Remmen blijven na intrappen vastzitten
Moderator: ruben
Remmen blijven na intrappen vastzitten
Ik ben sinds kort in het bezit van een YA126 en heb een probleem met mijjn remmen. Als ik de remmen heb in getrapt dan blijft de rem een tijdje hangen. Na een paar keer voorzichtig optrekken komt de rem steeds een stukje verder los tot alles weer helemaal vrijloopt. Volgens de vorige eigenaar zou dat komen door klei uit de Ardennen die in de remtrommels is achtergebleven. Dit zou op te lossen zijn door de remtrommels open te maken en de klei eruit te halen. Klinkt dit bij iemand aannemelijk en zo nee, wat zou dan het vastzitten van de remmen kunnen veroorzaken??
Hoop dat iemand raad weet, want met de handrem remmen is niet echt een optie.
Alvast bedankt,
Wim.
Hoop dat iemand raad weet, want met de handrem remmen is niet echt een optie.
Alvast bedankt,
Wim.
-
- Hercules Held
- Berichten: 78
- Lid geworden op: za 28 aug 2010 21:57
- Locatie: beverwijk
Hoi Wim
Ben je in het bezit van een VTH 9-326?.
Dit is een voorlopige technische handleiding.
Oftewel boek bediening en onderhoud.
Je zal die troep toch uit de trommels moeten halen.
Kijk wel uit voor slijpsel van de rem voeringen kan
asbest in zitten,Hoeft niet maar wel oppassen.
Wat ook een mogelijkheid is?,Is dat de veer die
de rempedaal terug trekt lam is.
Als die er nog op zit? tenminste .
Ja dat verhaal met die handrem komt bekend voor .
Zo ben ik eens een keer op sleep terug gekomen uit
Nunspeet.
Wat waren die weggebruikers blij dat wij de
Velsertunnel uit waren
Ben je in het bezit van een VTH 9-326?.
Dit is een voorlopige technische handleiding.
Oftewel boek bediening en onderhoud.
Je zal die troep toch uit de trommels moeten halen.
Kijk wel uit voor slijpsel van de rem voeringen kan
asbest in zitten,Hoeft niet maar wel oppassen.
Wat ook een mogelijkheid is?,Is dat de veer die
de rempedaal terug trekt lam is.
Als die er nog op zit? tenminste .
Ja dat verhaal met die handrem komt bekend voor .
Zo ben ik eens een keer op sleep terug gekomen uit
Nunspeet.
Wat waren die weggebruikers blij dat wij de
Velsertunnel uit waren
Het is niet wat je hebt.
Het is hoe je het gebruikt!.
Het is hoe je het gebruikt!.
- Marcel van Ee
- Hercules Held
- Berichten: 75
- Lid geworden op: ma 22 mar 2010 13:07
- Locatie: Boskoop
Die is hier iig ook te downloaden:
http://www.jabami.nl/frame2/naslagwerk/ ... a_126.html
altijd handig..
http://www.jabami.nl/frame2/naslagwerk/ ... a_126.html
altijd handig..
-
- Hercules Held
- Berichten: 78
- Lid geworden op: za 28 aug 2010 21:57
- Locatie: beverwijk
Hans en Marcel, bedankt de link naar de TH voor de 126. Ik ga me er zo eens in verdiepen, misschien dat ik daar wat wijzer van wordt.
Hans, jij had het in je eerdere bericht over een veer die er voor zorgt dat de remmen weer terug worden getrokken, kan je me ook vertellen waar die veer zit.
Als ik met het reinigen van de remtrommels begin, kan ik de auto dan op blokken zetten of is ondersteuning van de krik voldoende?
Gr Wim
Hans, jij had het in je eerdere bericht over een veer die er voor zorgt dat de remmen weer terug worden getrokken, kan je me ook vertellen waar die veer zit.
