Goed punt, er is inderdaad belachelijk veel spline op de as. Die kan ook niet volledig ingeschoven worden, want hij zit nu ook niet bepaald krap zeg maar: er zit genoeg ingeschoven om niet bang te hoeven zijn. De yoke, inderdaad die zat er al onder, hoefde mijns inziens dus ook niet verlengd te worden. Als je dat al zou willen mag je eerst op zoek naar een behoorlijk lange bout waarmee die op de vooras vastzit..
Toerental moet ik ff theoretisch aanlopen: als ik 45 MPH rijd is dat +-72 km/u of 20 m/s. De 9.00R16 banden hebben een omtrek van 2.878m. Dan zou dus met de snelheid het wiel 6.95 keer per seconde rondgaan, of 417 rotaties per minuut. Volgens google heeft het voorste differentieel een verhouding 4.89:1, dus zou de as met maximaal 2076 rpm rond moeten gaan als ik nog eens besluit die snelheid aan te tikken.
Dat an sich was een leuk uitzoekwerk, maar is dat nou snel? Ik heb eerlijk gezegd geen idee, heb ook nog nooit bedacht om dit van de 126 uit te spitten eigenlijk...
Edit: oh wacht, ik lees je bericht nog een keer en begrijp nu pas wat je bedoelt.. mea culpa, ik reageer weer eens te snel

De oude as is nog niet weggegooid dus dat is zeker nog eens een experiment waard. Met yoke had ik nu het "grijpertje" in gedachten helemaal links op de foto op de vooras. Het holle spline deel helemaal rechts om het zo te noemen maakt deel uit van de nieuw aangeschafte as en is dus ook gewisseld.