ya 328

Voor (foto)verslagen over diverse projecten, zoals restauratie van uw auto, inbouw van gas, klussen aan een polynorm etc

Moderator: ruben

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)

Berichtdoor Hoppa69 » wo 15 okt 2008 08:49

Daarom zie je er ook 1 liggen op het deksel maar goed erbij vermelden is beter. :oops:

Zo heb ik er ook 3 gebruikt aan de onderzijde van de oliekoeler.

En 1 onder de bout van het deksel van het oliefilterhuis.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Hoppa69

Berichtdoor Hoppa69 » wo 15 okt 2008 19:02

Die tapeindes van het uitlaatspruitstuk hebben hun leven wel gehad.

Afbeelding

Die verroeste bovenkantjes kan je beter afzagen, scheelt weer met los draaien.

Afbeelding

Zo dus.

Afbeelding

Moordenaar er op.

Afbeelding

Das 1. :lol:

Afbeelding

Voor de andere 2 moest hij toch in de bankschroef, met veel heen en weer gedraai en vet, ook gewonen, heet stoken had beter geweest maar daar kon ik ff niet bij. :oops:

Afbeelding

Dat het pasvlak er nietziet, maakt niet uit, hij dicht af op die koperen ring die er tussen komt.

Afbeelding

Na de boel zo goed als het ging ontroest staat hij nu in de hitte bestendige verf.

Terwijl dat dat droogt, deze smerige gast maar is onder handen nemen.

Afbeelding

Terwijl hij er van binnen nog goed uitziet, zelfs de pakkingen zijn nog als nieuw, die is volgens mij in elkaar gezet en zo goed als niet meer gebruikt, ouwe pakkingen gaan er gewoon weer in, omdat ik geen nieuwe heb en omdat hij meerendeel op gas gaat draaien, dan heb je in grote lijnen alleen je gasklep nodig van heel de carberateur.

Afbeelding

Vuil.

Afbeelding

Schoon. 8)

Afbeelding

Die kan weer hoor. :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Nou ben ik de foto's van het opbouwen kwijt en om alles nou weer los te maken, zag ik toch niet zitten. :mrgreen:

Afbeelding

Ziet er ook niet uit.

Afbeelding

Maar van binnen dan weer wel.

Afbeelding

Das dus dat schroefje wat er uit moet en daar moet dan wat motorolie achter om de as te smeren, wordt erg vaak over geslagen, omdat je er niet bij kunt zonder de verdeler er uit te halen.
Deze gehele verdeler krijgt wel een verfje maar niet zo'n grote beurt als jullie gewend zijn, als de 126 motor er uit gaat, bouw ik de mijne over, zit alles al nieuw in en omgebouwd naar gewone bougies.

Afbeelding

Heb iemand is een vriendendienst gedaan, kreeg ik nu een vriendendienst van terug over de post, afstellen moet goed komen nu. Heb er ff door heen gebladderd, als het hier niet mee lukt, lukt het nergens mee. :lol:

Afbeelding

Daarbij heb ik via marktplaats ook zo'n lagersmeerhulp gekocht, die was ook binnen vandaag maar die zie je wel als ik de lagers ga smeren.

Morgen komen er als het goed is 10 nieuwe blikken blenco binnen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Rick
Clublid

Berichtdoor Rick » wo 15 okt 2008 21:31

Blanco? Was dat? Dat is troep uit grootmoeders tijd toen ze nog niks beters hadden :lol:

Tegenwoordig kan je beter Hydroline gebruiken. Dat is een soort behanglijm, maar dat trekt echt in het canvas en werkt veel beter. Dan lijkt blanco meer op verf :wink: hoewel het is soms beter dan niks.
Scouting en Daf's, een geweldige combinatie!
Afbeelding

Hoppa69

Berichtdoor Hoppa69 » wo 15 okt 2008 22:24

Wil dat is proberen, het is maar voor een aftands kopskleedje waar die bende al op zit.

En voor die 1 euro voor een blikje kan ik ook geen buil vallen.

O.k. heb gelijk 10 blikken gekocht.

