http://track-techniek.blogspot.nl/2014/ ... ingen.html
Kan ik volgens mij net zo goed een vol koper nemen.
YA 314
Moderator: ruben
- jabami
- Cabine Coureur
- Contacteer:
Re: YA 314
op een hoop plaatsen lees ik toch veel over vol koperen pakkingen, dus je zou zeggen dat hier wel en mogelijkheid moet zijn, alleen ergens laten inscannen misschien? wellicht slim om daar een nieuwe voor te gebruiken, of eens bij van Dam opgooien, misschien wil die er wel in mee doen of er meteen 100 bestellen, drukt altijd de prijs in vergelijking met 1
[quote="ruben"]op een hoop plaatsen lees ik toch veel over vol koperen pakkingen, dus je zou zeggen dat hier wel en mogelijkheid moet zijn, alleen ergens laten inscannen misschien? wellicht slim om daar een nieuwe voor te gebruiken, of eens bij van Dam opgooien, misschien wil die er wel in mee doen of er meteen 100 bestellen, drukt altijd de prijs in vergelijking met 1[/quote]
hallo
misschien wel oud nieuws
maar de koppakkingen voor de 126 bij vdam zijn niet het zelfde als de oude pakkingen
de sparingen van de koelkanaalen zijn kleiner dan bij de oude 'waardoor ze minder goed sluiten
gr wim
hallo
misschien wel oud nieuws
maar de koppakkingen voor de 126 bij vdam zijn niet het zelfde als de oude pakkingen
de sparingen van de koelkanaalen zijn kleiner dan bij de oude 'waardoor ze minder goed sluiten
gr wim
-
Hoppa69
- Sir Spam-a-lot :-)
Er zijn bij van dam ook jxld pakkingen , die zijn helaas verroest en zal ie niet zoals kraggenburg aan je verkopen.maar de koppakkingen voor de 126 bij vdam zijn niet het zelfde als de oude pakkingen
gr wim
Dus eigenlijk zijn ze op.
De 126 pakkingen die er wel zijn, zitten in de originele verpakking en ik heb er geen losse 126 pakkingen gezien.
Nou is het nogal veel daar, dus ik kan er overheen gekeken hebben.
Ben al wel al zo ver dat een vol koper pakking beter niet toe gepast kan worden, daar je dan geen brandring om je cilinder heen heb.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
Hoppa69
Niks gehoord van het revisiebedrijf, morgen tegen het einde van de middag is bellen als ik dan nog niks gehoord heb.
Is kijken of ik van deze hoop waterpompen zooi nog een goede kan maken.

Er zat er wonderbaarlijk nog 1 tussen die wat vliegroest had en een pot waar de afdichting tegen aan komt is ook nog mooi, daar heb ik alleen de oliekeerring uit gehaald.

Zoals de onderste komen ze er meestal uit of nog slechter, kan je er natuurlijk een speedi sleeve overheen schuiven maar de bovenste kan nog wel een rondje zonder.

Lapje met wat polijstmiddel doet wonderen.

Bovenste afdichtingset zat er in en de onderste is voor de white motor.
Ga hem wisselen voor de n.o.s. daar het gat van de koolstofring kleiner is en dus meer contact maak met de afdichtingsrand maar de oude ga ik zekers nog bewaren.
Het past allemaal prima.

Is kijken of ik van deze hoop waterpompen zooi nog een goede kan maken.

Er zat er wonderbaarlijk nog 1 tussen die wat vliegroest had en een pot waar de afdichting tegen aan komt is ook nog mooi, daar heb ik alleen de oliekeerring uit gehaald.

Zoals de onderste komen ze er meestal uit of nog slechter, kan je er natuurlijk een speedi sleeve overheen schuiven maar de bovenste kan nog wel een rondje zonder.

Lapje met wat polijstmiddel doet wonderen.

Bovenste afdichtingset zat er in en de onderste is voor de white motor.
Ga hem wisselen voor de n.o.s. daar het gat van de koolstofring kleiner is en dus meer contact maak met de afdichtingsrand maar de oude ga ik zekers nog bewaren.
Het past allemaal prima.

O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
Hoppa69
Vandaag te horen gekregen dat ze het bij het revisiebedrijf nogal druk hebben.
Ik had al gezegd dat het geen haast klus is, dus we wachten af.
Verder met de waterpomp, de waaier gestraald.

De afdichting gemonteerd, voorzichtig doen met de koolstofring, die breekt zo en dan is het setje klaar.
Heb er wat vet op gedaan, om in te kunnen draaien.

Onderin het huis moet nog een nieuwe oliekeerring.

Ga de boel stralen, maar deze bus wil ik niet stralen, er uit halen is mij in ieder geval nog nooit gelukt zonder hem te slopen.

Ik had al gezegd dat het geen haast klus is, dus we wachten af.
Verder met de waterpomp, de waaier gestraald.

De afdichting gemonteerd, voorzichtig doen met de koolstofring, die breekt zo en dan is het setje klaar.
Heb er wat vet op gedaan, om in te kunnen draaien.

Onderin het huis moet nog een nieuwe oliekeerring.

Ga de boel stralen, maar deze bus wil ik niet stralen, er uit halen is mij in ieder geval nog nooit gelukt zonder hem te slopen.

O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
Hoppa69
Dus ontvetten en dik in de tape.

Van binnen en van buiten gestraald dus.
Tape er weer uit en dan goed spoelen en uitblazen.

2 nieuwe keerringen gehaald kan ik het 1 keer fout doen en een oude as afgezaagd, de ring waar het tandwiel tegen aan komt er af gedraaid en de onderkant recht gemaakt en het afgezaagde stuk op de kop er weer opgelast.

nu heb ik een keerring drukker die precies in de bus past.

Van binnen en van buiten gestraald dus.
Tape er weer uit en dan goed spoelen en uitblazen.

2 nieuwe keerringen gehaald kan ik het 1 keer fout doen en een oude as afgezaagd, de ring waar het tandwiel tegen aan komt er af gedraaid en de onderkant recht gemaakt en het afgezaagde stuk op de kop er weer opgelast.

nu heb ik een keerring drukker die precies in de bus past.

O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
Hoppa69
Keerring lekker vet op zijn kant er doorheen drukken.

Met een schroevendraaier op zijn plek leggen.

Drukker er in.

Omdraaien en in de bankschroef klemmen, kan je zien hoever je moet, er zit n.l. geen aanslagrandje in, dus kan je te ver.
Met de handen op de zijkanten slaan en hij schuift er zo in.

Met een schroevendraaier op zijn plek leggen.

Drukker er in.

Omdraaien en in de bankschroef klemmen, kan je zien hoever je moet, er zit n.l. geen aanslagrandje in, dus kan je te ver.
Met de handen op de zijkanten slaan en hij schuift er zo in.

O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
Hoppa69
Keerringenvet er op.

En met een draaiende beweging de as monteren.

Insmeren met schroefaskokervet.

En de waaier al draaiend naar beneden werken.
Je ziet het gat al bijna goed zitten.

En met een draaiende beweging de as monteren.

Insmeren met schroefaskokervet.

En de waaier al draaiend naar beneden werken.
Je ziet het gat al bijna goed zitten.

O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
Hoppa69
Pen er doorheen jassen.

Klaar.

De achterkant, roest die in de achterste bus zit, is de roest die van de vorige as af gekomen is.

Heb ik ook weer liggen.

Klaar.

De achterkant, roest die in de achterste bus zit, is de roest die van de vorige as af gekomen is.

Heb ik ook weer liggen.

O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
Hoppa69
Koelwater aftapkraantje een beurt gegeven.

En weer met kokervet in elkaar gezet, is trouwens een ander kraantje als normaal, die rechter zit er normaal in.

Morgen in elkaar zetten, de smeerleiding is uitgeblazen en ligt in de ontvetbak.
1 bout is van het plaatje rechtsonder los, even nog vast lassen, hier wordt de ontsteking mee vast gezet.

En weer met kokervet in elkaar gezet, is trouwens een ander kraantje als normaal, die rechter zit er normaal in.

Morgen in elkaar zetten, de smeerleiding is uitgeblazen en ligt in de ontvetbak.
1 bout is van het plaatje rechtsonder los, even nog vast lassen, hier wordt de ontsteking mee vast gezet.

O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
Hoppa69
Bericht van het revisie bedrijf gehad.
Cilinders boren en honen.
Motorblok vlakken
Cilinderkop vlakken
Uitlaatspruitstuk vlakken.
Harde klepzittingen er in en kleppen er op inslijpen.
Krukas valt binnen de tolerantie, had er n.l de revisiematen bij gedaan.
Wordt wel gepolijst.
Blok wordt gereinigd.
Klepsteelgeleiders had ik zelf al gedaan.
1100 euro
Ik zeg: DOEN.
Cilinders boren en honen.
Motorblok vlakken
Cilinderkop vlakken
Uitlaatspruitstuk vlakken.
Harde klepzittingen er in en kleppen er op inslijpen.
Krukas valt binnen de tolerantie, had er n.l de revisiematen bij gedaan.
Wordt wel gepolijst.
Blok wordt gereinigd.
Klepsteelgeleiders had ik zelf al gedaan.
1100 euro
Ik zeg: DOEN.
Laatst gewijzigd door Hoppa69 op wo 01 jul 2015 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
Hoppa69
Nieuw boutje er aan gelast.
En de smeerleiding van binnen en buiten schoon gemaakt.
Waar het potje met vet op gaat even er af halen om de leiding door te blazen, hier zit n.l. een terugslagklepje in.
Anders zou door de druk in je koelsysteem het vet en daarna water terug geperst worden.

In de rand zit een afdichting die het na al de jaren niet meer doet, er uithalen en een dikke o-ring ervoor terug plaatsen.
Geen afdichting, dan gaat het vet langs je dop er uit en niet via je leiding naar de bus.

Nu je het nog kan zien, even de leiding vullen, straks na montage weet je niet wanneer het vet er uit komt.

Beetje vet op de as en in de bus, pakking met wat kit er op.

En de smeerleiding van binnen en buiten schoon gemaakt.
Waar het potje met vet op gaat even er af halen om de leiding door te blazen, hier zit n.l. een terugslagklepje in.
Anders zou door de druk in je koelsysteem het vet en daarna water terug geperst worden.

In de rand zit een afdichting die het na al de jaren niet meer doet, er uithalen en een dikke o-ring ervoor terug plaatsen.
Geen afdichting, dan gaat het vet langs je dop er uit en niet via je leiding naar de bus.

Nu je het nog kan zien, even de leiding vullen, straks na montage weet je niet wanneer het vet er uit komt.

Beetje vet op de as en in de bus, pakking met wat kit er op.

O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
Hoppa69
Alles opgebouwd en dan 1 keer een dop vet er in gedraaid, er zit nog een holle ruimte achter de bus.
Nu is alles vol.

Op de kop en in het gaatje wat olie en wat rondt draaien.

Op verven na, klaar.

Nu is alles vol.

Op de kop en in het gaatje wat olie en wat rondt draaien.

Op verven na, klaar.

O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Mooi werk
Als de tariefwerkers in de CW Utrecht het destijds ook zo hadden hadden gedaan waren er zeer waarschijnlijk wel wat minder waterpompprobleempjes geweest met gereviseerde pompen uit de "Directe Ruil".....