dieselen
Moderator: ruben
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Contacteer:
Mijn blok stond droog, ook verstuiverleidingen.
Even doorgepompt met de opvoerpomp (niks losgedraaid) en na een paar keer rondgaan sloegtie aan.
Misschien verkeerd inspuitmoment?
ps. heb je foto's hoe jouw blok gemonteerd zit? ik heb een hele poos zitten puzzelen om em een beetje redelijk erin te krijgen
Even doorgepompt met de opvoerpomp (niks losgedraaid) en na een paar keer rondgaan sloegtie aan.
Misschien verkeerd inspuitmoment?
ps. heb je foto's hoe jouw blok gemonteerd zit? ik heb een hele poos zitten puzzelen om em een beetje redelijk erin te krijgen
- peter80
- Contacteer:
Ik heb hier een berg documentatie liggen, 28 graden is zonder turbo en 26 graden is met turbo.
Stationaire motoren hebben geloof ik ook 26 graden, maar dan moet ik even spitten.
Op het vliegwiel zitten gelukkig merktekens en ook op het wiel van de inspuitpomp, dus afstellen is niet zo moeilijk
Mijne staat op 28 graden en dat magtie van mij blijven
Stationaire motoren hebben geloof ik ook 26 graden, maar dan moet ik even spitten.
Op het vliegwiel zitten gelukkig merktekens en ook op het wiel van de inspuitpomp, dus afstellen is niet zo moeilijk
Mijne staat op 28 graden en dat magtie van mij blijven
-
Powervijl
- Hercules Held
- Contacteer:
Heb niet echt goede foto's van de motor steunen enz.
Als je wil kan ik die wel maken.
Mijn ervaring is dat wanneer je je dieselpomp helemaal leeg rijdt je het er niet meer ingepompt krijgt. Wanneer je alleen lucht in je leidingen hebt kan je dat met pompen en starten er wel uit krijgen.
Klein overzicht van mijn diesel:
* Versnellingspook zit bij mij op de originele plek. Zit een 5 bak met overdrive onder (ongesynchroniseerd)
* Cabine is volgens mij niet verhoogt
* Neus is iets uitgebouwd voor de radiator met ven.
* Uitlaatspruitstuk loopt tot aan m'n gaspedaal in de cabine.
Heb tot nu toe gebroken tussenas gehad en had probleem met teruglopen van diesel in het systeem. (starten met lucht) Was uiteindelijk een gaatje in men aanzuigleiding waardoor hij lucht aanzoog. Heb afgelopen winter inlaat verbeterd en gloeispiraal gemonteerd. Voor het starten maakt het weinig uit maar vermindert het roken een beetje bij koud weer. Ook heb ik de motor (zonder turbo) van 28 naar 26 graden gezet. Mijn ervaring is dat ie stationair wat minder naar z'n toertal zoekt. met optrekken merk ik verder geen verschil.
Groetjes Rogier

[/img]

Als je wil kan ik die wel maken.
Mijn ervaring is dat wanneer je je dieselpomp helemaal leeg rijdt je het er niet meer ingepompt krijgt. Wanneer je alleen lucht in je leidingen hebt kan je dat met pompen en starten er wel uit krijgen.
Klein overzicht van mijn diesel:
* Versnellingspook zit bij mij op de originele plek. Zit een 5 bak met overdrive onder (ongesynchroniseerd)
* Cabine is volgens mij niet verhoogt
* Neus is iets uitgebouwd voor de radiator met ven.
* Uitlaatspruitstuk loopt tot aan m'n gaspedaal in de cabine.
Heb tot nu toe gebroken tussenas gehad en had probleem met teruglopen van diesel in het systeem. (starten met lucht) Was uiteindelijk een gaatje in men aanzuigleiding waardoor hij lucht aanzoog. Heb afgelopen winter inlaat verbeterd en gloeispiraal gemonteerd. Voor het starten maakt het weinig uit maar vermindert het roken een beetje bij koud weer. Ook heb ik de motor (zonder turbo) van 28 naar 26 graden gezet. Mijn ervaring is dat ie stationair wat minder naar z'n toertal zoekt. met optrekken merk ik verder geen verschil.
Groetjes Rogier
- peter80
- Contacteer:
Bedanks voor de fotos Rogier
Ik zie dat jouw zekeringkast ook weg is, mijne lijkt nu een kinderparaplu met windkracht 12, die heeft het niet helemaal lekker overleefd.
Maar ik wil het elektrisch gedeelte gelijk veranderen (was toch al de planning)
Ik heb nog geen plat carter, zat onder de 475 en heb ik eronder gelaten
Paar fotos tot nu toe

Ik zie dat jouw zekeringkast ook weg is, mijne lijkt nu een kinderparaplu met windkracht 12, die heeft het niet helemaal lekker overleefd.
Maar ik wil het elektrisch gedeelte gelijk veranderen (was toch al de planning)
Ik heb nog geen plat carter, zat onder de 475 en heb ik eronder gelaten
Paar fotos tot nu toe

- peter80
- Contacteer:
Gisteren de versnellingsbak erin gehangen, vandaag de tussenas voorzichtig gepast, past precies
Best mazzel aangezien ik het niet uitgemeten heb
Ik dacht vandaag het koppelingsmechanisme aan te sluiten, ook gelukt.
Maar ontkoppelen ho maar
Blijkt het druklager 2 mm verder te moeten om de koppelingsplaat vrij te zetten
Morgen dus de versnellingsbak er weer af en een dikker vliegwiel erop bouwen

Best mazzel aangezien ik het niet uitgemeten heb
Ik dacht vandaag het koppelingsmechanisme aan te sluiten, ook gelukt.
Maar ontkoppelen ho maar
Blijkt het druklager 2 mm verder te moeten om de koppelingsplaat vrij te zetten
Morgen dus de versnellingsbak er weer af en een dikker vliegwiel erop bouwen