Ik heb een YA126 gekocht (zo goed als, deze zaterdag ga ik hem ophalen)
Dus bij deze stel ik me even voor.
Ik ben Edwin Bruckner, kom uit Het mooie Westland (met al dat glas
Me hart ligt bij de oude motoren (2 wielers) , maar vanzelfsprekend hoort een oude wagen er natuurlijk ook bij !
In het verleden heb ik een oude Chevy Suburban gehad, en daarna een Plymouth Barracuda, de Barracuda had ik inmiddels 7 jaar, en het werd weer eens tijd voor wat anders (ik heb me helaas nooit echt kunnen 'binden' met de auto, ondanks dat het toch een gaaf karretje was) , dus, de Barracuda eruit, en een lekkere lompe Daf ervoor terug !
Ik ben toch totaal geen snelheids maniak, dus zo'n oude Daf past precies bij me, lekker groot en lomp, ik vind het helemaal mooi !
Deze zondag dus wezen kijken voor een Daf (staat nu nog op marktplaats, onder reserveert : http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldt ... ousPage=lr ) , stukje mee gereden, rijd prima, lekker spartaans, maar het motortje klinkt goed.
Er moeten een paar kleine dingetjes aan gebeuren, electra wil ik even nazien en helemaal schoon maken, alle vloeistoffen vervangen, filters, en even een goede smeerbeurt geven.
De vorige (oke, nu nog huidige) eigenaar heeft hem een paar jaar gehad, en heeft er maar sporadisch mee gereden, onderhoud heeft hij volgens mij nooit gedaan, maarja, hij is ook niet veel gebruikt, dus 'dat moet kunnen' dacht ik.
Nergens roest of rot te zien (op wat vliegroest na natuurlijk) , dus dat zit allemaal goed.
Hier en daar heeft het technisch wat aandacht nodig, remmen moeten volgens hem afgesteld worden, maar voor hetzelfde geld moet de boel natuurlijk vervangen worden, dus dat is even afwachten wat we achter de remplaten aan gaan treffen.
Bandjes kan ik nog wel even mee rijden, maar dat zit er ook aan te komen.
In de cabine is nog een soort radiobak/kist/dinges gebouwd , en die moet eruit of in ieder geval kleiner gemaakt worden, omdat je daar tijdens het sturen en schakelen lekker met je elleboog tegenaan knalt
Bougie's moeten vervangen, oude waren lekker verroest, dus die wil ik niet meer vertrouwen.
Vanzelfsprekend maken we de ontsteking ook weer helemaal tip-top (dat is zoiezo het 1e wat ik doe als ik een nieuw voertuig heb, ontsteking helemaal in orde maken)
En voor het mooie kan de hele motor (inc. motorruimte) wel een opfris beurtje gebruiken, maar dat is puur cosmetisch gezien, de (vorige) eigenaar zegt dat hij nog nooit problemen heeft gehad met het motortje, dus dat nemen we dan maar aan. Hij liep verder ook hartstikke mooi.
En een oude gezegde in de wereld van Amerikanen was dat vuile motoren betrouwbaar zijn, en schone vaak problemen hebben. Dus
En hier en daar nog wat kleine technische dingetjes, toerenteller was er net mee opgehouden zei de eigenaar, en ik zag dat er een kabeltje van de (tussenbak?) 4x4 bak was gebroken/losgeschoten, volgens mij is dat het kabeltje wat een palletje omhoog haalt bij de bak.
Kleinigheidjes dus.
Maar we gaan het wel zien wat het ding voor avonturen op gaat leveren
Maarja, dat is dus mijn verhaal, ik zal jullie hulp en kennis vast nog wel nodig hebben, eerdaags ook ff aanmelden bij de club, dus jullie hebben er dan een lastpost bij !
Groeten,
Ed