de laatste tijd wou mijn wepje niet meer fatsoenlijk stationair lopen tenzij hij echt heel warm was, en van de week zag ik ook dat hij het wel heel erg koud heeft.
Na wat heen en weer ge-app met Albert kwam ik er achter dat hij de isolator direct onder zijn carburateur heeft en bij mij staat de carburateur direct op het hitteschild.
nog even in de detail lijst gekeken, niet erg duidelijk maar hij zat bij mij dus niet goed, maar na even zoeken....... gevonden
dus de 2 moeren van de carburateur los, had nauwelijks een sleutel nodig, ook niet echt wat je hoopt aan te treffen maar goed, carburateur opgetild, hitteschild omhoog en de pakkingen er tussen vandaan gevist samen met de isolator.

zoals je ziet waren de pakkingen ook niet al te best meer.....
maar even een paar nieuwe pakkingen gemaakt, mijn kleuterjuf zou trots op mij zijn
En weer in elkaar gezet zoals het volgens het boekje hoort,
maar doordat het hitteschild nu lager onder de carburateur komt te zitten, kwam de steun voor het gas stang gewricht ook lager en kwam de stationair schroef niet meer tegen de stop en bleef hij bij 1000 toeren stationair lopen. Duurde even voor ik in de gaten had dat dat de oorzaak was, maar goed, hierdoor zijn alle draaipunten van de gas bediening wel weer extra goed gesmeerd op het moente zullen we maar zeggen. Uiteindelijk de lange gasstang iets langer gemaakt en daarmee was het probleem opgelost.