Hier en daar beetje prutsen, starten, rustig wakker worden en voor mekaar.
YA 314
Moderator: ruben
-
Hoppa69
- Sir Spam-a-lot :-)
Re: YA 314
Was met die 126 slopers die ik had ook, 1 blok had al een jaar of 16 niet gelopen, en al die tijd heeft die wagen buiten gestaan.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
Hoppa69
Met de weersverwachting van vandaag maar is om de laadbak gegaan.
Vol goede moed op pad en na 25 km de rook uit mijn achterste remtrommels.
1 rem terug gesteld en van de andere kant bleef de handrem bediening hangen.
Handremstangen verwijderd en van alles bij mij behalve vettigheid.
Lampje ging branden, onderkant luchtfilterhuis er af gehaald, is n.l. een oliebad, hier wat van ingekiepd en de boel zo los gekregen dat ik weer rijden kon.
Alleen ging ie nog zo stroef dat als ik een keer moest remmen, ik daarna met de hand die rem weer vrij moest duwen.
Dat was nou het enige wat ik van die nieuw in doos daf er niet af had gehaald, dat zal mij leren.
Gelukkig had ik nog een uitlaatrem, dus de gewone remmen minimaal gebruikt en na 2 1/2 uur was ik op plaats van bestemming.

Aan de overkant staan 2 maal ya 328 1 ervan wordt mijn bak en van die andere komt het zeil.

Toch wel fijn dat er mensen zijn die onderdelen op voorraad hebben, kunnen wij nog lang door tuffen met die ouwe meuk.

Vol goede moed op pad en na 25 km de rook uit mijn achterste remtrommels.
1 rem terug gesteld en van de andere kant bleef de handrem bediening hangen.
Handremstangen verwijderd en van alles bij mij behalve vettigheid.
Lampje ging branden, onderkant luchtfilterhuis er af gehaald, is n.l. een oliebad, hier wat van ingekiepd en de boel zo los gekregen dat ik weer rijden kon.
Alleen ging ie nog zo stroef dat als ik een keer moest remmen, ik daarna met de hand die rem weer vrij moest duwen.
Dat was nou het enige wat ik van die nieuw in doos daf er niet af had gehaald, dat zal mij leren.
Gelukkig had ik nog een uitlaatrem, dus de gewone remmen minimaal gebruikt en na 2 1/2 uur was ik op plaats van bestemming.

Aan de overkant staan 2 maal ya 328 1 ervan wordt mijn bak en van die andere komt het zeil.

Toch wel fijn dat er mensen zijn die onderdelen op voorraad hebben, kunnen wij nog lang door tuffen met die ouwe meuk.

O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
Hoppa69

Mijn ros.

Mooi maar ik zou niet weten waar ik met mijn slaapzak moest gaan liggen op een meeting.

Zeg maar nee, er staan er 2.

O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
Hoppa69

De bak moest maar is over.

Zelfs de vrouw des huises hielp mee, scheelde mij weer vuile handen.

O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
Hoppa69

Hier en daar een leiding wat uit de weg moeten leggen en het reserve wiel moest er af maar hij staat er op.

O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
Hoppa69
En weer thuis.
Bij de toltunnel dachten ze ff 10 euro meer te vangen omdat ik door die spanten hoger was.
Ik het eerste bonnetje laten zien dat ik heen ook voor 6 euro was gegaan en niet voor 16 euro.
Ze kon het niet begrijpen, weet zij veel dat ik heen nog geen bak had. hahahahahahaha
Moest de volgende keer de spanten er af halen zij ze, want als de directie er had geweest dan had ik 10 euro meer moeten betalen.
Had ik niet gedaan zei ik, ze zei dan mag je er niet door en moet je terug.
Geen probleem, kom ik zo weer maar dan met de spanten er uit.
Dus toch maar met de spanten er in voor 6 euro door de tunnel.

Spanten er af.

Huif en planken erbij, dus complete bak.

Dit is het enige wat ik er aan kan vinden maar daar hebben ze gelukkig het lasapparaat voor uit gevonden.

En naar binnen met die hap.

