Motor slaat niet aan, 15 jaar stilgestaan
Moderator: ruben
-
DeWitteDaf
- Hercules Held
- Contacteer:
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Contacteer:
Bij mij werd gekeken hoe vol mijn tank zat, ben incl reservebanden en huif naar de RDW gegaan, laadbak voorzien van alu traanplaat in de laadbak ipv de stalen en een diesel die iets zwaarder is dan de hercules.
Massa leeg: 3383 kg, rijklaar komt er 100 kg bij
Massa leeg: 3383 kg, rijklaar komt er 100 kg bij
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
-
jerry
- Vierwielend Vooruit
3368 op kenteken bij mijn dafje
132 kilo laadvermogen
haha boeiend
en massa rij klaar zeggen ze 3468 kilo gram
en ff over de kar er achter
750kg ongeremd
0kg geremd
0 kg oplegger
2000kg autonoom geremd
en 2000kg midden as geremd
hoe zit dat dan allemaal
niet dat ik me der aan stoor maar ff voor de gein
132 kilo laadvermogen
en massa rij klaar zeggen ze 3468 kilo gram
en ff over de kar er achter
750kg ongeremd
0kg geremd
0 kg oplegger
2000kg autonoom geremd
en 2000kg midden as geremd
hoe zit dat dan allemaal
niet dat ik me der aan stoor maar ff voor de gein
Nog een vraag over de RDW keuring: ik zie op verschillende foto's dat er knipperlichten op de voorspatborden zijn aangebracht. Is dat een verplichting voor de keuring? Op mijn Daf zitten ze alleen aan de zijkant van de bak en in de achterlichten.
Moet ik extra knipperlichten monteren of wordt hij zo ook goedgekeurd?
As 't beure mot, mot 't beure
- jabami
- Cabine Coureur
- Contacteer:
Nog een vraag over de RDW keuring: ik zie op verschillende foto's dat er knipperlichten op de voorspatborden zijn aangebracht. Is dat een verplichting voor de keuring? Op mijn Daf zitten ze alleen aan de zijkant van de bak en in de achterlichten.
Nee voor de RDW keuring hoeft dat niet.
Zelf heb ik ze er later wel opgezet.
Het stikt tegenwoordig van de rotonde's.
Dan vind ik het wel prettig het overige verkeer te laten zien wat ik van plan ben.
Op mijn Daf zit alleen links een spiegel. Ik vind zelf wel dat een spiegel rechts veel voordeel biedt, maar ik red het niet om voor de RDW-keuring a.s. vrijdag nog een extra spiegel te bemachtigen. Is dat een probleem voor de keuring?
En die uitlaatpijp, gewoon standaard laten (dus links boven opzij uitblazen) of achter de demper afzagen zoals ik hier en daar lees?
En die uitlaatpijp, gewoon standaard laten (dus links boven opzij uitblazen) of achter de demper afzagen zoals ik hier en daar lees?
As 't beure mot, mot 't beure
Nou ik weet het zo net nog niet, vroegger haden autos ook maar aan 1 kant een spiegel he, was ook alleen maar links verplicht, ik weet niet of dat nog steeds zo is.spiegel moet er volgens mij wel opzitten, de uitlaat mag gewoon opzij blazen.
Maar het schoot me ineens te binnen
Grtz, Ramon
DAF = Dat Accelereert Fantatstisch
-
Hoppa69
- Sir Spam-a-lot :-)
Een rechterspiegel hoeft niet maar dan moet je wel een binnenspiegel hebben.
Nou wordt dat in een ya 126 wat lastig, niet dat je hem er niet in krijg, je ziet er alleen geen ruk door naar achteren.
Dus naar mijn weten is een rechter spiegel verplicht als je geen binnenspiegel heb.
Nou wordt dat in een ya 126 wat lastig, niet dat je hem er niet in krijg, je ziet er alleen geen ruk door naar achteren.
Dus naar mijn weten is een rechter spiegel verplicht als je geen binnenspiegel heb.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
- jabami
- Cabine Coureur
- Contacteer:
Artikel 5.2.45 VoertuigreglementEen rechterspiegel hoeft niet maar dan moet je wel een binnenspiegel hebben.
Nou wordt dat in een ya 126 wat lastig, niet dat je hem er niet in krijg, je ziet er alleen geen ruk door naar achteren.![]()
Eisen
1. Personenauto’s, in gebruik genomen na 26 januari 2010 .......................
2. ...........................
3.
Personenauto’s, in gebruik genomen voor 26 januari 2010, moeten zijn voorzien van een linkerbuitenspiegel en een binnenspiegel .
4.
De in het derde lid bedoelde personenauto’s moeten zijn voorzien van een rechterbuitenspiegel indien met de binnenspiegel het achter het voertuig gelegen weggedeelte niet voldoende kan worden overzien.
Indien de binnenspiegel geen zicht naar achteren mogelijk maakt, behoeft deze niet aanwezig te zijn.
5.
De spiegels moeten deugdelijk zijn bevestigd.
6.
Het spiegelglas van de verplichte spiegels mag geen verschijnselen van breuk vertonen en mag niet in ernstige mate zijn verweerd.
-
Dafinknouleuk
- Vierwielend Vooruit