Stuurbekrachtiging?

Vragen stellen en oplossingen geven

Moderator: ruben

dafje441
Matgroentje

Stuurbekrachtiging?

Berichtdoor dafje441 » di 01 sep 2026 23:07

Hey allemaal. Ik zit te kijken of ik mijn daf kan upgraden door stuurbekrachtiging in te bouwen. Ik heb hier en daar op het forum wat dingen voorbij zien komen maar niet echt de technische informatie van mensen die dit al eens gedaan hebben. Is er iemand die me van de informatie kan voorzien? Of misschien dat ik bij degene die dit gedaan heeft eens langs kan komen om het in het echt te zien. Ik denk dat dit wel een enorm fijne upgrade kan zijn, en gezien ik de daf toch van boven naar onder en van voor naar achter ga restaureren lijkt mij dit het uitgelezen moment zo iets uit te voeren.

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)

Re: Stuurbekrachtiging?

Berichtdoor Hoppa69 » wo 02 sep 2026 22:38

Het was even zoeken.
Ik vond hem toen al een heel eind lichter sturen.
viewtopic.php?t=1895
Helaas is deze beste man ons al lang geleden ontvallen.
Maar zijn setje zit er nog steeds tussen bij die van mij en volgens mij heb ik er nog 1 op reserve liggen ook.

En stuur bekrachtiging, het zal best goed werken alleen ga je krachten zetten op spullen die er niet voor ontworpen zijn.
Denk b.v. aan je draaipunten naast je radiateur, nu is het zo, niet rollen, niet te sturen.
Dan ga je toch op de plaats sturen met een bekrachtiger.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

B. van der Veer
Clublid

Re: Stuurbekrachtiging?

Berichtdoor B. van der Veer » do 03 sep 2026 21:06

Ruud toen ik mijn auto verkocht heb ik alle papieren bij de handleiding gedaan dus ik heb geen maten meer van de taatslagers en ringen.
Ik zal een berichtje sturen naar Corne of hij een fotokopie kan maken van die tekeningen voor mij.
Kijken of dat lukt.

Bert.
ik reed YA126
ik heb geen haast

Terug naar “Techniek YA126”