Bobine demonteren

Vragen stellen en oplossingen geven

Moderator: ruben

Gebruikersavatar
Marcel de Boorder
Hercules Held
Berichten: 64
Lid geworden op: di 08 jan 2008 21:55
Locatie: Tolbert

Bobine demonteren

Berichtdoor Marcel de Boorder » ma 11 jun 2012 19:53

Dag,

Ik wil graag mijn bobine demonteren, maarre ... :oops: ik weet niet zo goed waar ie begint en ophoudt. Ik kan aan de bovenkant geen kracht genoeg zetten om hem los te krijgen uit de ontsteking. Daarom: hoort het deel in het rode vakje van de foto bij de bobine of is dat een huis voor de bobine dat aan de onsteking vast zit (zoals bij de nekaf)?

Afbeelding

En als ie los komt: moet ie dan recht omhoog of kan hij er met een kurkentrekkerbeweging uit gehaald worden?

Ps: de foto is er eentje die ik toevallig nog had, ik heb natuurlijk wel de snoertjes en het beugeltje aan de bovenkant van de bobine verwijderd.
See YA!

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8780
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Berichtdoor Hoppa69 » ma 11 jun 2012 20:11

Onderste deel in het rood is ook de bobine.
Dingen zitten met een rubber afdichting in een zeer nauwe passing, dit i.v.m. de vacuum.
Daar tussen doet de boel meestal roesten en gaat ie dus muurvast zitten.
Daarbij wil er in het onderste stuk nog wel is een deuk zitten en dan gaat hij er zeer moeilijk uit maar wd40 is dan je vriend.
Ik weet niet of je heel de ontsteling er uit haalt of het wil wisselen terwijl hij in de daf blijft i.v.m. je afstelling.
In ieder geval, plankje er onder en met een hamer tikken.
Bril op en adem in of kapje op bij slaan, mocht hij barsten die olie zooi is giftig. (PCB's)
En dus ook niet met blote handen opruimen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Dafinknouleuk
Vierwielend Vooruit
Berichten: 881
Lid geworden op: do 25 okt 2007 22:29
Locatie: Oud-Beijerland

Berichtdoor Dafinknouleuk » ma 11 jun 2012 20:15

Bobine is het hele ding, een soort spuitbus zeg maar. Die zit passend in het ontstekingshuis gehangen, als je dat vierkante raamwerkje aan de bovenkant losmaakt dan moet de bobine van onder naar boven eruit geduwd worden. Misschien heb je WD40 nodig om 'em los te krijgen?

Maar zit niet geschroefd/gedraaid geperst of wat dan ook. Misschien een voorzichtig klapje aan de onderkant met een blokje hout ertussen?

Misschien het handigst om ontsteking er ff af te halen en in de bankschroef te zetten.

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8780
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Berichtdoor Hoppa69 » ma 11 jun 2012 20:18

Echt waar ? :shock:








:mrgreen:
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Gebruikersavatar
Marcel de Boorder
Hercules Held
Berichten: 64
Lid geworden op: di 08 jan 2008 21:55
Locatie: Tolbert

Berichtdoor Marcel de Boorder » ma 11 jun 2012 22:43

Oei da's wel even schrikken ... :shock:

Mijn daf loopt niet lekker rond en ik ben bezig om verschillende componenten één voor één tijdelijk te vervangen totdat ie wel lekker loopt. Maar na dit verhaal laat ik de bobine eerst nog maar even lekker zitten.
Bedankt voor de info, het klinkt misschien raar, maar jullie hebben we wel weer geholpen!
See YA!

Dafinknouleuk
Vierwielend Vooruit
Berichten: 881
Lid geworden op: do 25 okt 2007 22:29
Locatie: Oud-Beijerland

Berichtdoor Dafinknouleuk » ma 11 jun 2012 23:30

Echt waar ? :shock:
:mrgreen:
2 zielen één gedachte, was je toch weer 4 min. eerder met OK klikken, ik kan ook nooit een biertje pakken beneden, zit die gozer er weer doorheen te lullen :mrgreen:

montji
Hercules Held
Berichten: 184
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 09:40

Berichtdoor montji » di 12 jun 2012 08:12

Als ik naar de staat v.d. ontsteking op de foto kijk,krijg je m.i. die motor nooit goed lopend,zeker niet stationair.

m.v.g. montji

Gebruikersavatar
Marcel de Boorder
Hercules Held
Berichten: 64
Lid geworden op: di 08 jan 2008 21:55
Locatie: Tolbert

Re: Bobine demonteren

Berichtdoor Marcel de Boorder » di 12 jun 2012 16:52

:roll:
Ps: de foto is er eentje die ik toevallig nog had
Dus ...

Gertjan
Hercules Held
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 07 nov 2008 20:27
Locatie: Zeist

Berichtdoor Gertjan » di 12 jun 2012 20:14

Ik zeg niets, maar het komt de laatste tijd toch vaak voor dat mensen direct reageren zonder goed te lezen :shock:

jerry
Vierwielend Vooruit
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 17:30
Locatie: Alphen aan den rijn

Berichtdoor jerry » di 12 jun 2012 23:00

of nooit meer reageren als ze zelf een mail sturen hoe of wat en daar antwoord op krijgen en dan niets meer terug laten horen :shock: is ook in tegenwoordig :?


Terug naar “Techniek YA126”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast