Weiland vondst project X
Moderator: ruben
Re: Weiland vondst project X
Geen luchtsleutel? Heb ik ook niet dus kan me je problemen goed voorstellen. Kun je niet een riem een aantal keren om de ingaande as slaan en dan ergens vast haken tegen je draairichting in?
Re: Weiland vondst project X
Ik heb een luchtsleutel, maar ik had geen dop 38mm, dus hup die maar even gehaald, maar zelfs toen, ...... na pas 2 minuten erop lopen loshakken met 10 bar kwam hij los...........Geen luchtsleutel? Heb ik ook niet dus kan me je problemen goed voorstellen. Kun je niet een riem een aantal keren om de ingaande as slaan en dan ergens vast haken tegen je draairichting in?
Re: Weiland vondst project X
De tandwielen zijn eindelijk uit de bak na een heel gevecht......
Re: Weiland vondst project X
Al met al valt de roest nog mee, lijkt erger dan het is.
Deze week proberen om alle tandwielen en lagers, oftewel de hele set schoon te krijgen....
Re: Weiland vondst project X
Inmiddels grote stappen aan het zetten, eigen bak blijft als reserve in het magazijn, andere bak gehaald en die komt er eerdaags wel onder.
Toen maar verder om alles klaar te gaan maken om de motor in de nabije toekomst op te starten, dat betekent:
Revisie setje, dit, revisie setje zo,, pakking setje voor dit, pakking setje voor dat, o chips, meteen ook maar burgerbougies erin, nieuwe kabels, nieuwe bougies, nieuwe doppen, he, dat is vervelend, verdeelkap is stuk, en die teen beetje ook, heeft de vorige lulhannes waar deze wel van is geweest lekker gekloot zeg, deel is afgebroken, en om het vonkje nog maar te laten overspringen zeker gedacht dat wanneer je er schroefjes in stopt het vonkje er ook wel zal komen.....
Nu dus alles besteld aan setjes en andere zaken.....
Voor de grap maar de foto's dan.....
Toen maar verder om alles klaar te gaan maken om de motor in de nabije toekomst op te starten, dat betekent:
Revisie setje, dit, revisie setje zo,, pakking setje voor dit, pakking setje voor dat, o chips, meteen ook maar burgerbougies erin, nieuwe kabels, nieuwe bougies, nieuwe doppen, he, dat is vervelend, verdeelkap is stuk, en die teen beetje ook, heeft de vorige lulhannes waar deze wel van is geweest lekker gekloot zeg, deel is afgebroken, en om het vonkje nog maar te laten overspringen zeker gedacht dat wanneer je er schroefjes in stopt het vonkje er ook wel zal komen.....
Nu dus alles besteld aan setjes en andere zaken.....
Voor de grap maar de foto's dan.....
Re: Weiland vondst project X
Altijd handig om te weten waar welke bougie op aangesloten behoord te worden
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8833
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Re: Weiland vondst project X
Als je je nieuwe kap monteerd, plak dan ff wat isolatie er in, stukkie hard plastic of zo, weet niet zeker maar een mm of 2 dik.
Op die plek hebben ze de neiging om als eerste door te gaan slaan naar de stalen kap.
Je kan ook het beste bij een nieuwe kap even de ontsteking er uit halen.
Rotor er in, kap er op schroeven en dan even zachtjes draaien aan het tandwiel of hij vrij rond gaat.
Er zijn wat rotors in omloop die een tikkie groter zijn.
Geeft niet, tot je start (heel even) en dan is je rotor of kap kapot.
En als je kap kapot is, affijn, je weet wat ie kost nu.
Op die plek hebben ze de neiging om als eerste door te gaan slaan naar de stalen kap.
Je kan ook het beste bij een nieuwe kap even de ontsteking er uit halen.
Rotor er in, kap er op schroeven en dan even zachtjes draaien aan het tandwiel of hij vrij rond gaat.
Er zijn wat rotors in omloop die een tikkie groter zijn.
Geeft niet, tot je start (heel even) en dan is je rotor of kap kapot.
En als je kap kapot is, affijn, je weet wat ie kost nu.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Re: Weiland vondst project X
Bedankt voor de tip!Als je je nieuwe kap monteerd, plak dan ff wat isolatie er in, stukkie hard plastic of zo, weet niet zeker maar een mm of 2 dik.
Op die plek hebben ze de neiging om als eerste door te gaan slaan naar de stalen kap.
Je kan ook het beste bij een nieuwe kap even de ontsteking er uit halen.
Rotor er in, kap er op schroeven en dan even zachtjes draaien aan het tandwiel of hij vrij rond gaat.
Er zijn wat rotors in omloop die een tikkie groter zijn.
Geeft niet, tot je start (heel even) en dan is je rotor of kap kapot.
En als je kap kapot is, affijn, je weet wat ie kost nu.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast