ya 328
Moderator: ruben
-
hans slagter
- Hercules Held
-
hans slagter
- Hercules Held
-
Hoppa69
- Sir Spam-a-lot :-)
Beetje lassen, beetje warm stoken. beetje buigen en zo verder en verder.

De boel vlak geslepen, ik houd het allemaal wat langer, want ik wil de cabine nog omdraaien en dan de randen gelijk slijpen.

Heel het paneel geschuurd.

Spatborden hebben ook een recht stuk.
Dus de tol er weer in.

De boel vlak geslepen, ik houd het allemaal wat langer, want ik wil de cabine nog omdraaien en dan de randen gelijk slijpen.

Heel het paneel geschuurd.

Spatborden hebben ook een recht stuk.
Dus de tol er weer in.

O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
Hoppa69
En ook weer vast.

Hoeklijn vervangen.

3 mm plaat geregeld, er hoort 2 op maar die was er niet, mm meer of minder kijken we ook niet naar.

I.p.v. vast lassen, gebruik ik verzonken inbusboutjes.
Kan de plaat er altijd nog af, bij schade of zoals dalijk aan de andere zijde om makkelijker bij het stuurhuis te kunnen.
Koplamphouder en kentekenplaathouder worden ook niet gelast maar gebout.
Als alles op zijn plek zit geef ik de moertjes aan de binnenkant een hechtje.
Anders wordt vanaf de buitenkant de plaat er af halen nog niks.

Daarbij kan ik ook makkelijker de plaat aan beide zijde verven en het frame.
Als je eerste de boel verft en dan er op last schijnt de verf daar niet tegen te kunnen.

Hoeklijn vervangen.

3 mm plaat geregeld, er hoort 2 op maar die was er niet, mm meer of minder kijken we ook niet naar.

I.p.v. vast lassen, gebruik ik verzonken inbusboutjes.
Kan de plaat er altijd nog af, bij schade of zoals dalijk aan de andere zijde om makkelijker bij het stuurhuis te kunnen.
Koplamphouder en kentekenplaathouder worden ook niet gelast maar gebout.
Als alles op zijn plek zit geef ik de moertjes aan de binnenkant een hechtje.
Anders wordt vanaf de buitenkant de plaat er af halen nog niks.

Daarbij kan ik ook makkelijker de plaat aan beide zijde verven en het frame.
Als je eerste de boel verft en dan er op last schijnt de verf daar niet tegen te kunnen.

O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
ya 328
Ruud, na weken meegelezen te hebben en genoten van je vakwerk en haarscherpe fotos, heb ik mij toch maar is geregistreerd.
Ik las dat je een startmotor en ontsteking op de kop had getikt met een sticker "oude molen" je zal het ook wel weten, maar dat was een kazerne in Naarden Vesting, waar nu het bedrijf van Jan des Bouvries is. Ik was daar in 79 chauffeur op een ya 314. Gek genoeg hadden ze daar toen geen enkele 328.
Veel succes en ik blijf je volgen.
Ik las dat je een startmotor en ontsteking op de kop had getikt met een sticker "oude molen" je zal het ook wel weten, maar dat was een kazerne in Naarden Vesting, waar nu het bedrijf van Jan des Bouvries is. Ik was daar in 79 chauffeur op een ya 314. Gek genoeg hadden ze daar toen geen enkele 328.
Veel succes en ik blijf je volgen.
-
Hoppa69
Beste Louis.
Altijd leuk om zoiets te lezen.
Ik wist van die oude molen stickers niks af.
De radiateur en de ontsteking zaten op de 328 motor.
Maar zoals bekend is zo''n beetje alles uit wisselbaar.
Als ik mij niet vergis is ook de radiateur van de 328 en de 314 het zelfde.
Dus zijn ze van een 314 af gekomen en naar de 328 gegaan of na een revisie op de plank terecht gekomen en via via in de 328 terecht gekomen.
Die startmotor met ede er op is ook gekomen van een 328 motor maar dan1 die nu in mijn 126 lig.
Blijf gerust lekker mee kijken, al is de snelheid er een beetje uit, omdat de (restauratie) vakantie voorbij is.
Voordeel van weer naar het werk gaan is dat ik nu weer het 1 en ander tot mijn beschikking heb, wat weer te goede kom aan de daf.
M.v.g.r. Ruud
Altijd leuk om zoiets te lezen.
Ik wist van die oude molen stickers niks af.
De radiateur en de ontsteking zaten op de 328 motor.
Maar zoals bekend is zo''n beetje alles uit wisselbaar.
Als ik mij niet vergis is ook de radiateur van de 328 en de 314 het zelfde.
Dus zijn ze van een 314 af gekomen en naar de 328 gegaan of na een revisie op de plank terecht gekomen en via via in de 328 terecht gekomen.
Die startmotor met ede er op is ook gekomen van een 328 motor maar dan1 die nu in mijn 126 lig.
Blijf gerust lekker mee kijken, al is de snelheid er een beetje uit, omdat de (restauratie) vakantie voorbij is.
Voordeel van weer naar het werk gaan is dat ik nu weer het 1 en ander tot mijn beschikking heb, wat weer te goede kom aan de daf.
M.v.g.r. Ruud
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
Dafinknouleuk
- Vierwielend Vooruit
Dat werken gaat toch niet ten koste van de voortgang mag ik hopen??
Kennen we natuurlijk niet hebben -> Daf gaat voor het werk en dat gaat voor het meisje.
Graag deze volgorde aanhouden a.u.b.
Zeker wel ff wennen weer richting 010 -> file enzo (zeker afgelopen dinsdagmorgen, het stond bij de tamoil al stil tot aan numansdorp, ik moest naar Vlissingen, ging dus de goeie kant op.
Kennen we natuurlijk niet hebben -> Daf gaat voor het werk en dat gaat voor het meisje.
Graag deze volgorde aanhouden a.u.b.
Zeker wel ff wennen weer richting 010 -> file enzo (zeker afgelopen dinsdagmorgen, het stond bij de tamoil al stil tot aan numansdorp, ik moest naar Vlissingen, ging dus de goeie kant op.