hallo iedereen
ik heb al een aantal dagen zitten zoeken naar een oplossing voor mijn probleem maar ben het nog niet tegen gekomen hier op het forum maar ik gaat het toch maar vragen.
bij mijn daf ya126 lekt er uit de linker vooras heel langzaam tandwielkastolie/versnellingsbakolie. nu kan ik wel alles helemaal uit elkaar halen en kijken waar hij lekt maar misschien weten jullie het beter uit te leggen zodat ik het makkelijker kan doen.
het is niet zo dat het eruit gutst maar na 1 maand ligt er wel al een aardig natte plek onder het wiel.
en ook de vraag wat voor keerring zit er in zodat ik hem alvast kan bestellen.
hieronder de foto met de pijl waar hij lekt.
mvg jeroen
lekkende steekas voor
Moderator: ruben
lekkende steekas voor
- Bijlagen
-
- 381749e5-0f4e-4ace-846a-ba07fc529c24 (1).jpg (241 KiB) 1903 keer bekeken
Daf YA-126 uit 1955 en een Nekaf uit 1960
Re: lekkende steekas voor
Precies bij de pijl zit een oliekeerring 40x52x7. Sommige kiezen voor een geheel rubberen exemplaar.
Ik heb er een met een stalen behuizing en een stoflip zitten.
Ps. Ik zou de remslang aan de andere zijde van de remcilinder monteren. Zit nu wel heel dicht bij de steekas.
Ik heb er een met een stalen behuizing en een stoflip zitten.
Ps. Ik zou de remslang aan de andere zijde van de remcilinder monteren. Zit nu wel heel dicht bij de steekas.
Re: lekkende steekas voor
Bedankt alvast voor de maat keerring
Wat bedreft de remslang, Bij mij zit hij anders want dit is een foto wat ik hier van het forum hebt gekopieerd.
Wat bedreft de remslang, Bij mij zit hij anders want dit is een foto wat ik hier van het forum hebt gekopieerd.
Daf YA-126 uit 1955 en een Nekaf uit 1960