Hardtop

Vragen stellen en oplossingen geven

Moderator: ruben

padre118
Knipperlichtje

Hardtop

Berichtdoor padre118 » do 09 dec 2010 10:58

Is er hier ook iemand die zelf of iemand kent die een hardtop voor zn 126 heeft gemaakt?
Begint nl. aardig koud te worden en ik mag de auto van mijn vrouw niet mee :roll:
Ik heb inmiddels wel een dieselkachel achterin staan maar zelf moet ik me warm maken met leuke gedachten!

Dafinknouleuk
Vierwielend Vooruit

Berichtdoor Dafinknouleuk » do 09 dec 2010 12:55

Ik heb maar één hardttop gezien en dat is de pipodaf:

http://dafsteef.hyves.nl/album/41015720 ... /Cg81yyK4/

er is er nog wel een maar dat is die daf die compleet verkloot is (kwam pas nog voorbij hier ergens)

Maar tegen de tijd dat je cabine warm is ben je het eiland al afgereden? :wink:

Of ga je wadrijden :mrgreen: dan geef ik je vrouw gelijk, zou je mijn auto ook niet krijgen. :wink: :wink:

markwise
Vierwielend Vooruit

Berichtdoor markwise » do 09 dec 2010 13:18

Vind je de PIPO Daf niet verkloot dan??
. niet echt mijn ding zeg maar... :twisted:

Dafinknouleuk
Vierwielend Vooruit

Berichtdoor Dafinknouleuk » do 09 dec 2010 15:03

ho ho ho: de pipo daf is (volgens zeggen) een speciale expeditie uitvoering die nog in Afrika heeft rondgereden.
Kan ff zo gauw de foto's niet meer vinden maar dacht die ook op het forum voorbij kwamen een tijdje gleden.

jabami
Cabine Coureur
Contacteer:

Berichtdoor jabami » do 09 dec 2010 15:11

ho ho ho: de pipo daf is (volgens zeggen) een speciale expeditie uitvoering die nog in Afrika heeft rondgereden.
Kan ff zo gauw de foto's niet meer vinden maar dacht die ook op het forum voorbij kwamen een tijdje gleden.
http://dafsteef.hyves.nl/album/41015720 ... /Cg81yyK4/

markwise
Vierwielend Vooruit

Berichtdoor markwise » do 09 dec 2010 15:16

hartstikke stoer, serieus...maar ik vind m toch niet mooi...

jabami
Cabine Coureur
Contacteer:

Berichtdoor jabami » do 09 dec 2010 15:27

hartstikke stoer, serieus...maar ik vind m toch niet mooi...
Nee, ik vind het ook een lelijkerd.

padre118
Knipperlichtje

Berichtdoor padre118 » do 09 dec 2010 16:20

Maar tegen de tijd dat je cabine warm is ben je het eiland al afgereden? :wink:

Of ga je wadrijden :mrgreen: dan geef ik je vrouw gelijk, zou je mijn auto ook niet krijgen. :wink: :wink:

hihi, Kachel is vrij snel warm, tegen de wind is erg koud, voor de wind is het lekker.

En eh, ik rijd inderdaad graag over het strand 8)

Maar ik zat zelf aan een ijzeren kap te denken waar ik het canvas dan weer overheen span.

harley jack
Cabine Coureur

Berichtdoor harley jack » do 09 dec 2010 17:17

maar ja dan moet je hem dubbel maken, want met een ijzeren kap en de warmte binnen krijg je condensatie. :roll: zeg een DAKDEKKER dus is het wel mischien behagelijk, maar trek dan wel je regen pak aan voor de druppels die naar beneden komen. :lol: beter dik aan kleden / Muts op en een beetje stoer kijken :lol:
CHROME WON´t BRING YOU HOME

Dafinknouleuk
Vierwielend Vooruit

Berichtdoor Dafinknouleuk » do 09 dec 2010 17:23

Hey Jack, toevallig ook dubbeldekker? Dan graag bij Ruud langs gaan, scheelt mij weer werk, wel je gebit uit doen :mrgreen:

ruben
Sir Spam-a-lot :-)