Bij de toltunnel dachten ze ff 10 euro meer te vangen omdat ik door die spanten hoger was.
Ik het eerste bonnetje laten zien dat ik heen ook voor 6 euro was gegaan en niet voor 16 euro.
Ze kon het niet begrijpen, weet zij veel dat ik heen nog geen bak had. hahahahahahaha
Moest de volgende keer de spanten er af halen zij ze, want als de directie er had geweest dan had ik 10 euro meer moeten betalen.
Had ik niet gedaan zei ik, ze zei dan mag je er niet door en moet je terug.
Geen probleem, kom ik zo weer maar dan met de spanten er uit.
Dus toch maar met de spanten er in voor 6 euro door de tunnel.

Spanten er af.

Huif en planken erbij, dus complete bak.

Dit is het enige wat ik er aan kan vinden maar daar hebben ze gelukkig het lasapparaat voor uit gevonden.

En naar binnen met die hap.

O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
markwise
- Vierwielend Vooruit
Gaaf man die YB...bak ziet er trouwens ook keurig uit!
-
Dafinknouleuk
- Vierwielend Vooruit
Moet jij nou met een 328 bak? Peter een kiepert dus ik ook maar dan natuurlijk zelf maken ? 
-
Hoppa69
Nop, dat is het niet.
Ik wil kunnen kiezen tussen de hutkoffer achterop als ik met gezin is op stap ga, of alleen.
Of zoals op 30 april met kinders achterin de laadbak kunnen rijden.
Ooit met de 328 ook is 2 bigbags zand vervoerd, dan is zo'n bak wel makkelijk.
En al gebruik ik geen van beide, wat ik nou eenmaal in mijn kop heb, zal ik uitvoeren ook.
Ik wil kunnen kiezen tussen de hutkoffer achterop als ik met gezin is op stap ga, of alleen.
Of zoals op 30 april met kinders achterin de laadbak kunnen rijden.
Ooit met de 328 ook is 2 bigbags zand vervoerd, dan is zo'n bak wel makkelijk.
En al gebruik ik geen van beide, wat ik nou eenmaal in mijn kop heb, zal ik uitvoeren ook.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
Dafinknouleuk
- Vierwielend Vooruit
wat ik nou eenmaal in mijn kop heb, zal ik uitvoeren ook.
-
Hoppa69
Zou de brug graag in de hoek willen hebben maar daar ligt nog een vuiltje van de verbouwing en dat houthok mot ff een ander plekje krijgen.

Nha, vuilbak besteld en lopen maar met de kruiwagen, dat was 2 dagen werk maar het was wel weg, daarna voorkant hok open gemaakt.

PPPPPFFFFFFFFFFFFFFF, waar begin ik weer aan.

Maar na 4 dagen verstand op nul (das niet moeilijk voor mij) en blik op oneindig en 40 km met de kruiwagen heb ik hem leggen.

Nha, vuilbak besteld en lopen maar met de kruiwagen, dat was 2 dagen werk maar het was wel weg, daarna voorkant hok open gemaakt.

PPPPPFFFFFFFFFFFFFFF, waar begin ik weer aan.

Maar na 4 dagen verstand op nul (das niet moeilijk voor mij) en blik op oneindig en 40 km met de kruiwagen heb ik hem leggen.

O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
Hoppa69
Das een best plekje voor de brug.

Dan maar aan de eerste kolom gaan beginnen.
Kan de boel zo wel opzetten maar ding is baggervet en hier en daar zit het niet helemaal zoals het moet.
Daarbij wil ik alle lagers en draagmoeren gezien hebben, ondanks dat volgens de verkoper het ding perfect zou zijn voor zijn leeftijd.

Dan maar aan de eerste kolom gaan beginnen.
Kan de boel zo wel opzetten maar ding is baggervet en hier en daar zit het niet helemaal zoals het moet.
Daarbij wil ik alle lagers en draagmoeren gezien hebben, ondanks dat volgens de verkoper het ding perfect zou zijn voor zijn leeftijd.

O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
Hoppa69
Onderkant zit een rem, die is lekker vet en remt dus slecht.

Maar lekker door blijven sleutelen, eens ligt ie uit elkaar.

Vet steken en het wordt al wat beter.

Maar lekker door blijven sleutelen, eens ligt ie uit elkaar.

Vet steken en het wordt al wat beter.

O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
Hoppa69
De meeste onderdelen al schoon gemaakt.

Kolom is al vet vrij.

In het oliereservoir kwam ik van alles en nog wat tegen aan vuil.

Voordeel van schoon maken is ook dat je van alles ziet, wat anders onder het vuil verborgen blijft.
2 beschadigingen die ff vlak geslepen moeten worden, anders sloop je de glijblokken.

