YA 314
Moderator: ruben
Kijk dit is nog eens een grondige aanpak,en geeft mij veel genoegen dit te volgen.
Ruud rijd straks in een veilig en betrouwbaar voertuig voor hemzelf en zijn mede weg gebruikers.
Ik zie het wel eens anders.
Aan de andere kant vraag ik mij af,wie is er begonnen met klooien,de KL of vorige eigenaren.
Bij mijn voertuig,rechtstreeks afkomstig v.d. domeinen ben ik ook prutswerk tegengekomen en dat is dus duidelijk terug te voeren naar de KL.
Dus heren ,wees alert op verborgen gebreken.
Ruud rijd straks in een veilig en betrouwbaar voertuig voor hemzelf en zijn mede weg gebruikers.
Ik zie het wel eens anders.
Aan de andere kant vraag ik mij af,wie is er begonnen met klooien,de KL of vorige eigenaren.
Bij mijn voertuig,rechtstreeks afkomstig v.d. domeinen ben ik ook prutswerk tegengekomen en dat is dus duidelijk terug te voeren naar de KL.
Dus heren ,wees alert op verborgen gebreken.
- peter80
- Sir Spam-a-lot :-)
- Contacteer:
Vertel mij wat, heb ook heel de zooi uit elkaar gehaald en als je dan ziet wat je tegenkomt.....Dus heren ,wees alert op verborgen gebreken.
Ik heb nog wel een vage herinnering over de advertentietekst destijds van de 314, was deze nou klaar om mee weg te rijden?
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4
-
Hoppa69
Dank u.Kijk dit is nog eens een grondige aanpak,en geeft mij veel genoegen dit te volgen.
En hij gaat in de toekomst nog een keer uit elkaar, alleen dan helemaal.
Nu is het eigenlijk ff kijken wat er mis aan is en hier en daar oplossen waar mogelijk en opschrijven wat ik hebben moet.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
Hoppa69
Die zijn nog te vinden op de gaf site.Ik heb nog wel een vage herinnering over de advertentietekst destijds van de 314, was deze nou klaar om mee weg te rijden?
De 1 ste keer.
wegens het hebben van helaas weinig tijd voor de groene hobby ga ik m,n zeer gave en in zeer goede staat verkerende auto met stalen opbouw waarvan de zijkanten kunnen worden open geklapt en tot werkplaats worden omgebouwd of tot camper . de auto is 7 jaar geleden voorzien van diesel motor van een yp 408 staat ook op kenteken vtg is voorzin van :5 nw banden
:remsysteem is eind 2010 gereviseerd in eigen beheer
in 2009 cilkop revisie gehad
is voorzien van koelkast
van kookplaat
van magnetron
van een persoons bed
van werkbank div opberg kasten
van uitbouw tent aan linker en rechter zijde ideaal voor in de zomer en voorzien van stootbalk met trek haak 1 jerrycan smeer olie
1 jerrycan koelvloeistof
diverse gereedschapen niet alles!!!
ik neem met pijn in m,n hart afscheid van deze vracht auto ik ben er jaren mee op vakantie geweest ik wens de volgende eigenaar heel veel veilige kilometers met dit voertuig
vraagprijs 7500,-uro
De 2e keer.
wegens tijd gebrek wil m,n da ya314d in de verkoop doen het is een gesloten opbouw waarvan de zijkanten kunne worden opengeklapt waardoor een grote ruimte ontstaat idealvoor in de zomer om lekker buiten te zitten in de tent deze hoort bij het voertuig en is in orginele staat dus de werkbank er in diverse kasten en kookplaat,magnetron ,koelkast en 1 pp bed en webasto kachel 220v van buiten af voor de schakelkast het vtg is in 2004 omgebouwd op diesel in 2006 motor geheel gereviseerd er ligt een daf575 ds 165 pk in ook op kenteken door de rdw op 4-05-2004 omgekeurd er ziten 5 nw banden op rem systeem overhaald in 2007 over gespoten . ik zoek voor deze fijne auto een nieuwe eigenaar voor meer info contact opnemen
De 3e keer.
aangeboden een klok gave daf ya 314 toolset opbouw waarvan de zijkanten worden open geklapt waaraan een tent kan worden gebouwd welke in zeer goedestaat verkeerd is leuk voor in de zomer het vtg verkeerd in goede staat :
5 nw banden 1100x20 michelin
1 nw hoofd remcil
1xdaf diesel 165 pk
1xwisselstroom dynamo
1xkoelkast in de opbouw
1xmagnetron
1xkookplaat op gas
grote hoeveelheid gereedschap
1xkoelvloeistof verhitter
ik hoop voldoende info te hebben gegeven de prijs voor dit alles is
4000 euro ik hoop een snelle verkoop van deze daf ya 314
De 4e keer.
ik heb tekoop een daf ya314 diesel met een toolset op bouw om dat ik geeen tijd meer heb voor heb hij is in redelijke conditie
nw hfd rem cil
5 nw banden
kookplaat op gas
magnetron
grote hoeveelheid gereedschap
hij moet weg anders gaat de snij brander erin en vindt ik niet leuk omm te doen wie maakt me los of voor 3500 euro mag ie weg
En de 5e keer.
hier bij bied ik m,n daf ya 314 toolset te koop aan ik doe hem weg om dat ik er geen tijd meer voor heb hij is in goede staat en helemaal kompleet vol met gereedschap is een leuke auto voor de hobbyist m,n vraag prijs is 3500 euro
hij moet weg
wie komt hem halen
En euh, dat geld heeft ie er niet voor gevangen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
Hoppa69
Die kapotte keerring met zachte hand verwijderd.
En is door de bak gegaan, had er ooit is een keer 1 gezien, je weet nooit.
Laat ie het nou net zijn.

