kwamen gelukkig wel los, dat draad zit getapt in de zijbalk.

Takkenrek eraf.

Bumper er af.

Nu kan je lekker makkelijk bij de bouten van het ophangpunt van de draagarmen.

Die zitten wat lastiger met de stuurstangen ervoor.
Hoeven er eigenlijk niet uit die ophangpunten maar wil makkelijk werken met die nieuwe bussen er in slaan, dus ophangpunt gaat er ook uit, later zal blijken dat de spoorstangen toch los moeten.

Auto onder zijn draagarm gewoon opkrikken tot de band vrij is.

Voorkant ook een steun maken.

Band eraf en krik onder de draagarm weg halen.

Omdat ik heel de boel er 1 in keer af wil halen maar het toch niet te zwaar wil maken, zeker ook met het oog op weer monteren, de remtrommel er af.

Afdekplaatje er af en de borgring en ring van de aandrijfas er af.

Moer van de stuurstang er af en een paar klappen op zijn kop.

Die is los.

Aandrijfas los.

Remslang los en afgeblind.

Moeren van de fussee's los, onderste moer krijg je er net niet af, dus los maken tot ie gelijk ligt met de bovenkant van het schroefdraad.

Spie gemaakt van een oude beitel.

En er tussen slaan.

Nou ie wat gezakt is, kan de moer er af.

Spie er weer tussen en laatste stukje doen, dan valt de pen er uit met het afdekplaatje, wat dan weer bruikbaar is, normaal moet je die kapot maken om de fusseetrekker er in te kunnen draaien.

Bovenste zelfde verhaal.

Nu de pennen er uit zijn, kan de hele boel naar je toe er uit, boven vulling zit een pen aan die door een gleuf schuift, dus kan hij alleen naar je toe er uit.

De olie afgetapt van de tandwielkast en de 6 moeren verwijderd, de lange bouten zijn geborgd met een plaatje, als de bouten los zijn, enkele slagen in het schroefdraad laten zitten.

Als je er met een hamer op slaat, komt ie vanzelf los en ze kunnen vast zitten, want toen d'r tijd gebruikte ze ook een soort van locktide.

Lekker zwaar blijven ze toch die krengen maar hij ligt.

Bouten los maken aan het einde van de draagarmen.

Met een stuk rond vanaf de anderzijde de platen er uitslaan, waar die bouten doorheen gaan waar net op geslagen was om de tandwielkast er af te halen.

Kunstof drukringen verwijderen.

Tussen elke klem een beitel slaan, hoeft geen meter open, iet wat de druk er af is goed.

Dop er op en rammen maar.

Hij gaat lekker, was bij mijn 126 wel een ander verhaal.

Hopla.

En weer een stuk van mijn daf af.

Ik heb ze gekker gezien als dit.

De daf stond kaarsrecht, dus ff de maten opnemen van de hoogte van de draagarmen, de 126 heeft 1 torsiestaaf en de 328 heeft er 2 per kant.

Zelf gebeunde trekker er op.

Hij gaat lekker.

Als je geen trekker heb, dan kun je gewoon de buitenste houder voor de draadarmen er af slaan, dan komen de staven vanzelf mee, moet je met monteren wel in 1 keer goed zitten anders is het rot er uit halen en om dan weer alles los te maken, das ook weer zo wat maar het is te doen.

Tijdens het jutteren aan de stuurstangen zag ik ineens spelling op het draaipunt, dus die moet er ook uit.
Maar zie nu dat het moeilijk is om de onderste moer er af te halen, want die zit zo goed als boven de draagarm, die gaat er toch uit, dus ik moet het gewoon nu oplossen.

Bovenzijde remleiding los.

Bouten ophanging verwijderen.

De daf is weer lichter geworden.

Beetje op en neer en naar je toe trekken, en daar liggen ze dan.

Nou kan die moer van het draaipunt er af.

De moer brak.
Maar zoals je aan de roest ziet, is die al een poos kapot.

