Generator.

Al het overige wat YA126 gerelateerd is

Moderator: ruben

ruben
Sir Spam-a-lot :-)

Berichtdoor ruben » ma 30 jan 2012 21:47

mooi bezig weer ruudje, en ehm, GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG, zal maar niet zeggen hoe oud je bent geworden

Hoppa69

Berichtdoor Hoppa69 » ma 30 jan 2012 23:33

Mag gezegd worden, ben 42 geworden maar zit in een lichaam van een 17 jarige. :mrgreen:
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Dafinknouleuk
Vierwielend Vooruit

Berichtdoor Dafinknouleuk » di 31 jan 2012 00:14

feli, je gaat Bea niet inhalen, die is geloof ik morgen jarig ;-)
Ik ben gestopt met 18 8)
Me vrouw is het wel gewend maar je omgeving veronderstelt dat je serieus doet zodra je hier en daar een grijze haar en een nautische peervorm gaat ontwikkelen :mrgreen:

Kees64
Vierwielend Vooruit

Berichtdoor Kees64 » di 31 jan 2012 19:22

Mag gezegd worden, ben 42 geworden maar zit in een lichaam van een 17 jarige. :mrgreen:
proficiat,

Maar dat lichaam van een 17 jarige heb je goed weten te verstoppen :P

Hoppa69

Berichtdoor Hoppa69 » di 31 jan 2012 20:46

proficiat,

Maar dat lichaam van een 17 jarige heb je goed weten te verstoppen :P
Altijd fijn als mensen zien dat het verstopt in een 16 jarig lichaam zit. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Hoppa69 op di 31 jan 2012 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Hoppa69

Berichtdoor Hoppa69 » di 31 jan 2012 20:48

Na al dat geschuur mag ie in bad.

Afbeelding

Afbeelding

Onderkant ook doen uiteraard.

Afbeelding

Die is weer lekker fris.

Afbeelding

Afbeelding

Zijkant generator schakelkastje weer gemonteerd.

Afbeelding
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Hoppa69

Berichtdoor Hoppa69 » wo 01 feb 2012 20:36

Tang aangepast voor de veren.

Afbeelding

Afbeelding

Werkt goed in ieder geval.

Afbeelding

Hij is weer schoon.

Afbeelding
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Hoppa69

Berichtdoor Hoppa69 » wo 01 feb 2012 20:36

Met een filtertang gaat zuigers plaatsen goed.

Afbeelding

Afbeelding

3 veren zatten vast van deze, maar met een verfstipper en hele kleine schroevedraaiers om voorzichtig te wrikken, had ik ze na bijna een uur los.
Dus doet ook weer mee.

Afbeelding

Afbeelding

Ligt op zijn rug klaar voor de rest. :lol:

Afbeelding
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

MaartenKlop
Knipperlichtje
Contacteer:

Berichtdoor MaartenKlop » wo 01 feb 2012 21:55

Ruud, hoe krijg jij die pasvlakken zo mooi schoon? sommigen lijken wel geslepen ;). Is het verder alleen in en uit elkaar en schoonmaken, of zit er ook nog revisie bij?

Edit: ik had een bladzijde met plaatjes nog niet gelezen, je gaat ook zo hard :P. Die pleeborstel, dat is toch wel een echte pleeborstel en niet eentje die toevallig nog eea schuurt? Een oude boring uithonen (wat dit ook niet is) kan niet hé ;).

Mocht je nog een adresje zoeken voor je magneetontsteking revisie, roept u maar. Is het een SEM, Bosch, Lucas? Belangrijk dat dat ding goed werkt, als ze op leeftijd zijn gaat vaak de originele schellak isolatie tussen de spoelwindingen doorslaan als de ontsteking doorwarmt agv de motorwarmte.

Hoppa69

Berichtdoor Hoppa69 » wo 01 feb 2012 22:23

Ruud, hoe krijg jij die pasvlakken zo mooi schoon? sommigen lijken wel geslepen ;). Is het verder alleen in en uit elkaar en schoonmaken, of zit er ook nog revisie bij?

Edit: ik had een bladzijde met plaatjes nog niet gelezen, je gaat ook zo hard :P. Die pleeborstel, dat is toch wel een echte pleeborstel en niet eentje die toevallig nog eea schuurt? Een oude boring uithonen (wat dit ook niet is) kan niet hé ;).

