Eventjes voorstellen

Stel u even aan ons voor

Moderator: ruben

DutchZanting
Matgroentje

Eventjes voorstellen

Berichtdoor DutchZanting » di 12 aug 2025 22:16

Goedendag,

Ik ben Thijs en sinds mei eigenaar van een YA 126 (Nou ja, eigenlijk is mijn vader eigenaar van de auto, want ik ben nog niet 18, dus op mijn naam zetten werd een beetje moeilijk :P ). Mijn vader is sindsdien ook lid van de club. De Daf heeft kenteken BE-10-95 met achterop een EZB bak en is afkomstig uit Steenwijk.

De auto is qua metaal in topstaat, maar heeft al een paar jaar niet gelopen. Ik en mijn vader (die helpt mij) hebben nog niet geprobeerd om hem te starten, al draait de motor wel m.b.v. de startmotor. Dit omdat de carburateur vervuild was en de membranen knapperig waren. Nu zijn deze dingen grootendeels verholpen, dus zullen we binnenkort eens gaan kijken of we er wat geluid uit kunnen krijgen.

Het plan is om de Daf eerst weer rijdend te krijgen en daarna de (gehele) bekabeling te vervangen. Dit is wel nodig, wat het is nu een wirwar van kabels met kroonstenen in de buitenlucht :shock:

Tot nu toe al heel veel informatie van dit forum gehaald, dus daarvoor dank. Ik heb nog wel wat vraagjes over verschillende dingen, daarvoor zal ik binnenkort wel even een topic aanmaken, kijken of iemand nog raad weet :D. Als wederdienst zal ik ook binnenkort een topic aanmaken voor de restauratie (als je het dat kan noemen) van de Daf.

Groet,
Thijs

albertvrijborg
Vierwielend Vooruit

Re: Eventjes voorstellen

Berichtdoor albertvrijborg » do 14 aug 2025 21:55

welkom bij de club.
Op dit forum kun je heel veel dingen vinden.
De vth9-326 is een boekje wat je er echt bij moet hebben...leer je de 126 goed kennen.
Als je even vermeld waar je woont misschien zijn er mensen in de buurt die even hun ervaringen willen delen

Groetjes,

Albert
proud to be scout

DutchZanting
Matgroentje

Berichtdoor DutchZanting » vr 15 aug 2025 14:01

Dank je Albert!

Dat boekje heeft mij al een paar keer geholpen, dus die komt inderdaad echt wel van pas. Het is ook wel interessant om zo iets meer over de auto te leren.
Overigens woon ik in Zuidwolde, die ene in Drenthe.

Groet,
Thijs

albertvrijborg
Vierwielend Vooruit

Berichtdoor albertvrijborg » zo 17 aug 2025 21:53

Hallo

Dat is erg dicht bij mij in de buurt.
Ik woon in hoogeveen.
Mijn daf staat in balkbrug.
Rij altijd via Zuidwolde daar naar toe..
proud to be scout

ruben
Sir Spam-a-lot :-)

Berichtdoor ruben » do 28 aug 2025 09:41

welkom op het Forum Thijs, veel plezier

Terug naar “Even voorstellen”