aantal zitplaatsen op kenteken

Al het overige wat YA126 gerelateerd is

Moderator: ruben

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8780
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Berichtdoor Hoppa69 » wo 09 jun 2010 14:02

Ik heb dat 06 nummer is geprobeerd uit 2007 wat ik toen van die keurmeester heb gehad die de 1 tons aanhangers keurde.

06 nummer is nog steeds van deze man. 8)

Er was ondertussen weer het 1 en ander veranderd en hij ging is kijken wat er mogelijk was.

Dus ik wacht ff rustig af wat daar uit komt.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Kees64
Vierwielend Vooruit
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 29 aug 2009 12:16
Locatie: Veghel

zitplaatsen

Berichtdoor Kees64 » wo 09 jun 2010 19:11

Hejj,

Mijn papieren aan 9 man van de marechaussee laten zien.
Unaniem: 8 personen + bestuurder = ok!
Grijs kenteken bestaat niet meer.
Enigste probleem, met 9 man erin boven de 3500 kilo!

mzzl
Kees

pietjedaf
Cabine Coureur
Berichten: 349
Lid geworden op: za 18 nov 2006 20:31
Locatie: oostwold(wk)

Berichtdoor pietjedaf » wo 09 jun 2010 19:54

precies daarom heb ik hem op c rijbewijs!!!!!!!!!

pieter

harley jack
Cabine Coureur
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 20:31
Locatie: montfoort

Berichtdoor harley jack » wo 09 jun 2010 22:22

vandaag de verzekering op gebeld en omdat ik wel wist hoe het zat toch na gevraagd.mag gewoon met mensen achterin rijden.ondanks grijs kenteken dus het om keuren vindt ik gewoon allemaal gel.....l zonde van het geld.want wat schiet je er nou allemaal mee op zoals ik hiervoor al melde allemaal onnodige onkosten en als je het bij de rdw voor elkaar hebt veranderd er niets aan de inrichting van het voertuig. de mensen zitten nog altijd op de houten planken en in dezefde dwarsrichting. je moet natuurlijk wel doorgeven hoeveel mensen je achterin wilt vervoeren want de inzittende verzekering staat los van de verplichte wetterlijke aansprakelijkheids verzekering / WA.dus bij mij kunnen er wel 30 in :lol: maar niet meer dan 9 incl bestuurder anders moet je D rijbewijs hebben (Bus) en moet hij wel ingericht zijn voor personen vervoer
Laatst gewijzigd door harley jack op vr 11 jun 2010 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.
CHROME WON´t BRING YOU HOME

Unifil5321
Knipperlichtje
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 15 sep 2008 23:03
Locatie: Hoogezand

Berichtdoor Unifil5321 » vr 11 jun 2010 11:25

Hoi
mag ik even een verbetering plaatsen voor een ya 328 en zwaardere voertuigen moet je altijd c rijbewijs hebben, als je meer als 9 personen wil vervoeren dan wordt ie (om)gekeurd naar een bus waar je D rijbewijs voor moet bezitten.


Groeten Niels

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8780
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
Locatie: Achthuizen

Berichtdoor Hoppa69 » vr 11 jun 2010 12:53

En als je bus kenteken heb, dan mag je weer naar de APK. :?
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Unifil5321
Knipperlichtje
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 15 sep 2008 23:03
Locatie: Hoogezand

Berichtdoor Unifil5321 » za 12 jun 2010 00:55

plus de 1 of 2 jaarlijkse bus veiligheidskeuring waar ie dan weer niet doorkomt :P

Groeten Niels

Kees64
Vierwielend Vooruit
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 29 aug 2009 12:16
Locatie: Veghel

aantal zitplaatsen

Berichtdoor Kees64 » zo 09 jan 2011 17:38

Hejj,

De laatste weken reed er een paar keer een dodge wc54 ambulance bij ons door de straat.
Blijkt dat hij 100 meter van mij vandaan woont en vandaag die man is effe op de koffie gevraagd. Was bijna 3 jaar bezig geweest met de restauratie van deze Dodge. Als een "wrak" gekocht in Frankrijk.
Hij had hem recent laten keuren bij de RDW. Achterin is dezelfde situatie als bij onze DAF. In 1e instantie wilde de keurmeester "2" zitplaatsen opschrijven met als uitleg dat de personen er net zoals bij een personenauto in moeten zitten. Niet met de rug tegen de zijwand. Maar na een kleine discussie met de eigenaar veranderde de keurmeester van mening er werd er "7" opgeschreven. "7" is misschien ook niet logisch, maar wel voeldoende :P Dus toen mocht het ineens wer wel.

mzzl
Kees

Jorrit
Cabine Coureur
Berichten: 326
Lid geworden op: zo 10 dec 2006 14:02
Locatie: 't Gooi

Berichtdoor Jorrit » di 05 apr 2011 20:08

Vandaag met mijn 314 naar de RDW in Amsterdam geweest voor omkeuring van grijs naar geel.

Eerst effe wegen, ding naar binnen gereden, korte blik in de laadbak, die kerel achter de PC, vroeg nog even hoeveel zitplaatsen ik wilde en of ik de motorinhoud uit m'n hoofd wist.

Hij had nog snel even een kort lacherig gesprek met een andere keurmeester over gastank in de ruimte met zitplaatsen, achteruitkijkspiegel in de cabine die er toch eigenlijk ook weer niet in hoefde en dat hij z'n rijbewijs er nog in gehaald heeft.

Vervolgens 314 weer naar buiten, bij de balie mijn oude papieren en 53 euro ingeleverd en klaar! 8)

NERGENS naar gekeken, zelfs niet naar het chassisnummer. Zo kan het dus ook! :D

Jorrit
Cabine Coureur
Berichten: 326
Lid geworden op: zo 10 dec 2006 14:02
Locatie: 't Gooi

Berichtdoor Jorrit » di 05 apr 2011 20:20

Overigens, heb ook trekhaak op kenteken kunnen krijgen, maar helaas alleen ongeremd 750kg. Maar beter (en legaler) dan niets natuurlijk! 8)

Als je geremd trekgewicht vermeld wilt hebben moet je verklaring van de fabrikant kunnen overhandigen waaruit blijkt dat de combi chassis + trekhaak voor jouw chassis (op nummer dus) geschikt is om dat gewicht te trekken.

De FEHAC-regeling bestaat al tijden niet meer en sindsdien is het dus zo goed als onmogelijk geworden. :? :cry:

Of zal DAF nog wat kunnen betekenen hierin? :roll:

Gebruikersavatar
jabami
Cabine Coureur
Berichten: 343
Lid geworden op: zo 18 jul 2010 08:06
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Berichtdoor jabami » di 05 apr 2011 20:47

Vandaag met mijn 314 naar de RDW in Amsterdam geweest voor omkeuring van grijs naar geel.

Eerst effe wegen, ding naar binnen gereden, korte blik in de laadbak, die kerel achter de PC, vroeg nog even hoeveel zitplaatsen ik wilde en of ik de motorinhoud uit m'n hoofd wist.

Hij had nog snel even een kort lacherig gesprek met een andere keurmeester over gastank in de ruimte met zitplaatsen, achteruitkijkspiegel in de cabine die er toch eigenlijk ook weer niet in hoefde en dat hij z'n rijbewijs er nog in gehaald heeft.

Vervolgens 314 weer naar buiten, bij de balie mijn oude papieren en 53 euro ingeleverd en klaar! 8)

NERGENS naar gekeken, zelfs niet naar het chassisnummer. Zo kan het dus ook! :D
En ????
Hoeveel personen mag je nu vervoeren ??
Heeft het nog gevolgen, b.v. weer APK plichtig bij meer dan acht ??
Ik neem aan, dat je een BE kenteken had, heb je dat nog ??


Jan.
Laatst gewijzigd door jabami op di 05 apr 2011 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
jabami
Cabine Coureur
Berichten: 343
Lid geworden op: zo 18 jul 2010 08:06
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Berichtdoor jabami » di 05 apr 2011 20:48

Vandaag met mijn 314 naar de RDW in Amsterdam geweest voor omkeuring van grijs naar geel.

Eerst effe wegen, ding naar binnen gereden, korte blik in de laadbak, die kerel achter de PC, vroeg nog even hoeveel zitplaatsen ik wilde en of ik de motorinhoud uit m'n hoofd wist.

Hij had nog snel even een kort lacherig gesprek met een andere keurmeester over gastank in de ruimte met zitplaatsen, achteruitkijkspiegel in de cabine die er toch eigenlijk ook weer niet in hoefde en dat hij z'n rijbewijs er nog in gehaald heeft.

Vervolgens 314 weer naar buiten, bij de balie mijn oude papieren en 53 euro ingeleverd en klaar! 8)

NERGENS naar gekeken, zelfs niet naar het chassisnummer. Zo kan het dus ook! :D
Voor het gewicht op de trekhaak, is de technische handleiding niet voldoende ???

Jan.

Jorrit
Cabine Coureur
Berichten: 326
Lid geworden op: zo 10 dec 2006 14:02
Locatie: 't Gooi

Berichtdoor Jorrit » wo 06 apr 2011 07:26

9 personen op kenteken, er veranderd niets aan de APK-plicht (die heeft immers alleen wat met het bouwjaar te maken).

En je krijgt een nieuw kenteken (AE-...)

Wat betreft het kunnen overleggen van info over de trekhaak, nee helaas, het TH is niet voldoende... :?


Terug naar “Overig”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten