Het vermoeden bestond namelijk dat er een sproeier verstopt zou zijn, omdat hij stationair soms niet helemaal lekker wil lopen.
Dus we moeten ergens beginnen, nou, dan dus maar bij de carb.
Het begon lekker positief, alles was lekker makkelijk te demonteren, en voordat ik het wist had ik de oude solex in de handen.
Dus hup, lekker buiten op het bankje in de zon het geval uit elkaar halen om even lekker schoon te maken. Wat mij verbaasde, is dat de vlotterbak wel erg schoon was, ik had veel meer vuil verwacht, maargoed, een meevallertje dus
Dus verder uit elkaar, en de 1e sproeiertjes gingen los.
Alles bij elkaar had ik 3 verstopte sproeiers, het kleine lucht sproeiertje, een sproeier van de acceleratie pomp (dat vermoedde ik eigenlijk ook al) , en nog ergens 1..
Affijn, alles was weer lekker schoon, dus carb. weer ik elkaar zetten.
Toen even gekeken naar de acceleratie pomp, bleek dus dat dat hele ding niet eens kon werken vanwege een beroerde afstelling. Het palletje die via de gasklep-as wordt bedient werd amper ingedrukt.
Dus daar moeten we dan maar wat aan doen... Ik zag nergens iets van hoe ik het af kon stellen, dus, ik kon nog maar 1 ding verzinnen, en dat was in het palletje dan maar iets om te buigen. Het ging maar om iets van 4 a 5mm, dus moet kunnen...
Stom stom stom, want in al mijn enthausiasme boog ik het palletje de verkeerde kant op
Eigenlijk wist ik al wat er nu ging gebeuren.. en jullie waarschijnlijk ook...
Palletje terug buigen, naar hoe ik het eigenlijk wou... en ja hoor...
Shitzooi, en ik was zo lekker bezig, dit was natuurlijk zoals altijd, het laatste klusje, en dan kon de carb. er weer op...
Zo vervelend zulke dingen... *zucht*
Misschien maar gelijk vragen : Heeft iemand nog zo'n dingetje over ?