Kolom is al vet vrij.

In het oliereservoir kwam ik van alles en nog wat tegen aan vuil.

Voordeel van schoon maken is ook dat je van alles ziet, wat anders onder het vuil verborgen blijft.
2 beschadigingen die ff vlak geslepen moeten worden, anders sloop je de glijblokken.

O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
Hoppa69
En hier gaat het hoofdzakelijk om, de draagmoer met daar onder de veiligheidsmoer.

Daar wordt een mens niet vrolijk van, de draagmoer is bijna weg, de veiligheidsmoer is nog goed, kan ook niet anders, daar komt pas druk op als de draagmoer het begeeft.
Het systeem is dan zo gemaakt dat je alleen nog kan zakken en dan schiet hij eenmaal gezakt in een vergrendeling die er pas af kan als er een nieuwe draagmoer inzit.

Nu ik de boel uit elkaar heb gehaald weet ik pas hoe zo'n brug werkt en waar je naar kijken moet, das natuurlijk te laat.
Eigenlijk wilde ik die draagmoeren zo wie zo vervangen, want ik denk dat dat camperhok wel heel wat gaat wegen en safety first natuurlijk.
Brug kan normaal 2.5 ton tillen.
Nu blijkt er op die moer een slijtage merk te zitten, is ff kijken bij die andere kolom hoe ver die is.
Nha, kwam van een kouwe kermis thuis, die is door zijn moer heen geflikkerd en op de veiligheidsmoer te recht gekomen, hij is dus beneden en in zijn vergrendeling geschoten.
Ook een flink schraapspoor aan de binnenkant, dit om je te laten horen dat er wat mis is.
Ben op zoek gegaan naar nieuwe moeren, die geven ze nog niet weg zeg.
Maar in duitsland kwam ik 60 euro goedkoper uit, dus maar besteld.
Ik heb er geen andere brug voor.
1 draagmoer van dit type kwam in nederland op 195 euro per moer.
Verklaard ineens waarom tijdens de koop de krachtstroom in die garage een fase miste en ik de brug niet kon testen, die eene kolom was nooit omhoog gegaan.
Daarbij wist ik nog van toeten en blazen als het over een 2 kolomer gaat maar nu hij uit elkaar ligt weet ik precies hoe hij werkt en hoe hij in elkaar steekt.
Je zal dat ding zo opzetten en willen gaan gebruiken, toch wel fijn altijd zulke eerlijke verkopers.

Daar wordt een mens niet vrolijk van, de draagmoer is bijna weg, de veiligheidsmoer is nog goed, kan ook niet anders, daar komt pas druk op als de draagmoer het begeeft.
Het systeem is dan zo gemaakt dat je alleen nog kan zakken en dan schiet hij eenmaal gezakt in een vergrendeling die er pas af kan als er een nieuwe draagmoer inzit.

Nu ik de boel uit elkaar heb gehaald weet ik pas hoe zo'n brug werkt en waar je naar kijken moet, das natuurlijk te laat.
Eigenlijk wilde ik die draagmoeren zo wie zo vervangen, want ik denk dat dat camperhok wel heel wat gaat wegen en safety first natuurlijk.
Brug kan normaal 2.5 ton tillen.
Nu blijkt er op die moer een slijtage merk te zitten, is ff kijken bij die andere kolom hoe ver die is.
Nha, kwam van een kouwe kermis thuis, die is door zijn moer heen geflikkerd en op de veiligheidsmoer te recht gekomen, hij is dus beneden en in zijn vergrendeling geschoten.
Ook een flink schraapspoor aan de binnenkant, dit om je te laten horen dat er wat mis is.
Ben op zoek gegaan naar nieuwe moeren, die geven ze nog niet weg zeg.
Maar in duitsland kwam ik 60 euro goedkoper uit, dus maar besteld.
Ik heb er geen andere brug voor.
1 draagmoer van dit type kwam in nederland op 195 euro per moer.
Verklaard ineens waarom tijdens de koop de krachtstroom in die garage een fase miste en ik de brug niet kon testen, die eene kolom was nooit omhoog gegaan.
Daarbij wist ik nog van toeten en blazen als het over een 2 kolomer gaat maar nu hij uit elkaar ligt weet ik precies hoe hij werkt en hoe hij in elkaar steekt.
Je zal dat ding zo opzetten en willen gaan gebruiken, toch wel fijn altijd zulke eerlijke verkopers.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.