Nog door wat andere bakkies heen, kom toch alweer een eind ermee.

De fussee bussen ff schoon maken met staalwol, schuurpapier gaat te hard.

Het kleine grut voor links en rechts is schoon.

En is door de bak gegaan, had er ooit is een keer 1 gezien, je weet nooit.
Laat ie het nou net zijn.

Nog door wat andere bakkies heen, kom toch alweer een eind ermee.

De fussee bussen ff schoon maken met staalwol, schuurpapier gaat te hard.

Het kleine grut voor links en rechts is schoon.

O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
B. van der Veer
- Clublid
-
Hoppa69
Dank u.Ik was even nieuwschierig hoe het bij mijn zat met het differentieel. Maar ik heb zowel voor als achter een kleine vuldop zittenNu heb ik even in het boek gekeken , maar de verhouding van voor en achter zijn gelijk., 7,2:1 dus zou niks uit mogen maken.
ps
Je bent weer goed bezig![]()
Gr Maikel
Verhoudingen zijn inderdaad gelijk maar blijft het feit over eind staan dat er in het boek een kleine en 1 met grote dop staat.
Dus dat wordt in de toekomst toch terug plaatsen.
Al is het alleen maar voor het extra werk
Laatst gewijzigd door Hoppa69 op ma 24 sep 2012 19:38, 1 keer totaal gewijzigd.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
Hoppa69
Tja, je weet nooit wat je koopt.Hij had geld toe moeten geven gezien de ellende die je nu al bent tegen gekomen.
Wat je wel weet is dat je wat te doen heb als je een daf neemt.
Ben wel blij dat ik hem via via heb gekocht, want als ik die vanuit oirschot naar huis had moeten rijden, had ik denk ik niet ver gekomen.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
blijedafrijer
- Cabine Coureur
Tja, je weet nooit wat je koopt.Hij had geld toe moeten geven gezien de ellende die je nu al bent tegen gekomen.
Wat je wel weet is dat je wat te doen heb als je een daf neemt.![]()
Ben wel blij dat ik hem via via heb gekocht, want als ik die vanuit oirschot naar huis had moeten rijden, had ik denk ik niet ver gekomen.
ik weet er alles van
http://www.ya126.nl/forum/viewtopic.php ... aan+++weer
Deze gebruiker (Gerard) is overleden. Stuur daarom geen PB's!