Maar ja.

Voorraad he.

Das alles. :mrgreen:
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Dikkedaf
Hercules Held

Berichtdoor Dikkedaf » wo 15 okt 2008 22:36

Blanco? Was dat? Dat is troep uit grootmoeders tijd toen ze nog niks beters hadden :lol:

Tegenwoordig kan je beter Hydroline gebruiken. Dat is een soort behanglijm, maar dat trekt echt in het canvas en werkt veel beter. Dan lijkt blanco meer op verf :wink: hoewel het is soms beter dan niks.
Als iemand nog een 3 liter van die echte Blanco over heeft, houd ik mij wel aanbevolen. (wel even een masker met combifilter op doen, zo lekker is het spul ook niet).
De bus even au bain marie verwarmen, smeert goed uit en trekt goed in.

Hoppa69

Berichtdoor Hoppa69 » wo 15 okt 2008 22:42

Echte blanco ?

Heb ie ook nep dan ?

Dit is wat ik genomen heb.

Die ook eerst verwarmen ?

http://link.marktplaats.nl/194727641
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Wepje
Knipperlichtje
Contacteer:

Berichtdoor Wepje » do 16 okt 2008 16:19

Eh....??? is dit nog steeds het 126 forum of ben ik hier verdwaald geraakt bij de "328-club"?

Toch even een positief opmerkinkje ook: de hoefijzertjes op
de achterbak waren ten tijden van mijn dienstplicht op sommige wagens aangebracht. Ze hadden het naar mijn weten niet allemaal. Ze waren echt bedoeld om als opstapje te gebruiken.
Je moest er alleen niet in blijven hangen :D Dit gebeurde toen
regelmatig en dan bleef je enkele tellen "zweven" .
Tot zover de bijdrage van een heel dun dafje.

Groet,

Harry

Wepje
Knipperlichtje
Contacteer:

Berichtdoor Wepje » do 16 okt 2008 16:20

oeps verkeerde rubriek. Was bedoeld voor de dikke daf hoek

Wepje
Knipperlichtje
Contacteer:

Berichtdoor Wepje » do 16 okt 2008 16:22

Geplaatst: Do Okt 16, 2008 3:19 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Eh....??? is dit nog steeds het 126 forum of ben ik hier verdwaald geraakt bij de "328-club"?

Toch even een positief opmerkinkje ook: de hoefijzertjes op
de achterbak waren ten tijden van mijn dienstplicht op sommige wagens aangebracht. Ze hadden het naar mijn weten niet allemaal. Ze waren echt bedoeld om als opstapje te gebruiken.
Je moest er alleen niet in blijven hangen Dit gebeurde toen
regelmatig en dan bleef je enkele tellen "zweven" .
Tot zover de bijdrage van een heel dun dafje.

Groet,

Harry

Wepje
Knipperlichtje
Contacteer:

Berichtdoor Wepje » do 16 okt 2008 16:23

dit gaat hier helemaal fout: WEBMASTER!!!!!!!?????

Hoppa69

Berichtdoor Hoppa69 » do 16 okt 2008 16:34

Heb ie gezopen ? :lol:

Maar die hoefijzers heb ik volgens mij er ook op zitten, weet ik gelijk waar ze voor zijn. 8)
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Hoppa69

Berichtdoor Hoppa69 » do 16 okt 2008 18:34

Vandaag niet veel kunnen doen.

FF op en neer geweest naar vis, was totaal 400 km.

Beste vent, goede service en zet een lekkere bak koffie. 8)

Maar we hebben weer een berg onderdelen en uiteraard meer mee genomen dan waar ik voor ging.
Was weer voor een vermogen. :shock:

Alle stickers, rotor, contactpuntjes, condensator, slangetjes voor de verdeler, klinknagels, 2 nieuwe zijruitjes voor de 126, nieuwe keeringen voor de steekassen, 2 uitlaat ringen, 1 uitlaat compleet en 1 alleen de voorbocht en pot, 4 pakkingen ervoor, alle rubberen slangen voor de motor, aansluitnippel carberateur en nog wat klein grut.

