BE-16-26 (KL-71-02?)
Moderator: ruben
Re: BE-16-26
Geloof dat dat wel goed zit maar ga ik nog wel controleren
zo, even prutsen maar pagina 13, 14, 15 en 16 hebben weer foto's war wat op te zien is
Vreemde is dat niet al de photobucket foto's weg zijn een paar zitten er nog tussen dus die maar gewoon laten staan, de rest zal ook langzaamaan bijgewerkt worden.
Vreemde is dat niet al de photobucket foto's weg zijn een paar zitten er nog tussen dus die maar gewoon laten staan, de rest zal ook langzaamaan bijgewerkt worden.
-
Hoppa69
- Sir Spam-a-lot :-)
Die je nog wel kan zien beginnen met [img] en die je niet meer kan zien beginnen met [url=Vreemde is dat niet al de photobucket foto's weg zijn een paar zitten er nog tussen dus die maar gewoon laten staan, de rest zal ook langzaamaan bijgewerkt worden.
Die IMG is trouwens een ander account: muisarm80
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Het is net of ze mee lezen, nu zit alles van de Photobucket op pagina 14 weer verdwenen, dus dat ook weer herstellenDie je nog wel kan zien beginnen met [img] en die je niet meer kan zien beginnen met [url=Vreemde is dat niet al de photobucket foto's weg zijn een paar zitten er nog tussen dus die maar gewoon laten staan, de rest zal ook langzaamaan bijgewerkt worden.
Die IMG is trouwens een ander account: muisarm80
Heb een donkerpaars vermoedenMuisarm80, wie is dat nou weer![]()
-
Hoppa69
Ik geloof dat ik 2 gebruikers door elkaar heb gehaald.Heb een donkerpaars vermoedenMuisarm80, wie is dat nou weer![]()
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
zo, mijn boute uitspraak van gisteren nu maar even wel goed bijgewerkt, alles naar de nieuwe foto site gegooid en nu alle linkjes maar langzaamaan vervangen. 
Zo, duurt een krappe week elke avond een paar uur stoeien maar als het goed is werken vrijwel alle foto's weer 
Zo, er was weer wat tijd, maar niet veel.
Motorkap was er dus erg slecht aan toe

Kap ligt ter reparatie bij de lasser, dan is het neusje ongeveer klaar. Cabine gaat snel weg, allemaal voorbereiding voor de winter.
Voor waarschijnlijk komende week heb ik het volgende in petto.

Komt olie onder het steekas deksel vandaan dus de keerring tussen de tandwielkast en de naaf is lek. Vind het lager op lange termijn minder leuk en het niveau in de tandwiel kast daalt natuurlijk. Ook even niet vergeten de ontluchter na te kijken, zou ook een oorzaak kunnen zijn.
Was even uitzoeken maar....

Zou een 40-52-7 moeten zijn, zelfde maat als om de voorste steekassen. Heb er meteen maar 2 gehaald, de linker kan ook in de loop van de winter wel.
Motorkap was er dus erg slecht aan toe

Kap ligt ter reparatie bij de lasser, dan is het neusje ongeveer klaar. Cabine gaat snel weg, allemaal voorbereiding voor de winter.
Voor waarschijnlijk komende week heb ik het volgende in petto.

Komt olie onder het steekas deksel vandaan dus de keerring tussen de tandwielkast en de naaf is lek. Vind het lager op lange termijn minder leuk en het niveau in de tandwiel kast daalt natuurlijk. Ook even niet vergeten de ontluchter na te kijken, zou ook een oorzaak kunnen zijn.
Was even uitzoeken maar....

