ya 328
Moderator: ruben
-
Hoppa69
- Sir Spam-a-lot :-)
Heb die gasbende binnen.

Mengstuk is er 1 die tussen de carberateur gebouwd moet worden.

Ben alvast begonnen met het oude frame wat bij die 230 liter tank zit.
Zaten teveel gaten in geboord en de tank zat maar met 2 bandjes vast en m8 boutjes.
Kan ik natuurlijk laten voor wat het is maar denk niet dat ze het houden bij een aanrijding.

Van een stuk m10 rondt wat nieuwe spanners gemaakt.

Mengstuk is er 1 die tussen de carberateur gebouwd moet worden.

Ben alvast begonnen met het oude frame wat bij die 230 liter tank zit.
Zaten teveel gaten in geboord en de tank zat maar met 2 bandjes vast en m8 boutjes.
Kan ik natuurlijk laten voor wat het is maar denk niet dat ze het houden bij een aanrijding.

Van een stuk m10 rondt wat nieuwe spanners gemaakt.

O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
Hoppa69
Moet heel gek lopen wil die met een aanrijding of wat dan ook los komen van zijn frame.

Keuren doe ik met die kleinere tank maar die is geheel leeg, moet voor het keuren van de tank zelf.
Dus stukkie leiding tussen de 2 afsluiters en dan prik er op.

Die van de grote tank wil niet opengaan met de elektro magneet, heb verschillende geprobeerd maar niks.
Maar ja, d'r zit 160 liter in en die zal er uit moeten als je die klep wil vernieuwen.
Met een magneet van een harde schijf die vele malen sterker is dan die elektromagneet wil ie wel.
Dus dan maar zo, zit nu een flinke sloot in de gekeurde tank en als dat weer op is, dan hevel ik weer vanuit die grote over tot het op is, lege tank monteerd ook wat fijner.
Met dat geklots van die lpg is die zo goed als niet in evenwicht te houden in de takel.

Inbouwen laat nog wel ff een weekje op zich wachten, heb nog andere bezigheden.

Keuren doe ik met die kleinere tank maar die is geheel leeg, moet voor het keuren van de tank zelf.
Dus stukkie leiding tussen de 2 afsluiters en dan prik er op.

Die van de grote tank wil niet opengaan met de elektro magneet, heb verschillende geprobeerd maar niks.
Maar ja, d'r zit 160 liter in en die zal er uit moeten als je die klep wil vernieuwen.
Met een magneet van een harde schijf die vele malen sterker is dan die elektromagneet wil ie wel.
Dus dan maar zo, zit nu een flinke sloot in de gekeurde tank en als dat weer op is, dan hevel ik weer vanuit die grote over tot het op is, lege tank monteerd ook wat fijner.
Met dat geklots van die lpg is die zo goed als niet in evenwicht te houden in de takel.

Inbouwen laat nog wel ff een weekje op zich wachten, heb nog andere bezigheden.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
Hoppa69
Zo ben er ff lekker een weekje van tussen geweest.
Vindt dat alleen nooit zo handig om het op een forum op voorhand te vermelden.
Je maakt het een boefje veels te makkelijk dan.
Het frame van de tank die na het keuren er uit gaat voorzien van wat platen met gaten die dan ook weer bruikbaar zijn voor het volgende frame, anders wordt het weer zo'n gatenkaas.

Ik had nog wat extra touwtjes aangelegde toen met de cabine er af, dus die komen nu mooi van pas.

2 wartels geplaatst, 1 voor de stroomkabel en de andere voor de gasleiding.

Stukje uit het deksel halen voor de wartels.

Vindt dat alleen nooit zo handig om het op een forum op voorhand te vermelden.
Je maakt het een boefje veels te makkelijk dan.
Het frame van de tank die na het keuren er uit gaat voorzien van wat platen met gaten die dan ook weer bruikbaar zijn voor het volgende frame, anders wordt het weer zo'n gatenkaas.

Ik had nog wat extra touwtjes aangelegde toen met de cabine er af, dus die komen nu mooi van pas.

2 wartels geplaatst, 1 voor de stroomkabel en de andere voor de gasleiding.

Stukje uit het deksel halen voor de wartels.

O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
Hoppa69
En als je alleen staat te sleutelen, kom je wel is een handje te kort.
Dus mageneet op de boutkop.

I.P.V. een veerring een kartelring nemen.

Door de magneet blijft het op zijn plek, is nog al een klote plaats, tussen benzinetank en bak maar zo gaat het wel.

Door die kartelring kan je nu van bovenaf de boel gewoon vast draaien en hoef je van onderen geen steeksleutel er op te houden.
En als de boel dan vast zit, de bescherming op zijn plek en de spanbanden er aan, kan de tank er in.

Dus mageneet op de boutkop.

I.P.V. een veerring een kartelring nemen.

Door de magneet blijft het op zijn plek, is nog al een klote plaats, tussen benzinetank en bak maar zo gaat het wel.

Door die kartelring kan je nu van bovenaf de boel gewoon vast draaien en hoef je van onderen geen steeksleutel er op te houden.
En als de boel dan vast zit, de bescherming op zijn plek en de spanbanden er aan, kan de tank er in.

O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.