Berichtdoor roel » vr 17 dec 2010 20:59
Tja, ik heb ook een harde kap gemaakt, zowel op de cabine als op de bak. De reden voor mij was dat de zijlen (vooral van de bak) totaal verrot waren.
Ik heb de originele spanten van de cabine huif gekopieerd om de "look" te houden en deze overtrokken met buigzaam triplex, het hout geïmpregneerd met polyester resign en daarna overtrokken met 2 lagen zwaar glasvezeldoek.
Voor de huif op de bak min of meer hetzelfde gedaan.
Inderdaad moet je wel isoleren ivm. condens.
Ik heb de fout gemaakt door de cabine en bak aan elkaar vast te maken, dat gaat door trillingen scheuren.
Velen zullen het trouwens niet met mijn ombouw eens zijn ivm originaliteit, maar ik had m'n Daf al toen er nog erg veel op de markt waren (destijds 2500 echte hollandse florijnen), dus er was nog niet zoveel sentiment mbt. originaliteit.
Van de andere kant zijn dieselmotoren en lucht remmen ook niet echt origineel.
Ieder z'n Daf zal ik maar zeggen......
Foto's heb ik (nog) niet, die komen tzt. wel als alles een beetje gereed is.
Trouwens, ik denk niet dat een vaste kap op de cabine niet echt veel helpt tegen de kou. De Dafjes zijn niet echt op guur weer gebouwd, gezien de kieren bij de deuren, handrem, 4x4 pook enz.
Je vrouw geeft trouwens wel veel om je, dat ze je niet in de kou laat rijden, of is ze jaloers en wil liever zelf rijden?
Groet,
Roel