Nummers van de AC benzinepomp

Vragen stellen en oplossingen geven

Moderator: ruben

hans slagter
Hercules Held
Berichten: 78
Lid geworden op: za 28 aug 2010 21:57
Locatie: beverwijk

Nummers van de AC benzinepomp

Berichtdoor hans slagter » di 09 nov 2010 22:35

Ik ben bezig om membramen/diafragma's van de AC benzinepomp op te sporen.

Weet iemand het parts/onderdeels nummer?
Of heeft iemand een doorsnede tekening van de pomp waar die nummers op staan?.

Je zou denken dat dit simpel is?.
Maar de man uit de US of A needs more info :shock: .

Yankee pomp made in England?met die rubber vredestein flap in het midden.
Het is niet wat je hebt.
Het is hoe je het gebruikt!.

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2839
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Berichtdoor ruben » wo 10 nov 2010 22:34

AC komt toch echt uit de USA, en vredestein bij mijn weten nog steeds uit nederland. staat er nergens een nummer op d pomp? kom ze nog regelmatig tegen in mijn werk, dus wie weet of ik wat kan opsnorren.

Ruben

hans slagter
Hercules Held
Berichten: 78
Lid geworden op: za 28 aug 2010 21:57
Locatie: beverwijk

Berichtdoor hans slagter » wo 10 nov 2010 23:14

Hoi Ruben.
Ja naar mijn weten is het toch ook echt Amerikaans.
Maar waarom staat er dan op Made in England?.

Mischien werden ze met licentie daar gemaakt.
Die Vredestein flap was een grapje van mij,Alleen
die man in Amerika snapt er nu geen moer meer van :shock:.

Ik heb alleen een nummertje nodig zodat ik nieuwe
brandstof bestendige membramen kan laten maken.
Ik heb liever geen NOS rubber onderdelen waarvan alleen onze Lord weet hoe oud ze zijn.
Het is niet wat je hebt.
Het is hoe je het gebruikt!.

ruben
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2839
Lid geworden op: zo 09 dec 2007 19:35
Locatie: Olst

Berichtdoor ruben » wo 10 nov 2010 23:38

Weet dat voor vlieguigen na de oorlog motoren van Continental Red Seal, zelfde fabrikant als van de 616 motor, door Rolls Royce in licentie werden gebouwd, misschien de pompen ook wel, want die kunnen ook op die motoren zitten.
Heb het zelfde met een kleine gasturbine, werd ontworpen door Allyson in de USA, en in europa noemt iedereen dat kreng zo, maar werd voornamelijk door Rolls Royce in licentie gebouwd, dus elke amerikaan heeft het over een Rolls motor, lekker duidelijk.

maar goed, we dwalen af, staat er een nummertje op? :D

hans slagter
Hercules Held
Berichten: 78
Lid geworden op: za 28 aug 2010 21:57
Locatie: beverwijk

Berichtdoor hans slagter » do 11 nov 2010 12:50

Op de pomp zelf staat niets alleen het woord
UTYPE en dan reclame van waar ie gemaakt is.
Zelfs op het membraam staat alleen GENUINE AC.

Dat is mij wel duidelijk,Maar ik weet nog steeds
het parts nummer niet!.
Nu is het zo dat AC een heleboel onderdelen heeft
voor verschillende pompen.
En ik wil wel de goede bestellen.
Het is niet wat je hebt.
Het is hoe je het gebruikt!.

Willempie
Hercules Held
Berichten: 198
Lid geworden op: ma 09 jun 2008 21:16
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Berichtdoor Willempie » do 11 nov 2010 19:48

Uit de TH

Benzinepomp; AC Sphinx 1524967 type UG cq 496716

Misschien kan je er wat mee,

Succes,

gr William
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

hans slagter
Hercules Held
Berichten: 78
Lid geworden op: za 28 aug 2010 21:57
Locatie: beverwijk

Berichtdoor hans slagter » do 11 nov 2010 20:23

Dank je wel William.

Die nummers had ik al naar de US doorgestuurd maar
deze zijn daar onbekend?.

Dit is het rare van het verhaal want je zou toch denken dat deze pompen daar wel bekend zijn!

Ik overweeg nu een complete pomp naar de
US te sturen.
Dat moet dan wat duidelijkheid scheppen.
Het is niet wat je hebt.
Het is hoe je het gebruikt!.

Willempie
Hercules Held
Berichten: 198
Lid geworden op: ma 09 jun 2008 21:16
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Berichtdoor Willempie » do 11 nov 2010 20:35

Ha Hans,

Ik heb ook al is het web afgestruind naar een pomp, het lijkt wel of ie nooit gemaakt is. Voorlopig zit er even een elektrische opvoerpomp op. Ben wel benieuwd hoe het afloopt.

gr William
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

hans slagter
Hercules Held
Berichten: 78
Lid geworden op: za 28 aug 2010 21:57
Locatie: beverwijk

Berichtdoor hans slagter » do 11 nov 2010 21:08

Hallo William.
Ik zal julie op de hoogte houden.

