ya 328
Moderator: ruben
-
- Knipperlichtje
- Berichten: 31
- Lid geworden op: ma 15 sep 2008 23:03
- Locatie: Hoogezand
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
2 reflectors zitten al op de bak, de rest zit in een bad met terpetine.
Is kijken of ze er nog knap uit gaan zien, 5 zijn van het aller eerste soort, die met die bobbeltjes er op, als ze netjes worden, komen ze aan de zijkant van de bak.
Dan nog op zoek naar 1 van het eerste soort, gaan die aan de achterkant ook veranderd worden.
Nog een waslijntje er bij gemaakt.
En omdat we weer met groen gaan knoeien, de planken ook maar gelijk mee nemen.
Zo gezegd, zo gedaan.
Ik heb weer wat te monteren morgen, dan nog ff nalopen met verfroller en kwast.
Is kijken of ze er nog knap uit gaan zien, 5 zijn van het aller eerste soort, die met die bobbeltjes er op, als ze netjes worden, komen ze aan de zijkant van de bak.
Dan nog op zoek naar 1 van het eerste soort, gaan die aan de achterkant ook veranderd worden.
Nog een waslijntje er bij gemaakt.
En omdat we weer met groen gaan knoeien, de planken ook maar gelijk mee nemen.
Zo gezegd, zo gedaan.
Ik heb weer wat te monteren morgen, dan nog ff nalopen met verfroller en kwast.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Voordat de houweel er op gaat, eerst maar is een plaatje rubber plaatsen.
Die zit.
De linker tank moet er nog in, maar voor de rest zit zo'n beetje alles er weer op.
Plaatjes weer in het jerrcanrek.
Ook alles er weer op.
Rechter tank op zijn plek.
Niet vergeten om alvast van de linker tank de spanband er bij te hangen, anders lukt het niet meer.
Vloerplaten er weer in.
Achterklep er weer aan.
En 2 stukjes rubber er op geplakt, daar waar ie bij open de bumperrand raakt.
Zal ik nog even uitleggen waarom er ineens van die grondvlekken door de verf schijnen.
De groene verf wordt langzaam dikker door het vervliegen van oplosmiddelen.
Dan moet je voor de spuit wat verdunnen met thinner.
Tijdens het spuiten zie je het niet maar als de boel dan opgedroogd is, krijg je die vlekken.
Komt wel goed als ik met de roller een 2e laag aanbreng.
Die zit.
De linker tank moet er nog in, maar voor de rest zit zo'n beetje alles er weer op.
Plaatjes weer in het jerrcanrek.
Ook alles er weer op.
Rechter tank op zijn plek.
Niet vergeten om alvast van de linker tank de spanband er bij te hangen, anders lukt het niet meer.
Vloerplaten er weer in.
Achterklep er weer aan.
En 2 stukjes rubber er op geplakt, daar waar ie bij open de bumperrand raakt.
Zal ik nog even uitleggen waarom er ineens van die grondvlekken door de verf schijnen.
De groene verf wordt langzaam dikker door het vervliegen van oplosmiddelen.
Dan moet je voor de spuit wat verdunnen met thinner.
Tijdens het spuiten zie je het niet maar als de boel dan opgedroogd is, krijg je die vlekken.
Komt wel goed als ik met de roller een 2e laag aanbreng.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Ketting van de achterklep vernieuwen.
Dus oude door slijpen en haak er uit halen.
Nieuwe ketting inslijpen.
Ketting is een stuk harder als die van de daf, dus met steeds wat dikkers de boel oprekken.
Lijkt wel sex hebben.
Haak er weer in.
Boeltje in de bankschroef.
Knijp dicht.
Morgen ff dicht lassen.
Zie je er niks meer van.
Beschermkapjes voor over de aansluitingen van de aanhanger in de bak, ontroesten.
Al het 1 en ander van de handrembediening schoon gemaakt.
En de terpetine is ook lekker bezig.
Dus oude door slijpen en haak er uit halen.
Nieuwe ketting inslijpen.
Ketting is een stuk harder als die van de daf, dus met steeds wat dikkers de boel oprekken.
Lijkt wel sex hebben.
Haak er weer in.
Boeltje in de bankschroef.
Knijp dicht.
Morgen ff dicht lassen.
Zie je er niks meer van.
Beschermkapjes voor over de aansluitingen van de aanhanger in de bak, ontroesten.
Al het 1 en ander van de handrembediening schoon gemaakt.
En de terpetine is ook lekker bezig.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Weet het nog niet, laat ze maar liggen, zie het wel.Ben benieuwd naar je reflectoren, heb hier ook nog wat onder de verf zitten
----------------------------------------------------------
Om het laden van de pagina's wat in te korten, ga ik per bericht de foto's wat minderen.
