Naast het werk aan de wagen zelf heb ik ook nog wat zaken in mijn schuur staan waar ik aan kan werken. De laatste week ben ik zodra het weer het even toe staat lekker buiten aan het schuren en roest verwijderen,onder andere voor het gereedschapsrek met bijbehorend gereedschap;

- IMGP4430.jpg (99.56 KiB) 14689 keer bekeken
De brandstofmeter van de rechtertankhad ik al nagekeken. Gisteren heb ik ook nog maar even een blik geworpen op het instrumentenpaneel en het was direct al duidelijk waarom de brandstofmeter niet werkte. Er zat een draadje los... Het weer monteren was nog niet zo makkelijk. De draadboompjes zijn vrij kort en ik heb het schakelaartje even los moeten halen om de draad na deze gestript te hebben weer goed te kunnen bevestigen. Testen is pas mogelijk als ik de tank weer terug heb geplaatst.

- IMGP4606.jpg (119.65 KiB) 14689 keer bekeken
Ik heb inmiddels ook de tankdoppen binnen. Weliswaar met twee verschillende sleutels, maar een rood, respectievelijk groen sleutellabeltje (mensen die ook wel eens gevaren hebben weten wat ik bedoel) zorgen er voor dat ik direct weet welke sleutel ik nodig heb.
De tankdoppassing is echter zeer strak en de dikte van de rubbers zorgt er voor dat ik de sloten niet kan draaien. Ik heb nog even geprobeerd om de oude afsluitrubbers te gebruiken, maar zelfs daarmee is de passing te krap. Zonder rubbers gaat het net en ik ga nog wel proberen of ik met wat vet de rubbers in ieder geval makkelijker kan laten glijden, maar of daardoor de sloten beter werken moet ik nog zien.
Ik denk dan ook dat ik de tankdoppen alleen gebruik als ik de wagen ergens af moet sluiten en dta ik normaliter netjes de originele tankdoppen blijf gebruiken.

- IMGP4594.jpg (115.02 KiB) 14689 keer bekeken
Via Martin, de vorige eigenaar, heb ik nog een aanvulling gehad op mijn vorige stukjes;
Martin heeft een paar jaar geleden de thermostaat zelf ook al gecontroleerd i.v.m. vervangen radiateurslangen en daarbij ook de radiateur zelf schoongemaakt met antikalkmiddel. De motor zelf is daar niet mee behandeld dus de motorkoelvloeistofkanalen kunnen wel minder goed zijn.
Martin gaf ook aan dat de motortemperatuur bij een buitentemperatuur van 18-20 graden niet hoger wordt dan 85 graden en dat klopt inderdaad met mijn eigen waarnemingen. Ik heb dus nog niet zo veel haast om heel snel de zaak te controleren, maar hoop wel de motor nog dit jaar of volgend voorjaar een keer door te kunnen spoelen.