Pagina 13 van 16

Re: Dubbele Carbs.

Geplaatst: zo 27 mar 2016 19:07
door Hoppa69
Colortunebougie gemonteerd.

Afbeelding

En omdat het streepje in de midden het B.D.P. is op de poellie kan ik hier nu een stroboscooplamp gebruiken.

Afbeelding

Met de luchtregeling nullast en de nullast sproeier net zolang wisselen dat ik samen met het draaien aan de regeling nullast de motor aan het draaien kon houden en de verbranding niet te rijk of arm zou staan, dus de gaskleppen zijn geheel dicht.
Vandaar dat ie zo hakkelt onder de 500 toeren.
Het is maar met de telefoon opgenomen, dus kan wat schokkerig zijn.

https://youtu.be/vdaIKvxbpJs

Vervolgens de afdichtingen met naald verwijderd en een luchtcorrectiesproeier er in.
Stationer wat opgeschroeft.

https://youtu.be/eVnFG8LbxVM

Re: Dubbele Carbs.

Geplaatst: zo 27 mar 2016 19:07
door Hoppa69
Synchronisatie gedaan.

https://youtu.be/MdiCbVSR7Bk

Als ik rustig opbouw blijft het mooi blauw dus de luchtcorrectiesproeier is goed en bij sneller gas geven, dan komt dat van die acceleratiepompen erbij en dan wordt ie geel, dus loopt ie even met accelereren rijker.
Klopt ook, je doet er ook extra benzine bij.
Denk dat ik hier nog aan de gang gaat met de pompsproeier en de afstand van de pompstang.
Het loopt in ieder geval allemaal een eind beter en heel veel plezier gehad van de colortune.

https://youtu.be/nI91zPONqJ4

Re: Dubbele Carbs.

Geplaatst: zo 27 mar 2016 22:42
door MaartenKlop
Beter zo, die busjes. Je kan het maar in een keer goed doen, is mijn motto en als ik het zo lees het jouwe ook.
Handig hulpmiddel die kleurbougie! Mij tot op heden onbekend maar ga hem op m'n lijstje zetten.

Re: Dubbele Carbs.

Geplaatst: di 29 mar 2016 19:55
door Hoppa69
Nog bezig geweest met sproeiers uitboren en lucht inlaat vergroten.
Loopt nu goed, pakt goed op.
Eerst maar is inbouwen en een luchtfilter gaan verzinnen, zal ie ook wel weer anders op gaan lopen.
De lucht inlaten zijn onder een hoek uitgedraaid i.v.m. de venturi werking.
Uiteraard heb ik voor beide carbs ook de standaard setup liggen.

Afbeelding

Vondt de oliedruk van 4 1/2 wat veel.
Pijpsleutel gemaakt om die tijdens het draaien te verstellen.

Afbeelding

Dan moet deze dop er uit, verlengstuk ratel is er voor gemaakt lijkt wel.

Afbeelding

Starten en stellen maar, staat nu op 2 bar, kakt nog wat in als hij warm is n.l.

Afbeelding

Ga nu wat uitlaatspul bestellen en gelijk ook voor de 314.

Re: Dubbele Carbs.

Geplaatst: di 29 mar 2016 20:41
door Ottie Snorro
Cool! Wist niet dat de oliedruk te stellen was!

Geinig.

Re: Dubbele Carbs.

Geplaatst: zo 03 apr 2016 20:40
door Hoppa69
Steunen paar stukken bij gezet, nu kan er een motor van een 126 of 328 op, zonder dat ik de achterste motorsteunen moet wisselen.

Afbeelding

Wat uitlaatwerk besteld, voor de 314 en de 126.
Is dezelfde maat als van de 328 en dus voor de motoren die ik heb.

Afbeelding

Beugels en pakkingen had ik nog.
Moet alleen even wat flenzen maken.

Afbeelding

Ga niet met klemmen werken maar in de juiste maat vast lassen.

Afbeelding

Re: Dubbele Carbs.

Geplaatst: zo 03 apr 2016 20:41
door Hoppa69
Aftekenen met hulp van een filtertang en ga je mooi rond met de slijptol.

Afbeelding

Was lekker weer, dus de boel even naar buiten gezet.

Afbeelding

Voorkantje van de 126 er vast afhalen.
Blijft toch lekker, zo'n kantelneus.

Afbeelding

Had toen een bovenstuk aan de originele pijp voor de 126 gelast, zat toch wat tegen de chassisbalk aan en hij werd smaller, het is voor een motor belangrijk om goed te kunnen adem halen en uitademen is net zo belangrijk.
Vandaar dat ik voor de 126 ook een andere uitlaat gaat maken in de maat die voor die motor is.

Afbeelding

Re: Dubbele Carbs.

Geplaatst: zo 03 apr 2016 20:41
door Hoppa69
Bovenstukje ga ik weer gebruiken.

Afbeelding

FF vast met tape om te passen.

Afbeelding

Kan hem nu zo draaien dat hij de chassisbalk niet meer raakt.

Afbeelding

Re: Dubbele Carbs.

Geplaatst: di 05 apr 2016 22:55
door Hoppa69
Eerste stuk vanaf de motor krijgt ook al vorm.

Afbeelding

Re: Dubbele Carbs.

Geplaatst: zo 10 apr 2016 18:39
door Hoppa69
Radiateur is terug met een nieuw koelblok er in.

Afbeelding

Lippen van het frame voorzien van wat soldeertin.

Afbeelding

Vervolgens in de hitte bestendige gespoten.

Afbeelding

Wat tin op de radiateur .

Afbeelding

Re: Dubbele Carbs.

Geplaatst: zo 10 apr 2016 18:39
door Hoppa69
Frame om de radiateur heen.

Afbeelding

Ventilatortunnel monteren, om de boel op maat te houden.

Afbeelding

Met een schroevendraaier aangedrukt houden en de verfstripper er op.

Afbeelding

Het zit weer vast.

Afbeelding

En verder met de spuitbus.

Afbeelding

Re: Dubbele Carbs.

Geplaatst: ma 18 apr 2016 20:46
door Hoppa69
Uitlaat is geheel klaar.

Afbeelding

Niet vergeten om een gaatje in de pot te boren, veel potten rotten van binnen uit weg door condens.

Afbeelding

Re: Dubbele Carbs.

Geplaatst: ma 18 apr 2016 21:29
door Ottie Snorro
Hmmm, dat gaatje is idd een goed idee!

Ga ik binnenkort ook ff doen :)

Re: Dubbele Carbs.

Geplaatst: wo 04 mei 2016 20:59
door Hoppa69
Radiateur weer geheel opgebouwd.

Afbeelding

Blijk ik de ven van een 314/328 gebruikt te hebben en die past dus niet in de 126.

Afbeelding

Een kleinere heb ik niet en bij nameten bleek deze al 1 blad te hebben die ze ooit is 1 cm korter hebben gemaakt, zal ooit wel is schade hebben gehad.
Dan alles maar op maat maken, kan ik hem gewoon gebruiken.

Afbeelding

Das 1.

Afbeelding

Re: Dubbele Carbs.

Geplaatst: wo 04 mei 2016 21:00
door Hoppa69
En met dat stukje de rondingen weer aftekenen.

Afbeelding

Nu past ie wel.

Afbeelding

De motor uit de 126 gehaald en naast de volgende gezet om nog wat spul over te zetten.

Afbeelding

Hij is er klaar voor.

Afbeelding