Afbeelding

Benzineleiding aangesloten, moet er later nog een benzine afsluiter tussen maken i.v.m. lpg rijden.

Afbeelding

Afbeelding

Ook maar een nieuwe v-snaar er op.

Afbeelding

Nog wat klein spul geverfd en de knutseldag is alweer om. :cry:

Maar morgen weer een dag.

Helaas kan de uitlaat om te testen er niet op als hij in de bok staat maar daar verzin ik nog wel wat op.

Zou nog terug komen over die extra leiding op de 126 motoren.

Waar is de rood omcirkelde nou goed voor, de 328 motor heeft het niet.
Iemand een idee ?

Afbeelding
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

ruben

Berichtdoor ruben » do 16 okt 2008 21:36

eindelijk eens een fatsoenlijke foto gezien van de onstekings kabels waar er hier een hoop op zitten te schelden. niet helemaal vreemd, maar deze kom ik nog dagelijks tegen op een aantal vliegtuigen die wij in onderhoud hebben, en nee, geen hele oude, 1 setje zit op een motor van nog geen jaar oud. Hebben deze kabels ook een gewonden koperen kern? moet zeggen, als je weet hoe ermee om te gaan dan zijn er echt gaan problemen mee hoor. Van welk merk is de originele onsteking dan?

en ehh, als je bij ons iets zo met ijzerdraad zou borgen zoals je dat vliegwiel deed, had ik echt niet geweten wat ik met je aan zou moeten, maar ja, ligt er misschien aan welk doel je wilt bereiken , maar je hoeft het niet meteen als commentaar op te vatten hoor, bij onze tak van sport is het een beetje tot kunst verheven

Hoppa69

Berichtdoor Hoppa69 » do 16 okt 2008 22:15

en ehh, als je bij ons iets zo met ijzerdraad zou borgen zoals je dat vliegwiel deed, had ik echt niet geweten wat ik met je aan zou moeten, maar ja, ligt er misschien aan welk doel je wilt bereiken , maar je hoeft het niet meteen als commentaar op te vatten hoor, bij onze tak van sport is het een beetje tot kunst verheven
Als ik kijk hoe dat ijzer draadje zat, zit het nu niet veel slechter.

Het verdient geen schoonheidsprijs maar in de th staat alleen dat er een ijzerdraadje door de TRILLINGSDEMPER moet en niet door mijn vliegwiel. :twisted:

Maar als het niet gaat werken heb ik liever dat je dat gewoon zeg, ruk ik het er uit, flikker ik er locktide in.

Daarbij kijk ik uit naar de foto's van jouw knutselpraktijken, er zijn er hier toch niet zoveel die foto's plaatsen.

maar je hoeft het niet meteen als commentaar op te vatten hoor, bij onze tak van sport is het een beetje lekkere ontspanning om met je HOBBY bezig te zijn.

Het merk van de ontsteking en heel de bende staat in je th.

En inderdaad met de ontsteking is geheel niks mis als je monteerd zoals in de th staat, tot je lpg gaat rijden, is trouwens ook een oplossing voor van montji.
Door de koolstaafjes erin te veranderen voor volgens mij messing.

Ik kijk niet zo nauw naar origineel, dus heb ik heel de boel omgebouwd naar hedendaagse bougie's, die zijn een stuk goedkoper ook.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

ruben

Berichtdoor ruben » do 16 okt 2008 22:23

probeerde je niet boos te maken hoor, en heb inderdaad niet goed op de foto gekeken, sorry en of iemand het origineel wil hebben, is ieders keus, toch?

mocht je het nog willen weten hoe ik het zou doen? het mag, ik denk wel dat het waarschijnlijk wel zo heeft gezeten zoals het nu zit, dus wie weet ben jij wel origineler , en ja sorry, ik heb wel van mijn hobby mijn werk gemaakt, en probeer nu heel langzaam weer van mijn werk mijn hobby te maken

nog maals, wil hier niemand op zijn *** trappen
Laatst gewijzigd door ruben op do 16 okt 2008 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Projecten”