Remmen blijven na intrappen vastzitten
Moderator: ruben
-
harley jack
- Cabine Coureur
even een correctie op Roel.dat pennetje is niet om te kijken hoe je remvoering gemonteerd moet worden,maar dat is er voor dat als je remschoenen eraf gehaald hebt o.i.d en je plaats je remschoenen terug dan kan je hiermee je dwars afstelling corrigeren.dus dat je hele voering gebruikt wordt als je remt.zit dit niet goed dan kan het wezen dat hij aan 1 zijde van je remschoen remt,dus kort door de bocht anders hangt hij of naar je ankerplaat of naar de kan van je wiellager.succes
CHROME WON´t BRING YOU HOME
en als je dan toch bezig bent reviseer dan gelijk je hoofdremcillinder.
Het rubber wat je stootpen beschermt tegen bagger en stof is 99 van de 100 keer na ca. 1 jaar gescheurd en dus open voor vuil.
Dit hoopt zich vaak op binnenzijde van het rubber en dus de hoofdremcillinder.
Vaak als het voertuig lange tijd heeft stil gestaan treedt hier ook roestvorming op wat het terugveren bemoeilijkt.
Niet moeilijk om te doen maar lastig om te verwijderen.
P.s deze zit gemonteerd tpv de bestuurder naast je accu.
Anderzijds is de andere tip om je expansie cillinders helemaal uit elkaar te halen.
dus ook de stiftjes eruit en de metalen borgstrip.
hieronder wil zich ook vaak vuil ophopen wat het terugveren bemoeilijkt.
succes en anders zien we je wel verschijnen op een sleuteldag voor praktische tips.
groet ronald.
Het rubber wat je stootpen beschermt tegen bagger en stof is 99 van de 100 keer na ca. 1 jaar gescheurd en dus open voor vuil.
Dit hoopt zich vaak op binnenzijde van het rubber en dus de hoofdremcillinder.
Vaak als het voertuig lange tijd heeft stil gestaan treedt hier ook roestvorming op wat het terugveren bemoeilijkt.
Niet moeilijk om te doen maar lastig om te verwijderen.
P.s deze zit gemonteerd tpv de bestuurder naast je accu.
Anderzijds is de andere tip om je expansie cillinders helemaal uit elkaar te halen.
dus ook de stiftjes eruit en de metalen borgstrip.
hieronder wil zich ook vaak vuil ophopen wat het terugveren bemoeilijkt.
succes en anders zien we je wel verschijnen op een sleuteldag voor praktische tips.
groet ronald.
Ronald, je hebt het over het reviseren van de hoofdremcillinder, kan je me ook vertellen welke revisie onderdelen ik daar voor nodig heb en waar ik die onderdelen en het beschermrubber het beste kan kopen.
Is deze site een optie voor de onderdelen?
http://www.carrosseriebedrijfpeter.nl/
In ieder geval vast bedankt voor je reactie en je tips. Zodra mijn werk en het weer het een beetje toelaten ga ik kijken naar het rubber en de hoofdremcilinder. Ik wil overigens graag een keer naar een sleuteldag komen, maar zolang die remmen blijven hangen schiet dat niet echt op....
Gr Wim.
Is deze site een optie voor de onderdelen?
http://www.carrosseriebedrijfpeter.nl/
In ieder geval vast bedankt voor je reactie en je tips. Zodra mijn werk en het weer het een beetje toelaten ga ik kijken naar het rubber en de hoofdremcilinder. Ik wil overigens graag een keer naar een sleuteldag komen, maar zolang die remmen blijven hangen schiet dat niet echt op....
Gr Wim.