Mocht je nog een adresje zoeken voor je magneetontsteking revisie, roept u maar. Is het een SEM, Bosch, Lucas? Belangrijk dat dat ding goed werkt, als ze op leeftijd zijn gaat vaak de originele schellak isolatie tussen de spoelwindingen doorslaan als de ontsteking doorwarmt agv de motorwarmte.
Pasvlakken doe ik met een komborstel.

Tot nu toe is het uit elkaar en schoon maken, wat niet stuk is vervang ik niet.
Lagerschalen zijn b.v. ook nog prachtig donker grijs.

Kan ook niet anders met 324 uur op de teller.

En die pleeborstel is inderdaad een hohnborstel en of dat nou wel of niet goed is, wordt hier nog wel is betwist, heb er tot nu toe 3 motoren mee gedaan waarvan 1 met flinke zuigerschade en die boel loopt nog steeds als een zonnetje, ben ermee naar de ardennen en al geweest, pleeborstel en nieuwe zuigers.

Ik heb krukassen verwisseld, kleppen slijpen doe ik met een boormachine.
Het maakt allemaal geen neuk uit, die motoren doen het en ze doen het nog steeds.
Kan allemaal wel scheppen geld er tegen aan gooien bij revisie bedrijven, zit ik niet op te wachten, en loopt er onverhoopt toch 1 in de soep, dan pak ik een andere. :lol:

En loopt die magneet ontsteking in de prak, hop andere waterpomp er op en de YA ontsteking kan er op, keuze zat. 8)

Het is allemaal maar hobby en kijken hoever ik ermee kom.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

ruben

Berichtdoor ruben » wo 01 feb 2012 22:29

nou, ik vind die hoon niet verkeerd, het is geen grote hoonsteen die je kan gebruiken om een cilinder op diameter te slijpen maar om de cilinder wand wat op te ruwen zodat de zuigerveren weer beter kunnen inslijten, dus ik zeg zeker doen.

MaartenKlop
Knipperlichtje
Contacteer:

Berichtdoor MaartenKlop » wo 01 feb 2012 22:48

Ruud,

Stiekum geef ik je helemaal gelijk in dit geval, maar ik houdt me beroepsmatig bezig met revisie en dan wordt er van je verwacht dat je niet met een half oog kijkt en dan kan zoiets niet, zeker niet onder garantie.

Wat betreft dat 'honen' : je moet het zo zien, alles wat je weghaalt wordt de boring alleen maar groter=slechter. Je verbetert met honen weliswaar het smeerpatroon enigszins (als je echt machinaal hoont, dus een mooi hoonpatroon en niet die rare schuurkunsten :wink: ), maar dat heeft geen enkel nut als de boring te groot en ovaal is.

Het beste is eigenlijk gewoon nog om de zuiger met veren in de oude voering te zetten, zonder er iets aan te doen (behalve schoonmaken natuurlijk). Nieuwe veren in een oude voering moet je eigenlijk nooit doen, vanwege het stootrandje en vanwege het feit dat een voering (en veren) nooit rond weg slijt maar ovaal en nieuwe veren zijn uiteraard wel rond.

bastiaan
Professioneel Pedaal Prutser

Berichtdoor bastiaan » do 02 feb 2012 01:16

ruud je doet het weer perfect ! ik zou het zelf niet anders doen, effe wat nieuwe schuurkrasjes in de cilinders zo dat de olie beter blijft plakken prima !

heb op jou manier ook een paar oude chevy v8 blokken opgefrist.

ik volg je project met veel plezier goed dat je overal fotos van maakt, dat schiet er bij mij altijd bij in :D

gr bastiaan

Koenzie
Hercules Held
Contacteer:

Berichtdoor Koenzie » do 02 feb 2012 10:44

Niets aan toe te voegen, heerlijk om mee te lezen :)
Kijk ook eens een keer op http://www.hoogsterang.nl - Voor al uw feesten, evenementen en bedrijfsuitjes! (Natuurlijk helemaal in leger stijl en met medewerking van de ya 126)

blijedafrijer
Cabine Coureur

Berichtdoor blijedafrijer » do 02 feb 2012 19:45

goed bezig
Deze gebruiker (Gerard) is overleden. Stuur daarom geen PB's!
Afbeelding

Terug naar “Overig”