Zou een 40-52-7 moeten zijn, zelfde maat als om de voorste steekassen. Heb er meteen maar 2 gehaald, de linker kan ook in de loop van de winter wel.
Laatst gewijzigd door ruben op vr 13 apr 2018 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- peter80
- Contacteer:
Als je keerringen met stoflip monteert, houd die ook nog eens het vuil buiten. Heb zelf 2 keerringen tegenover elkaar gezet om het vuil buiten te houden en de olie binnen.
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
-
Hoppa69
Beter dan met stoflip, 2 keerringen achter elkaar is meestal snel het einde van de 2e, die krijgt geen olie.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Zijn beide met stoflip en het zit ook op een plek waar weinig vuil zal komen natuurlijk.
Krikje eronder, en natuurlijk assteun, die zet ik er altijd meteen onder maar nu heeft de krik zo meten ook geen zin meer

zo te zien op tijd bij geweest, vet is nog gewoon vet en en geen olie smurrie geworden.

dan deze moertjes los, viel me mee hoe vast ze zaten.

en daar ligt tie, had wat hulp van een kunstof hamer nodig en ging gelukkig net langs de uitlaat. De aandrijfas is natuurlijk ook los, die zat wel gruwelijk vast en je krijgt net niet lekker een ring sleutel op de bouten en voor een dop is te weinig ruimte. Zat zo vast dat ik hem met de versnelling ingeschakeld door de compressie draaide.
Meteen ook even goed schoongemaakt naturlijk.

en daar zit de keerring. de oude voelde niet heel slecht maar deze nieuwe zat toch beduiden strakker om de as.

Alles daarna weer in omgekeerde volgorde terug gebouwd, wel even lastig om de tandwielkast terug te krijgen want waar ik eerst blij was dat de uitlaat er niet af hoefde belemmerde deze aardig mijn zicht en echt licht is de tandwielkast ook niet.
Ook de steekas in de olie gezet zodat er wat olie op de keerring komt voor de eerste smering anders kan ik het hele spelletje binnenkort nog een keer doen. Dit zijn trouwen de versterkte assen, te herkennen aan de 2 halve cirkels op het deksel en die hebben dus niet die verdikking zoals ik die op de foto's van Dikkie zag.

zo te zien op tijd bij geweest, vet is nog gewoon vet en en geen olie smurrie geworden.

dan deze moertjes los, viel me mee hoe vast ze zaten.

en daar ligt tie, had wat hulp van een kunstof hamer nodig en ging gelukkig net langs de uitlaat. De aandrijfas is natuurlijk ook los, die zat wel gruwelijk vast en je krijgt net niet lekker een ring sleutel op de bouten en voor een dop is te weinig ruimte. Zat zo vast dat ik hem met de versnelling ingeschakeld door de compressie draaide.
Meteen ook even goed schoongemaakt naturlijk.

en daar zit de keerring. de oude voelde niet heel slecht maar deze nieuwe zat toch beduiden strakker om de as.

Alles daarna weer in omgekeerde volgorde terug gebouwd, wel even lastig om de tandwielkast terug te krijgen want waar ik eerst blij was dat de uitlaat er niet af hoefde belemmerde deze aardig mijn zicht en echt licht is de tandwielkast ook niet.
Ook de steekas in de olie gezet zodat er wat olie op de keerring komt voor de eerste smering anders kan ik het hele spelletje binnenkort nog een keer doen. Dit zijn trouwen de versterkte assen, te herkennen aan de 2 halve cirkels op het deksel en die hebben dus niet die verdikking zoals ik die op de foto's van Dikkie zag.
Laatst gewijzigd door ruben op vr 13 apr 2018 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dikkie
- Site Admin
- Contacteer:
Wat ik graag doe met plaatsen van de twk: rechtop zitten in de ruimte waar de Lier hoort
Tandwielkast rechtop zetten (op ingaande as)
Ophangen aan de splines van de reeds geplaatste steekas
Doordraaien tot de juist hoek en dan doorschuiven op de steekas
En dan twk en ingaande as afmonteren
Tandwielkast rechtop zetten (op ingaande as)
Ophangen aan de splines van de reeds geplaatste steekas
Doordraaien tot de juist hoek en dan doorschuiven op de steekas
En dan twk en ingaande as afmonteren