Mijn motivatie om te kijken of er nieuwe membramen
te verkrijgen zijn komt voort uit mijn ervaring met
oude rubber producten.
In begin jaren 90 werkte ik bij een groothandel
in rubber en kunststoffen hier in Beverwijk.

Ik weet van het bestaan van nieuwe olie/ benzine bestendige rubber producten.
Dus waaromdan die oude handel monteren?.
Als je nagaat dat het merendeel van de bezitters van zo'n pomp alleen gaat kijken?,naar het membraam
als het mis gegaan is!.
Wil ik dat voorblijven,In huidige benzine zit Ethanol
en dit is het grote probleem voor oudere rubbers.
Het lost namelijk rubber op zoals ammoniak.

Zo'n membraam als er nu inzit wordt dus na een tijdje poreus en dan heb je benzine in je blok.
Om dan weer een oude membraam te monteren heb je na een tijdje weer problemen.
Vandaar dat ik het in nieuwe producten zoek.
Die wel bestand zijn tegen toevoegingen in benzine zoals Ethanol.
Het is niet wat je hebt.
Het is hoe je het gebruikt!.

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8780
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Berichtdoor Hoppa69 » do 11 nov 2010 21:43

Mail is met hun, misschien zijn deze er bestand tegen, ziet er niet uit als N.O.S.

Maar nieuw gemaakt. 49 euro.

http://www.volvo-parts.nl/index.php?mai ... v1q07kjj32

52,30 euro

http://volvoklassiekeronderdelen.nl/sho ... 9320a717c2

49 euro.

http://www.volvoklassiekerswebshop.nl/b ... p-245.html
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

hans slagter
Hercules Held
Berichten: 78
Lid geworden op: za 28 aug 2010 21:57
Locatie: beverwijk

Berichtdoor hans slagter » do 11 nov 2010 21:57

Hoi Ruud.

Die zien er aardig hetzelfde uit.
Ik zal hun ook benaderen of deze passen.
Alleen die heen en weer gaande stang ziet er wat anders uit,maar de rest zeer bekend.

Vreemd dat er dan in Volvo ook zo'n AC pomp zit?.
Mischien had een van hun ook een Daf en dacht,HEE goed idee?. :D .
Mocht het passen dan laat ik die handel in de US
wel zitten.
Het is niet wat je hebt.
Het is hoe je het gebruikt!.

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8780
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Berichtdoor Hoppa69 » do 11 nov 2010 22:00

Die stang twijvel ik ook over en denk niet dat die pomp voor onze auto;s geschikt zijn maar die revisie sets moeten wel passen denk ik, zie zelfs de pakking erbij die tegen het blok aan moet.

En euh, dan zou het oplossen, de mijne heeft al 6 jaar een origineel membraam en ik had hem niet nieuw.

Doe je een revisieset er in en als je er over twijfeld doe je er om de paar jaar een nieuwe in.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

hans slagter
Hercules Held
Berichten: 78
Lid geworden op: za 28 aug 2010 21:57
Locatie: beverwijk

Berichtdoor hans slagter » do 11 nov 2010 22:49

Ja dat is ook een optie,Om de paar jaar verversen
de boel.
Het stangetje op die foto van het membraam
lijkt mij wat aan de korte kant.

Interesant wat dan de pomp kracht wordt?.
We hebben namelijk geen retour leiding van de carburateur naar de tanks toe!.
Ik ben bang dat het verbruik dramatisch toeneemt :lol: :lol:

Mischien neemt het verbruik af als er een retourlijding geplaatst word? Positief gezien
hoop ik op 1op5 of 6? :D

Ik kom regelmatig in Heerhugowaard dus kleine moeite
om bij die Volvo liefhebbers naar binnen te hoppen!
Het is niet wat je hebt.
Het is hoe je het gebruikt!.

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8780
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Berichtdoor Hoppa69 » vr 12 nov 2010 12:57

Retour is leuk maar als de boel op druk is stopt de pomp met pompen.

Doe maar de boel op druk zetten met de hand, dan gaat ie opeens een stuk lichter.

Dus retour of niet, zal niks uitmaken denk ik.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

hans slagter
Hercules Held
Berichten: 78
Lid geworden op: za 28 aug 2010 21:57
Locatie: beverwijk

Berichtdoor hans slagter » vr 12 nov 2010 13:31

Doe maar de boel op druk zetten met de hand, dan gaat ie opeens een stuk lichter.
Ja dat lijkt mij een mooi klusje voor de bijrijder
heeft die ook wat omhanden :lol:
Nu nog zo'n ouderwetse hand bediende ruitenwisser
en ze kunnen hun lol niet op :lol: :lol:
Het is niet wat je hebt.
Het is hoe je het gebruikt!.


Terug naar “Techniek YA126”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten