Hallo,
Ik ben met de remmen van de daf ya314 bezig, momenteel linksachter. Ik heb het probleem dat de remtrommel vast gaat zitten als ik hem tegen de klok in draai. Met de klok mee gaat wel. Ik heb beide veerspanningen geprobeerd, en de stelcilinder in en uitgedraaid. De onderste remschoen kan heen en weer bewegen, daardoor denk ik dat die meegenomen wordt door de trommel en daardoor vast gaat zitten. Foto toevoegen gaat helaas niet wegens bestand te groot melding. Iemand dit probleem alleens gehad? Weet iemand de oplossing?
Ik hoor graag van jullie
Alvast bedankt!
Achterrem daf ya314
Moderator: ruben
-
Hoppa69
- Sir Spam-a-lot :-)
Re: Achterrem daf ya314
Zo zonder foto is wat lastig om mee te kijken.
Hier kan je een gratis account openen en dan je foto's uploaden met de optie de grote veranderen in 800x600 en 2e optie op nooit verwijderen.
https://postimages.org/
Hier kan je een gratis account openen en dan je foto's uploaden met de optie de grote veranderen in 800x600 en 2e optie op nooit verwijderen.
https://postimages.org/
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
Hoppa69
Is alweer lang geleden dat ik mijn remmen open heb gehad maar ik meen mij te herinneren dat er in de onderste schoen 2 gaten zitten waar een drukveer in hoort te zitten, die klemmen dan in de schoenhouder en is tegen het heen en weer bewegen van de schoen.De onderste remschoen kan heen en weer bewegen, daardoor denk ik dat die meegenomen wordt door de trommel en daardoor vast gaat zitten.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Als het goed is staat de foto erbij, ik heb alleen geen drukveer of iets dergelijks. Er zit een hevel in waardoor die links rechts bewegen kan. Maar dat hoort dan ook lijkt me?
- Bijlagen
-
- 20260721-120232.jpg (11.5 KiB) 106 keer bekeken
-
Hoppa69
Ben door al mijn foto's en boeken heen gegaan.
Kan het echt ff niet vinden.
Die remschoen moet door iets op zijn plek worden gehouden in de houder.
Op je (kleine foto) zie ik toch dat die in de houder blijft.
Kan het echt ff niet vinden.
Die remschoen moet door iets op zijn plek worden gehouden in de houder.
Op je (kleine foto) zie ik toch dat die in de houder blijft.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Hij wordt op de plek gehouden door de remcilinder, stelcilinder en de draadstang in het midden. De remschoen kan dus links rechts pendelen omdat het een 2delige remschoen is, al snap ik niet waarom. Ik zal alles nog eens goed nakijken. Heb ik het met de foto goed gedaan of is er een betere manier?
-
Hoppa69
Foto is te klein, beter voor mijn optie gaan.
Dat die kan pendelen is normaal maar als je dan een keer geremd heb en de schoen zich tegen over je trommel heeft gezet in die houder, dan moet die daar blijven anders krijg je die klacht dat die vast loopt.
Dat die kan pendelen is normaal maar als je dan een keer geremd heb en de schoen zich tegen over je trommel heeft gezet in die houder, dan moet die daar blijven anders krijg je die klacht dat die vast loopt.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Het probleem was dat de remcilinder cup niet ver genoeg achterin wou, daardoor zat het hele boeltje een stukje te ver naar voren. Waardoor de remschoenen te ver uit elkaar gedrukt werden. Beetje gek dat al die kracht zo'n cup niet achteruit kreeg, zo sterk is die veer daar achter ook niet. Alles is nu gangbaar en nu werkt het weer.
Bedankt voor het meedenken!
Bedankt voor het meedenken!
Terug naar “Techniek algemeen”