Berichtdoor ruben » do 09 dec 2010 19:17

koop goeie kleren, hier hebben ze hele warme jassen en broeken, even goed kijken bij products en dan de A5 trousers en de RAF jas, heb zelf zo'n jas en zelfs afgelopen week met de hond uitlopen en 7 graden vriezen met harde wind nog zweten, en eronder echt niet anders gekleed dan normaal in de huiskamer.

http://www.flightjacket.com/

Kost wel wat maar den heb je ook wat.

of je wadloopt even naar texel en neemt daar wat ruwe materiaalen mee :D

roel
Matgroentje

Berichtdoor roel » vr 17 dec 2010 20:59

Tja, ik heb ook een harde kap gemaakt, zowel op de cabine als op de bak. De reden voor mij was dat de zijlen (vooral van de bak) totaal verrot waren.
Ik heb de originele spanten van de cabine huif gekopieerd om de "look" te houden en deze overtrokken met buigzaam triplex, het hout geïmpregneerd met polyester resign en daarna overtrokken met 2 lagen zwaar glasvezeldoek.
Voor de huif op de bak min of meer hetzelfde gedaan.

Inderdaad moet je wel isoleren ivm. condens.
Ik heb de fout gemaakt door de cabine en bak aan elkaar vast te maken, dat gaat door trillingen scheuren.

Velen zullen het trouwens niet met mijn ombouw eens zijn ivm originaliteit, maar ik had m'n Daf al toen er nog erg veel op de markt waren (destijds 2500 echte hollandse florijnen), dus er was nog niet zoveel sentiment mbt. originaliteit.
Van de andere kant zijn dieselmotoren en lucht remmen ook niet echt origineel.

Ieder z'n Daf zal ik maar zeggen......

Foto's heb ik (nog) niet, die komen tzt. wel als alles een beetje gereed is.

Trouwens, ik denk niet dat een vaste kap op de cabine niet echt veel helpt tegen de kou. De Dafjes zijn niet echt op guur weer gebouwd, gezien de kieren bij de deuren, handrem, 4x4 pook enz.

Je vrouw geeft trouwens wel veel om je, dat ze je niet in de kou laat rijden, of is ze jaloers en wil liever zelf rijden?

Groet,

Roel

Koenzie
Hercules Held
Contacteer:

Berichtdoor Koenzie » vr 17 dec 2010 22:24

Ben benieuwd naar de foto's Roel.

Ik lij ook nog flink kou, ondanks mijn kachel, je krijgt hem met dit weer nooit lekker warm :D
Kijk ook eens een keer op http://www.hoogsterang.nl - Voor al uw feesten, evenementen en bedrijfsuitjes! (Natuurlijk helemaal in leger stijl en met medewerking van de ya 126)

ruben
Sir Spam-a-lot :-)

Berichtdoor ruben » vr 17 dec 2010 22:38

er waren toch ook cabine kappen van geperforeerd plaatstaal tegen de straling bij de eerste radiobakken? als je er hier 1 van hebt en deze bekleed met glasvezel, dan heb je in elk geval een goede basis, als je er nog ergens 1 kan vinden

padre118
Knipperlichtje

Berichtdoor padre118 » za 18 dec 2010 22:26

Roel, ik ben benieuwd naar je fotoos.

Met mijn diesel kachel krijg ik hem wel lekker warm. Als ie stil staat, wanneer ik ga rijden dan tocht het natuurlijk overal. Rem ik even flink dan komt er weer een golf warme lucht van achteren, en nee niet daarvandaan, uit de bak. Moet even een pijp vanaf de kachel naar de cabine maken dan is het al goed. Enige probleem nu is dat de aanzuig van de brander nog nietz'n lucht van buiten haalt , dus als ik de kachel uitzet dan staat de hele bak vol rook, als je de deur dan openzet is het net alsof er een handgranaat in gegooid is.

Terug naar “Techniek YA126”