dit is dus de situatie zoals ik hem tegenkwam toen ik wat beter keek en mijn ogen uitgepoetst had
groeven zijn goed met de vingertoppen te voelen en je nagels blijven er gewoon in hangen, ook een dikke oude corrosie rand te zien waar waarschijnlijk een zuigerveer vast geroest heeft gezeten, en ook wat algemene oude corrosie sporen.
wat nagedacht, beetje teleurgesteld geweest, nog eens nagedacht, maar uiteindelijk hopelijk de verstandige keuze gemaakt, de boel eruit, de slechtste cilinder opboren tot hij weer glad is, dan ophonen tot de eerst volgende bovenliggende overmaat, dan de rest van de cilnders naar die zelfde maat en als ik dan de overmaat weet ook nieuwe zuigers, dan meteen nieuwe hoofdlagers, krukas keerringen, de hele bende maar. Kost een hoop, dafje staat nog veel langer stil dan ik dacht maar weet dan wel wat ik in de vingers heb en als het goed is kan ik daarna weer jaren vooruit.......
Dus daar gaan we, staat goed en netjes uitgelegd in het VTH, per kant van de motor zelfs wat je waar los moet halen dus daar niet al te veel foto's van.
Omdat ik dacht dat het balans punt niet meer zou kloppen de radiator er maar eerst uitgehaald
was maar goed ook, 1 van de onderste rubbers bleek compleet los te zijn van zijn kommetje (nog geen foto van)
en dan kom je ook nog zulk broddelwerk tegen
maar uiteindelijk liep ik hier vast, haak van mijn takel blijkt te klein voor het oog...........

morgen maar en harpsluitinkje voor halen
toen maar, ook vanwege de balans, de bak los gehaald.
Ook dit staat netjes in het VTH, uiteindelijk, plaat eraf, aandrijfas los, pedaal los en slang naar de bandenpomp los en dan de ring met boutjes....
in het VTH stond als tip een plank op de benen te leggen en daar de bak op laten zakken en er dan uit rijden, maar dat bleek niet te passen....
maar ik ie er weer een gat in zeg maar