albert web be-28-43
Moderator: ruben
- albertvrijborg
- Vierwielend Vooruit
Re: albert web be-28-43
Wat was jou functie dan in je dienstplicht
Leo 1 chf ??
Machtig mooi voertuig ,gaat er jammer genoeg helemaal uit .
Leo 1 berging is inmiddels vervangen door de buffel ,alleen bij techniek en in Amersfoort blijft er een exemplaar rijden .
Leo 1 genie tank is ook bijna helemaal vervangen door de kodiak .Dit is een genie tank en mijnenruimer gebaseerd op leopard 2 onderstel .
Leo 1 brug
Daar komt ook een Leo 2 onderstel voor in de plaats Nederland heeft er 5 besteld .
Leo 1 chf ??
Leo 1 berging is inmiddels vervangen door de buffel ,alleen bij techniek en in Amersfoort blijft er een exemplaar rijden .
Leo 1 genie tank is ook bijna helemaal vervangen door de kodiak .Dit is een genie tank en mijnenruimer gebaseerd op leopard 2 onderstel .
Leo 1 brug
Daar komt ook een Leo 2 onderstel voor in de plaats Nederland heeft er 5 besteld .
proud to be scout
-
Hoppa69
- Sir Spam-a-lot :-)
Andersom.Wat was jou functie dan in je dienstplicht
Leo 1 chf ??
Lader/ reserve chauffeur op de leo 1V.
Opleiding gehad in amersfoort en paraat in oirschoit, dus met rijden op de heide met het zandhazenbivak brengt wel een berg herinneringen met zich mee.
Lekker hoor, ik had de meeste plek in de koepel, moest wel een beetje kunnen bewegen met die 105 mm hulzen.
Mooiste of slechtste tijd van je leven, was voor mij de mooiste.
Bergen hohne en vlieland schieten was toch wel het allerbeste.
Heb gelukkig de foto's en de video nog.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
- albertvrijborg
- Vierwielend Vooruit
Kijk heb je dus gediend bij 11 tankbat .
.
Wij hebben op werk nog 1 pro 1 gevechttank staan rijdt jammer genoeg niet meer .
We hebben ook aantal Leo 1 torens staan de onderstellen zijn jaren geleden verkocht aan Jordanië.
.
Wij hebben op werk nog 1 pro 1 gevechttank staan rijdt jammer genoeg niet meer .
We hebben ook aantal Leo 1 torens staan de onderstellen zijn jaren geleden verkocht aan Jordanië.
proud to be scout
-
Hoppa69
Yep, zat bij het A esk.Kijk heb je dus gediend bij 11 tankbat .
.
En die pro rijdt niet meer omdat ?
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
- albertvrijborg
- Vierwielend Vooruit
Yep, zat bij het A esk.Kijk heb je dus gediend bij 11 tankbat .
.
En die pro rijdt niet meer omdat ?
Pro moet zijn Leo 1 ...
Hebben we niet naar gekeken ....is binnen gezet jaren geleden....en ondertussen onderdelen afgehaald ..
proud to be scout
-
Hoppa69
Daar zou ik toch slecht tegen kunnen.Hebben we niet naar gekeken ....is binnen gezet jaren geleden....en ondertussen onderdelen afgehaald ..
Zou zo wie zo kijken wat er mis mee is.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
- albertvrijborg
- Vierwielend Vooruit
lucht remmen
Ben begonnen met de steun te monteren van de compressor.
daarna de compressor erop gezet ,en de olie t stuk aangesloten aan de zijkant van het blok
aan de ene kant komt de olie druk leiding die naar de meter loopt
en aan de andere kant de leiding die de compressor smeert
daarna de compressor erop gezet ,en de olie t stuk aangesloten aan de zijkant van het blok
aan de ene kant komt de olie druk leiding die naar de meter loopt
en aan de andere kant de leiding die de compressor smeert
proud to be scout
- albertvrijborg
- Vierwielend Vooruit
luchtombouw 2
Aangezien ik niet in me dashboard wil boren ,heb ik een beugel gemaakt waar ik de meter in ga monteren
proud to be scout
- albertvrijborg
- Vierwielend Vooruit
- albertvrijborg
- Vierwielend Vooruit
luchtombouw 4
de plek bepaald waar de lucht-tank gaat komen daarna stuk l profiel pas gemaakt en die op plek gelast ook komt er nog een bout erdoor voor de zekerheid
proud to be scout
- albertvrijborg
- Vierwielend Vooruit
- albertvrijborg
- Vierwielend Vooruit
luchtombouw 5
daarna een plaat gemaakt waar de druk regelaar op komt te zetten en de waterafscheider .
proud to be scout
- albertvrijborg
- Vierwielend Vooruit
luchtombouw 6
nu de rembekrachtiger uit elkaar halen en schoonmaken ,deze is ooit al reviseert en toen opgeslagen, maar toch even nalopen en anders alles er nieuw in .
nu nog wachten op het leiding werk en die gaan monteren en de hoofd rem cilinder verwijderen en het bodem klepje eruit halen
nu nog wachten op het leiding werk en die gaan monteren en de hoofd rem cilinder verwijderen en het bodem klepje eruit halen
proud to be scout
Hallo Albert,
Weet je zeker dat het revisiesetje wat je hebt de goede is voordat je alles uit elkaar haalt??
Tijdje terug een revisiesetje gekocht bij v Dam..... is niet de goede! Toch € 35,--
Misschien alleen de "pot" eraf halen en kijken of er harde stukjes conserveer in zitten. Deze pot dan schoonmaken.
Groet
Kees
Weet je zeker dat het revisiesetje wat je hebt de goede is voordat je alles uit elkaar haalt??
Tijdje terug een revisiesetje gekocht bij v Dam..... is niet de goede! Toch € 35,--
Misschien alleen de "pot" eraf halen en kijken of er harde stukjes conserveer in zitten. Deze pot dan schoonmaken.
Groet
Kees
- albertvrijborg
- Vierwielend Vooruit
Hallo Kees.Hallo Albert,
Tijdje terug een revisiesetje gekocht bij v Dam..... is niet de goede! Toch € 35,--![]()
Groet
Kees
Ik hoop het wel er staat een NATO stock nummer op alleen ik heb de boeken niet .
2540-17-600-3901
proud to be scout