Hier en daar een beitel en een paar klappen op zijn kop.

Volgens mij waren bij dat ontwerp de bouten en moeren in de aanbieding.

En nog kwam ie niet los, omdat ze er nog maar 2 bouten bij gedaan hebben, en om die los te maken moet eigenlijk de radiateur er uit.
Zit ik daar ook nog op te wachten
Nee dus.

Korte sleutels bestaan ook
gelukkig waren de bouten niet zo lang.
Maar makkelijk was het niet.

Eindelijk.

Na schoon maken bleek de plaat aan de bovenkant niet goed af te sluiten, dus overal vet maar niet overal waar het hoort.

Je ziet een moer met een splitpen, deze gaat er op voordat de boel in elkaar gaat maar nu moet hij er uit. Na veel gepruts de splitpen er uit en de moer er af.
Nu kan de as er uit en kan je met een lang ijzer de stofring er uit slaan, nu zie je een borgring, die er uit en dan kan je van af boven de boel naar beneden meppen, in elkaar zetten de volgende keer, gaat de borgmoer voor het monteren er op, maar zie je dan wel.

Das toch een heel ander systeem dan van de 126.
Hierin zit 1 kogellager en 1 naaldlager en in de 126 zitten 2 kogellagers.

Die zoveel mogelijk weer netjes glad gemaakt.

Die doet van alles behalve wat ie moet doen.

Maar dat is niet zo gek.

Verder met de anderkant van de draagarmen, als je hem er niet uit wil halen, kan je op deze manier de oude bussen er uit halen, wil je de houder er wel uit halen, dan moet je de andere zijde ook demonteren.
Schroevendraaier er tussen slaan.

Schroeverdraaier om drukken en de bus komt er uit.

Schoon gemaakt en schuurpapiertje er doorheen gehaald.

Ouwe bus door gezaagd en de nieuwe ingespoten met wd40, op de oude bus slaan dus, daar ie er ook wat ingaat komt ie door de zaagsnede er weer makkelijker uit.

Nu kan je lekker makkelijk de borgstiften afstellen.

Met een plaatje en een pijpsleutel heb ik de nieuwe er in geslagen, vanaf de ander kant kan niet.
De bovenste heb ik gedaan met behulp van een oude bus.

Pennen op de draaibank behandeld met polijstpasta, ze zijn weer lekker zo.

Uiteindes draagarmen schoon gemaakt, in een groef hoort een O-ring voor de vuil afdichting.

Binnenzijde heeft geen groef maar wel een O-ring.

Nu de bumper er toch af licht de butsen gelijk ff terug slaan.

Dat zijn die plaatjes waar ik het in het begin over had met die houders er over heen, die waren er met de beitel zo vanaf.

Dit heb je dus nodig voor 1 voorwiel.
En de rubberen O-ringen moet ik nog halen en helaas heb ik de grote drukringen niet, maar de ouwe zijn nog dik zat.

Ernstige gesprekken gehad met de bouten voorop, wilde nog niet, plaatjes aan de binnenkant waar een plaatje in zit met draad waren allemaal los gerot.
Dus te tol er in en eraf is ie. De grote bouten aan de zijkant kwamen gelukkig wel los, dat draad zit getapt in de zijbalk.

Takkenrek eraf.

Bumper er af.

Nu kan je lekker makkelijk bij de bouten van het ophangpunt van de draagarmen.

Die zitten wat lastiger met de stuurstangen ervoor.
Hoeven er eigenlijk niet uit die ophangpunten maar wil makkelijk werken met die nieuwe bussen er in slaan, dus ophangpunt gaat er ook uit, later zal blijken dat de spoorstangen toch los moeten.

Auto onder zijn draagarm gewoon opkrikken tot de band vrij is.

Voorkant ook een steun maken.

Band eraf en krik onder de draagarm weg halen.

Omdat ik heel de boel er 1 in keer af wil halen maar het toch niet te zwaar wil maken, zeker ook met het oog op weer monteren, de remtrommel er af.

Afdekplaatje er af en de borgring en ring van de aandrijfas er af.

Moer van de stuurstang er af en een paar klappen op zijn kop.

Die is los.

Aandrijfas los.

Remslang los en afgeblind.

Moeren van de fussee's los, onderste moer krijg je er net niet af, dus los maken tot ie gelijk ligt met de bovenkant van het schroefdraad.

Spie gemaakt van een oude beitel.

En er tussen slaan.

Nou ie wat gezakt is, kan de moer er af.

Spie er weer tussen en laatste stukje doen, dan valt de pen er uit met het afdekplaatje, wat dan weer bruikbaar is, normaal moet je die kapot maken om de fusseetrekker er in te kunnen draaien.

Bovenste zelfde verhaal.

Nu de pennen er uit zijn, kan de hele boel naar je toe er uit, boven vulling zit een pen aan die door een gleuf schuift, dus kan hij alleen naar je toe er uit.

De olie afgetapt van de tandwielkast en de 6 moeren verwijderd, de lange bouten zijn geborgd met een plaatje, als de bouten los zijn, enkele slagen in het schroefdraad laten zitten.

Als je er met een hamer op slaat, komt ie vanzelf los en ze kunnen vast zitten, want toen d'r tijd gebruikte ze ook een soort van locktide.

Lekker zwaar blijven ze toch die krengen maar hij ligt.

Bouten los maken aan het einde van de draagarmen.

Met een stuk rond vanaf de anderzijde de platen er uitslaan, waar die bouten doorheen gaan waar net op geslagen was om de tandwielkast er af te halen.

Kunstof drukringen verwijderen.

Tussen elke klem een beitel slaan, hoeft geen meter open, iet wat de druk er af is goed.

Dop er op en rammen maar.

Hij gaat lekker, was bij mijn 126 wel een ander verhaal.

Hopla.

En weer een stuk van mijn daf af.

Ik heb ze gekker gezien als dit.

De daf stond kaarsrecht, dus ff de maten opnemen van de hoogte van de draagarmen, de 126 heeft 1 torsiestaaf en de 328 heeft er 2 per kant.

Zelf gebeunde trekker er op.

Hij gaat lekker.

Als je geen trekker heb, dan kun je gewoon de buitenste houder voor de draadarmen er af slaan, dan komen de staven vanzelf mee, moet je met monteren wel in 1 keer goed zitten anders is het rot er uit halen en om dan weer alles los te maken, das ook weer zo wat maar het is te doen.

Tijdens het jutteren aan de stuurstangen zag ik ineens spelling op het draaipunt, dus die moet er ook uit.
Maar zie nu dat het moeilijk is om de onderste moer er af te halen, want die zit zo goed als boven de draagarm, die gaat er toch uit, dus ik moet het gewoon nu oplossen.

Bovenzijde remleiding los.

Bouten ophanging verwijderen.

De daf is weer lichter geworden.

Beetje op en neer en naar je toe trekken, en daar liggen ze dan.

Nou kan die moer van het draaipunt er af.

De moer brak.

Hier en daar een beitel en een paar klappen op zijn kop.

Volgens mij waren bij dat ontwerp de bouten en moeren in de aanbieding.

En nog kwam ie niet los, omdat ze er nog maar 2 bouten bij gedaan hebben, en om die los te maken moet eigenlijk de radiateur er uit.
Zit ik daar ook nog op te wachten
Nee dus.

Korte sleutels bestaan ook
Maar makkelijk was het niet.

Eindelijk.

Na schoon maken bleek de plaat aan de bovenkant niet goed af te sluiten, dus overal vet maar niet overal waar het hoort.

Je ziet een moer met een splitpen, deze gaat er op voordat de boel in elkaar gaat maar nu moet hij er uit. Na veel gepruts de splitpen er uit en de moer er af.
Nu kan de as er uit en kan je met een lang ijzer de stofring er uit slaan, nu zie je een borgring, die er uit en dan kan je van af boven de boel naar beneden meppen, in elkaar zetten de volgende keer, gaat de borgmoer voor het monteren er op, maar zie je dan wel.

Das toch een heel ander systeem dan van de 126.
Hierin zit 1 kogellager en 1 naaldlager en in de 126 zitten 2 kogellagers.

Die zoveel mogelijk weer netjes glad gemaakt.

Die doet van alles behalve wat ie moet doen.

Maar dat is niet zo gek.

Verder met de anderkant van de draagarmen, als je hem er niet uit wil halen, kan je op deze manier de oude bussen er uit halen, wil je de houder er wel uit halen, dan moet je de andere zijde ook demonteren.
Schroevendraaier er tussen slaan.

Schroeverdraaier om drukken en de bus komt er uit.

Schoon gemaakt en schuurpapiertje er doorheen gehaald.

Ouwe bus door gezaagd en de nieuwe ingespoten met wd40, op de oude bus slaan dus, daar ie er ook wat ingaat komt ie door de zaagsnede er weer makkelijker uit.

Nu kan je lekker makkelijk de borgstiften afstellen.

Met een plaatje en een pijpsleutel heb ik de nieuwe er in geslagen, vanaf de ander kant kan niet.
De bovenste heb ik gedaan met behulp van een oude bus.

Pennen op de draaibank behandeld met polijstpasta, ze zijn weer lekker zo.

Uiteindes draagarmen schoon gemaakt, in een groef hoort een O-ring voor de vuil afdichting.

Binnenzijde heeft geen groef maar wel een O-ring.

Nu de bumper er toch af licht de butsen gelijk ff terug slaan.

Dat zijn die plaatjes waar ik het in het begin over had met die houders er over heen, die waren er met de beitel zo vanaf.

Dit heb je dus nodig voor 1 voorwiel.
En de rubberen O-ringen moet ik nog halen en helaas heb ik de grote drukringen niet, maar de ouwe zijn nog dik zat.

O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
Hoppa69
Zijn de ori bussen, pom is leuk als je een terreinrijder ben en veel met vocht te maken heb, daarbij worden de mijne vanaf nu regelmatig gesmeerd en als de O-ringen zijn vernieuwd, kan d'r niet veel vocht meer in komen, als het goed is.
Daarbij kost zo'n ori bus 2 euro, dat telt ook mee.
Maar ik heb nog wat plaatjes van vandaag voor de liefhebbers.
Andere kant ook er af.

Scharnierpunt voor de stuurstangen was nog goed maar ga toch de lagers doen, kan er nu lekker makkelijk bij.
Bouten aan deze kant gingen makkelijker, omdat je naast de radiateur wat meer ruimte heb.

Daar ik van de stuurstangen meer last heb dan gemak met het verwijderen van de moeren en hij nog met 1 moer vast zit, gaat die hele zaak er uit.

Alleen deze moest nog los.
Meeste wat tegen heeft gezeten is het er uit krijgen van de splitpennen, kunnen echt vast zitten van de roest.

En daar ligt heel de winkel.

Nu kan ik zowel boven als onder makkelijk bij de bouten, dit waren wat ernstige gesprekken, voordat die los kwamen.

Laatste bout lossen en dan bandje er doorheen om te laten zakken, hij valt er niet af, hij blijft aan een rand hangen.
Als de band er door zit, dan pas de laatste bout geheel verwijderen.

En weer een stuk er af.

Als je dan ook ziet hoe deze er aan toe zijn, dan kan het echt niet anders dat deze daf in perfecte staat van onderhoud is geweest voordat ie buiten werd gezet.
Getuigen ook de geschilderde nummers en dergelijke op de remschoenen maar dat had ik al verteld.

Bovenste messingstiften konden geen smeernippels in, omdat de draagarm er voor langs loop.
Opgelost met een 45 graden nippel er onder.