Als ik met het reinigen van de remtrommels begin, kan ik de auto dan op blokken zetten of is ondersteuning van de krik voldoende?
Gr Wim
een krik is NOOIT voldoende, denk aan je eigen veiligheid.Als ik met het reinigen van de remtrommels begin, kan ik de auto dan op blokken zetten of is ondersteuning van de krik voldoende?
Gr Wim
Wil niemand zijn hobby ontmoedigen ,maar vraag me soms af of mensen wel weten waar ze aan beginnen.
Gr Ronald
Ronald, ik begrijp je reactie en begrijp ook dat een krik nooit de veiligheid kan bieden die een bok of blokken hout bieden, maar ik meende ergens een foto te hebben gezien van een web, zonder wiel en zonder verdere ondersteuning. Omdat ik vooralsnog geen sleutelervaring met een web heb, leek het me wijs om deze vraag op het forum te plaatsen.
Maar wees niet bang, ik heb al eerder aan auto's en jaren aan een leopard II gesleuteld, dus helemaal nieuw is het sleutelen niet voor me. Wat wel nieuw voor me is, is de web, ik heb ze in mijn diensttijd regelmatig zien rondrijden, maar dat is het tot nu toe bij gebleven.
Bedankt voor de reactie,
gr Wim
Maar wees niet bang, ik heb al eerder aan auto's en jaren aan een leopard II gesleuteld, dus helemaal nieuw is het sleutelen niet voor me. Wat wel nieuw voor me is, is de web, ik heb ze in mijn diensttijd regelmatig zien rondrijden, maar dat is het tot nu toe bij gebleven.
Bedankt voor de reactie,
gr Wim
-
- Hercules Held
- Berichten: 78
- Lid geworden op: za 28 aug 2010 21:57
- Locatie: beverwijk
hoi Wim.Hans, jij had het in je eerdere bericht over een veer die er voor zorgt dat de remmen weer terug worden getrokken, kan je me ook vertellen waar die veer zit.
Als ik met het reinigen van de remtrommels begin, kan ik de auto dan op blokken zetten of is ondersteuning van de krik voldoende?
Gr Wim
Ja hoor dat kan ik wel.
Als je je hoofd over de linker voorwiel steekt.
Onder het spatbord door.
En dan richting de cabine kijkt naar waar de pedalen
uitkomen,Daar moeten ook een paar trekveren zichtbaar zijn!
Het is niet wat je hebt.
Het is hoe je het gebruikt!.
Het is hoe je het gebruikt!.
Als je de remvoeringen er afhaalt, denk er om dat je ze weer correct monteert. Theoretisch kan je ze maar op een manier monteren. Tegen de achter plaat zit een klein pennetje dat moet voorkomen dat je de remvoering verkeert om monteert.
Dit breekt echter gemakkelijk af. Verder valt het niet op dat de voeringen verkeert zitten. Je komt er pas achter als je gaat rijden, dan remt hij slecht (beide zijden verkeert gemonteerd) of scheef (1 zijde verkeert gemonteerd).
Dat laatste is mij overkomen, super stom natuurlijk en extra werk voor niks om het te corrigeren.
Als je het wiel er afhaalt, zie er 3 boutjes, deze kunnen erg vast zitten.
Draai verder de stelschroef van de remmen goed terug voor je de rem trommels er afhaalt.
Succes, Roel
Dit breekt echter gemakkelijk af. Verder valt het niet op dat de voeringen verkeert zitten. Je komt er pas achter als je gaat rijden, dan remt hij slecht (beide zijden verkeert gemonteerd) of scheef (1 zijde verkeert gemonteerd).
Dat laatste is mij overkomen, super stom natuurlijk en extra werk voor niks om het te corrigeren.
Als je het wiel er afhaalt, zie er 3 boutjes, deze kunnen erg vast zitten.
Draai verder de stelschroef van de remmen goed terug voor je de rem trommels er afhaalt.
Succes, Roel
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast