ya 328
Moderator: ruben
-
Henkiepankie
- Hercules Held
-
Hoppa69
- Sir Spam-a-lot :-)
Tentje weer weg gehaald, heb je toch spuitstof.
Ik heb geen spuitcabine.
Dus de boel van stof ontdaan en nog is alles na gelopen met een kwast en roller.

Vandaag maar is gaan rijden, eerst ff wezen tanken.
Viel mee, ging maar 200 ltr benzine in.
Tanden poetsen met schakelen lukt vrij aardig.
Toch zit er ergens een ratel in zijn 4e versnelling waar ik niet blij mee ben.
Maar dat komt wel als de boel er uit gaat.
Was lekker cabrio aan het rijden en na 25 km, daf ging uit en niet meer aan.
Uiteraard alleen spullen bij mij voor een lekke band en meer niet, had zelfs mijn mobieltje niet bij.
Goede les voor de volgende keer.
Na wat jutteren hier en daar, ging ie soms aan en gelijk weer uit.
Na een keer of 6 dat gedaan te hebben, bleef ie weer lopen.
Dus als een raket naar huis.
Thuis toch nog een stekker verbinding gevonden, die geheel veroest was en laat die nou net tussen de draad zitten voor de 24 volt naar de ontsteking.
Ach ja, shit happends.
Ik heb geen spuitcabine.
Dus de boel van stof ontdaan en nog is alles na gelopen met een kwast en roller.

Vandaag maar is gaan rijden, eerst ff wezen tanken.
Viel mee, ging maar 200 ltr benzine in.
Tanden poetsen met schakelen lukt vrij aardig.
Toch zit er ergens een ratel in zijn 4e versnelling waar ik niet blij mee ben.
Maar dat komt wel als de boel er uit gaat.
Was lekker cabrio aan het rijden en na 25 km, daf ging uit en niet meer aan.
Uiteraard alleen spullen bij mij voor een lekke band en meer niet, had zelfs mijn mobieltje niet bij.
Goede les voor de volgende keer.
Na wat jutteren hier en daar, ging ie soms aan en gelijk weer uit.
Na een keer of 6 dat gedaan te hebben, bleef ie weer lopen.
Dus als een raket naar huis.
Thuis toch nog een stekker verbinding gevonden, die geheel veroest was en laat die nou net tussen de draad zitten voor de 24 volt naar de ontsteking.
Ach ja, shit happends.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
jerry
- Vierwielend Vooruit
dat gaat de goeie kant op met dat bakkie
laat je niet in de war brengen door die kompressor ik zit ook wel eens te luisteren je mot wel want je hoord nix anders
en dan is het ook net of er iets an loopt in je bak of zo mar dat kan ook de kompressor zijn die vrijloopt en geen druk op bouwd.
en dat schakelen ook ff die dop invetten die onder an je pook zit met die draai sluiting weet niet of je dat hebt gedaan dan gaat alles lekker licht niet forseren rustig an en heel niet met terug schakelen op toeren naar 2800 toeren nergens voor nodig dan moet je veelste lang wachten voor hij terug valt gewoon ff een klein puntje gas houden dat hij iets harder dan stationair loopt en die pook er bij houden vald hij er van zelf in maar das makkelijker gezegt dan gedaan tog
ik stapte ook gister in een 328 van een ander en dat was ook geen probleem als je het door hebt gaat dat nooit meer weg hihi tis egt gaaf als je der mee lezen en schrijven ken .
suc 6 laters
laat je niet in de war brengen door die kompressor ik zit ook wel eens te luisteren je mot wel want je hoord nix anders
en dat schakelen ook ff die dop invetten die onder an je pook zit met die draai sluiting weet niet of je dat hebt gedaan dan gaat alles lekker licht niet forseren rustig an en heel niet met terug schakelen op toeren naar 2800 toeren nergens voor nodig dan moet je veelste lang wachten voor hij terug valt gewoon ff een klein puntje gas houden dat hij iets harder dan stationair loopt en die pook er bij houden vald hij er van zelf in maar das makkelijker gezegt dan gedaan tog
suc 6 laters
't dubbel klutsen kan je ook goed oefenen in je wepje....als je netjes op toeren schakelt hoef je de koppeling niet meer te gebruiken. je zal zien dattie d'r vanzelf invalt.
De opmerking van Jerry is helemaal waar.. nergens voor nodig om door te halen naar de 2800 toeren... het "nieuwe rijden" heb ik in 1976 al geleerd op de 328.. vogel ff op een rustige weg uit hoe je het toerental in alle omstandigheden op max 2500 houd. de 5 kan bij 45km/u al in geschakelt worden... je zal merken dat dat een stuk rustiger en vloeiender rijden opleverd en 't scheel heul veul benzine verbruik, zeker binnen de bebouwde kom....
De opmerking van Jerry is helemaal waar.. nergens voor nodig om door te halen naar de 2800 toeren... het "nieuwe rijden" heb ik in 1976 al geleerd op de 328.. vogel ff op een rustige weg uit hoe je het toerental in alle omstandigheden op max 2500 houd. de 5 kan bij 45km/u al in geschakelt worden... je zal merken dat dat een stuk rustiger en vloeiender rijden opleverd en 't scheel heul veul benzine verbruik, zeker binnen de bebouwde kom....
-
Henkiepankie
- Hercules Held
-
jerry
- Vierwielend Vooruit
haha bij welk toerental
das een goeie het toeren gebied van de wep is anders dan die van de 328 let daar wel op op schakelen gewoon zo als je altijd doet door halen naar je gewenste geluid zou ik zeggen dan temet dat je je gas los laat uit zijn versn. trekken en als je toeren terugvallen en je pen van je meter drijgt de 1500 aan te raken voor de volgende versnelling houden en moet hij er zo in vallen
das opschakelen .
maar nu terug
zelfde prinsiepe alleen moet je zorgen dat je een klein pluimpje gas geeft als hij vrij staan daarna weer terug laten vallen die meter op die 1500 en dan moet hij weer passen
het kan ook idd met langzamere snelheden dan verschuift die schaal en kan je hem der al met 600 toertjes in floppen net hoe de situatie is voelen voelen en nog eens voelen
niet rammen maar zachtjes
snappie
ga maar lekker spelen als je het door hebt is het egt gaaf
laters
das een goeie het toeren gebied van de wep is anders dan die van de 328 let daar wel op op schakelen gewoon zo als je altijd doet door halen naar je gewenste geluid zou ik zeggen dan temet dat je je gas los laat uit zijn versn. trekken en als je toeren terugvallen en je pen van je meter drijgt de 1500 aan te raken voor de volgende versnelling houden en moet hij er zo in vallen
maar nu terug
zelfde prinsiepe alleen moet je zorgen dat je een klein pluimpje gas geeft als hij vrij staan daarna weer terug laten vallen die meter op die 1500 en dan moet hij weer passen
het kan ook idd met langzamere snelheden dan verschuift die schaal en kan je hem der al met 600 toertjes in floppen net hoe de situatie is voelen voelen en nog eens voelen
niet rammen maar zachtjes
snappie
ga maar lekker spelen als je het door hebt is het egt gaaf
laters
-
harley jack
- Cabine Coureur
328 sleep
geluidje he.
ik ga toch ook maar proberen voor september mijn c rijbewijs te halen
en E http://www.youtube.com/watch?v=qVIGndJbqGM
-
Hoppa69
- Sir Spam-a-lot :-)
Ratel kwam toch omdat de ontsteking toch niet helemaal goed stond.
Dus iets vroeger gezet en nou is het weg.
Ga ik met 80 km p/h over een flauwe vluchtheuvel heen, krijg ik daar een shimmy, daar wordt je niet vrolijk van.
Maar de remmen doen het goed, wat een streep.
Maar ja, zit het nou in het feit, dat ik wat hard over de heuvel ging.
Mijn banden niet gebalanceerd zijn.
Of dat ik toch maar de kunstofbussen moet gaan vervangen.
Stuur inrichting zit in ieder geval geen spelling in.
Zo blijf je wel lekker bezig natuurlijk.
Dus iets vroeger gezet en nou is het weg.
Ga ik met 80 km p/h over een flauwe vluchtheuvel heen, krijg ik daar een shimmy, daar wordt je niet vrolijk van.
Maar de remmen doen het goed, wat een streep.
Maar ja, zit het nou in het feit, dat ik wat hard over de heuvel ging.
Mijn banden niet gebalanceerd zijn.
Of dat ik toch maar de kunstofbussen moet gaan vervangen.
Stuur inrichting zit in ieder geval geen spelling in.
Zo blijf je wel lekker bezig natuurlijk.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
blijedafrijer
- Cabine Coureur
wielen balanceren help vaak wel met de oude zandprofiel banden ben
ik vorig jaar met 80 km/uur uit friesland naar
kockengen gereden en geen last nu heb ik goede nato profiel
banden niet gebalanceerd maar in het paasweekend heb ik ook shimmy gehad
dus in dit geval geef ik de banden de schuld
ik vorig jaar met 80 km/uur uit friesland naar
kockengen gereden en geen last nu heb ik goede nato profiel
banden niet gebalanceerd maar in het paasweekend heb ik ook shimmy gehad
dus in dit geval geef ik de banden de schuld
Deze gebruiker (Gerard) is overleden. Stuur daarom geen PB's!