Daar ik de boel al doorgesmeerd had en nu uit elkaar heb gehaald, zag ik dat de boel aan 1 kant goed vet was maar dat het niet aan de andere kant kwam.
Dus bij deze krijgen alle draaipunten aan de andere kant ook een nippel erbij.

En weer op zijn plek.

En dan niet vergeten om aan de binnenkant ff dat randje van het boren weg te snijden in de bus, anders loop je met monteren vast.

Daarbij kost zo'n ori bus 2 euro, dat telt ook mee.
Maar ik heb nog wat plaatjes van vandaag voor de liefhebbers.
Andere kant ook er af.

Scharnierpunt voor de stuurstangen was nog goed maar ga toch de lagers doen, kan er nu lekker makkelijk bij.
Bouten aan deze kant gingen makkelijker, omdat je naast de radiateur wat meer ruimte heb.

Daar ik van de stuurstangen meer last heb dan gemak met het verwijderen van de moeren en hij nog met 1 moer vast zit, gaat die hele zaak er uit.

Alleen deze moest nog los.
Meeste wat tegen heeft gezeten is het er uit krijgen van de splitpennen, kunnen echt vast zitten van de roest.

En daar ligt heel de winkel.

Nu kan ik zowel boven als onder makkelijk bij de bouten, dit waren wat ernstige gesprekken, voordat die los kwamen.

Laatste bout lossen en dan bandje er doorheen om te laten zakken, hij valt er niet af, hij blijft aan een rand hangen.
Als de band er door zit, dan pas de laatste bout geheel verwijderen.

En weer een stuk er af.

Als je dan ook ziet hoe deze er aan toe zijn, dan kan het echt niet anders dat deze daf in perfecte staat van onderhoud is geweest voordat ie buiten werd gezet.
Getuigen ook de geschilderde nummers en dergelijke op de remschoenen maar dat had ik al verteld.

Bovenste messingstiften konden geen smeernippels in, omdat de draagarm er voor langs loop.
Opgelost met een 45 graden nippel er onder.

Daar ik de boel al doorgesmeerd had en nu uit elkaar heb gehaald, zag ik dat de boel aan 1 kant goed vet was maar dat het niet aan de andere kant kwam.
Dus bij deze krijgen alle draaipunten aan de andere kant ook een nippel erbij.

En weer op zijn plek.

En dan niet vergeten om aan de binnenkant ff dat randje van het boren weg te snijden in de bus, anders loop je met monteren vast.

O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
Hoppa69
Ben op zoek geweest naar lagers en gevonden, bleek het nieuwe naaldlager ook al spelling te hebben, dus de as heeft flink te lijden gehad.
Dan moet ik wat anders gaan verzinnen.
Eerst die andere maar is uitgebouwd en open gemaakt.
Van deze krijg ik het plaatje er niet af, dus gaatje geboord.
Nadat ik de centerpoint zoveel mogelijk had terug geslagen.

Priem er in slaan en de boel omwippen.

Na verwijderen splitpen, moer verwijderen.

Nu kan je hier op slaan om de as er uit te krijgen, let op het schroefdraad.

As draaide nogal zwaar, das niet gek, die draaide ook al rondt in het lager, zonder dat het lager zelf draaide, dus ook teveel ruimte.

Onderzijde zoveel mogelijk de centerpoints terug slaan.

Van binnen uit de stofring er uit slaan.

Clip verwijderen.

Deze dus.

Vulring verwijderen.

En dan de boel vanaf boven er uit slaan.
Naaldlager komt er al uit.

Gevolgd door een afstandbus.

En als laatste nog een kogellager.

Daar ligt nummer 2.

Lager wordt vernieuwd door een zelfde maar dan een onderhoudsvrije.

De assen op de draaibank behandeld, zodat deze jongen past.
Hij was aan de buitenzijde ook 0.4 mm te groot, ook opgelost op de draaibank.

Het oude lager met vulring tegen over het nieuwe lager, nieuwe lager is dan 0.8 mm te hoog, dat haal ik weer van de afstandsbus af.

Wordt het dit verhaal.

Das toch lekker werken, zo'n pers aan huis.

Gelijk ff kijken of ie doorsmeerd.

Beetje klooien maar dan zit er weer een splitpen in.

Vol douwen met vet, werkt goed.

Stofring vernieuwen is gewoon een nieuwe o-ring er in.

Terug op zijn plek en weer de centerpoints slaan.

Is kijken of ik die nog redden kan.

Met de pers plat gemaakt.

Op een dop.

Randje in gesmeerd met locktide.

Hoed er weer op.

En weer terug persen.

Die zit.

Kon geen andere moer vinden voor die gebroken was, dus de breuken in v-vorm geslepen en dicht gelast, die kan weer hoor.

Klaar en nu zonder spelling.

Kwam met monteren echt met die dikke worst vingers van mij niet bovenin voor die stinkbout, dus zag ineens het licht, alleen onderzijde radiateur los gemaakt en net genoeg opzij kunnen douwen, zodat ik er wel bij kon.

Die ander is ook in orde gemaakt en draait weer zonder spelling nu.

Die kapotte ff geperst, morgen gat dicht lassen en weer hergebruiken.

Dan moet ik wat anders gaan verzinnen.
Eerst die andere maar is uitgebouwd en open gemaakt.
Van deze krijg ik het plaatje er niet af, dus gaatje geboord.
Nadat ik de centerpoint zoveel mogelijk had terug geslagen.

Priem er in slaan en de boel omwippen.

Na verwijderen splitpen, moer verwijderen.

Nu kan je hier op slaan om de as er uit te krijgen, let op het schroefdraad.

As draaide nogal zwaar, das niet gek, die draaide ook al rondt in het lager, zonder dat het lager zelf draaide, dus ook teveel ruimte.

Onderzijde zoveel mogelijk de centerpoints terug slaan.

Van binnen uit de stofring er uit slaan.

Clip verwijderen.

Deze dus.

Vulring verwijderen.

En dan de boel vanaf boven er uit slaan.
Naaldlager komt er al uit.

Gevolgd door een afstandbus.

En als laatste nog een kogellager.

Daar ligt nummer 2.

Lager wordt vernieuwd door een zelfde maar dan een onderhoudsvrije.

De assen op de draaibank behandeld, zodat deze jongen past.
Hij was aan de buitenzijde ook 0.4 mm te groot, ook opgelost op de draaibank.

Het oude lager met vulring tegen over het nieuwe lager, nieuwe lager is dan 0.8 mm te hoog, dat haal ik weer van de afstandsbus af.

Wordt het dit verhaal.

Das toch lekker werken, zo'n pers aan huis.

Gelijk ff kijken of ie doorsmeerd.

Beetje klooien maar dan zit er weer een splitpen in.

Vol douwen met vet, werkt goed.

Stofring vernieuwen is gewoon een nieuwe o-ring er in.

Terug op zijn plek en weer de centerpoints slaan.

Is kijken of ik die nog redden kan.

Met de pers plat gemaakt.

Op een dop.

Randje in gesmeerd met locktide.

Hoed er weer op.

En weer terug persen.

Die zit.

Kon geen andere moer vinden voor die gebroken was, dus de breuken in v-vorm geslepen en dicht gelast, die kan weer hoor.

Klaar en nu zonder spelling.

Kwam met monteren echt met die dikke worst vingers van mij niet bovenin voor die stinkbout, dus zag ineens het licht, alleen onderzijde radiateur los gemaakt en net genoeg opzij kunnen douwen, zodat ik er wel bij kon.

Die ander is ook in orde gemaakt en draait weer zonder spelling nu.

Die kapotte ff geperst, morgen gat dicht lassen en weer hergebruiken.

O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.