Zit ik eerder aan meer berichten en zo rap naar de volgende pagina.
Is voor mijn berichten aantal ook beter.
Gelast en nog groen te maken.
Weet nog niet of ik ze in zo'n canvashoes ga stoppen, hoort wel maar dan roesten ze weer als een idioot als de boel is nat wordt.
Remschijf er weer tussen en niet vergeten om alvast het vetkeerschot klaar te hangen, anders kan de boel weer los.
Remband er op, is ff pielen met dat veertje wat er tussen moet.
Nu kan je hem met de bout afstellen en dan een borgdraadje er op.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Even voor de foto, geheel aan gedraaid.
Vetkeerschot vast gemaakt.
In de TH staat een foto hoe het moet zitten, die 2 moertjes horen niet zo, boutje is iets te kort, 2 moertjes horen er boven te zitten, zodat als je de rem aanzet, dat boutje vrij kan bewegen, anders trek je hem krom.
Morgen ff veranderen.
Vetkeerschot vast gemaakt.
In de TH staat een foto hoe het moet zitten, die 2 moertjes horen niet zo, boutje is iets te kort, 2 moertjes horen er boven te zitten, zodat als je de rem aanzet, dat boutje vrij kan bewegen, anders trek je hem krom.
Morgen ff veranderen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Beschermkapje op zijn plek.
Maar dan kom je een handje tekort om de bout vast te kunnen maken.
Dus bout er in.
Magneet er op.
Das een fijn plekje toch ?
Door de magneet, kan je nu een getande ring er overheen doen, door deze kan je nu ook de bout van boven aan draaien en de moer zal nu niet meelopen.
Maar dan kom je een handje tekort om de bout vast te kunnen maken.
Dus bout er in.
Magneet er op.
Das een fijn plekje toch ?
Door de magneet, kan je nu een getande ring er overheen doen, door deze kan je nu ook de bout van boven aan draaien en de moer zal nu niet meelopen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8780
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Laatst gooide ik het rode stukkie plastic van de achterkant weg maar die kan je na solderen gewoon er weer opschuiven.
Dus nummertjes er op, plastic hoesje er over heen, oogje er aan solderen en weer in elkaar schuiven.
Kroonstenen zijn nogal groot dus de kant die in de kroonsteen gaat, iet wat lang afstrippen.
Dubbel vouwen.
En solderen.
Ook weer op zijn plek.
Weer een stuk klaar.
Meter in het dashboard bleef vol aan geven, denk dat hij normaal aarde maakt via de benzineleiding, die is nog niet aangesloten onder de cabine, heb er een extra aarde draad bij gelegd naar de bak en de meter deed het, wordt denk ik wel tijd voor nieuwe benzinevlotters, want bij beide blijft de meter 1/4 vol aangeven, en als de stroom er af gaat, gaat de meter wel naar geheel leeg.
Maar wacht ff tot alle stroomdraden zijn vernieuwd om het zeker te weten om ze te moeten vervangen.
Dus nummertjes er op, plastic hoesje er over heen, oogje er aan solderen en weer in elkaar schuiven.
Kroonstenen zijn nogal groot dus de kant die in de kroonsteen gaat, iet wat lang afstrippen.
Dubbel vouwen.
En solderen.
Ook weer op zijn plek.
Weer een stuk klaar.
Meter in het dashboard bleef vol aan geven, denk dat hij normaal aarde maakt via de benzineleiding, die is nog niet aangesloten onder de cabine, heb er een extra aarde draad bij gelegd naar de bak en de meter deed het, wordt denk ik wel tijd voor nieuwe benzinevlotters, want bij beide blijft de meter 1/4 vol aangeven, en als de stroom er af gaat, gaat de meter wel naar geheel leeg.
Maar wacht ff tot alle stroomdraden zijn vernieuwd om het zeker te weten om ze te moeten vervangen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Ik geloof niet dat ik ooit wel eens een brandstofmeter in een DAF YA fatsoenlijk heb zien werken. In dienst waren ze niet voor niks zo fanatiek op het correct invullen van de BOS-kaart
Wat ik al een tijdje wil opmerken..... je bevestigingsbouten van de aandrijfassen.... Die zijn (zeker bij de 328) berucht om loslopen, metname die van de korte tussenas zijn daar goed in. Dit was voor de chauffeur en in de onderhoudsgroepen een constant aandachtpunt. je hebt ze nu allemaal los gehad, hou ze in de gaten.....
Wat ik al een tijdje wil opmerken..... je bevestigingsbouten van de aandrijfassen.... Die zijn (zeker bij de 328) berucht om loslopen, metname die van de korte tussenas zijn daar goed in. Dit was voor de chauffeur en in de onderhoudsgroepen een constant aandachtpunt. je hebt ze nu allemaal los gehad, hou ze in de gaten.....
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast