Ik hoop dat jullie wat tips en tricks hebben om onze Daf weer op de weg te helpen.
De daf heeft altijd perfect gelopen, een paar weken geleden begon hij te horten en stoten. Het leek net of er 1 of meer cilinders er mee ophielden.
Op een gegeven moment wilde hij helemaal niet meer starten.
OP het moment staat hij in de werkplaats en heb ik hem weer aan het lopen gehad, echter cilinder 1 en 6 deden niet mee.
Wanneer ik de bougie doppen eraf trok van deze cilinders verandert er niks aan de manier van lopen, elk van de andere cilinders deed de daf slechter laten lopen wanneer de bougie dop eraf ging.
Er zit een originele ontsteking in met moderne Bosch WE8C bougies en kabels.
Alles binnen in de ontsteking, bobine, condensator, voorschakelweerstand, verdelerkap, behalve rotor en contactpuntjes zijn vervangen.
Over de bougie kabels meet ik 0 ohm (tot en met de doppen), wanneer ik vanaf verdelerkap tot en met bougie elektrode meet krijg ik ± 10ohm
Met deze bougies heeft de daf goed gelopen tot dit moment.
IK heb de ontsteking al eruit gehad en weer terug gezet.
Met motor op ±15mm voor BDP en rotor wijzend naar rechts voor, zoals beschreven in het VTH.
DAF loopt op LPG én benzine en heeft dit altijd zonder problemen gedaan.
DAF heeft compressie, hoeveel precies nog onbekend, wellicht kleppen deksels eens lichten om deze te stellen en nakijken.
Door propjes papier in de bougie gaten te doen en een slinger te geven. Zal eens om een compressie meter, om de juiste waarden te meten.
Vandaag komen er nieuwe 6x BOSCH WE8C bougies in.
Komt dit jullie bekend voor? (ik hoop het niet natuurlijk
Alvast bedankt.
Groet Tim