Dilemma

Al het overige wat YA126 gerelateerd is

Moderator: ruben

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)

Dilemma

Berichtdoor Hoppa69 » za 10 mei 2025 19:26

Zit met een klein dilemma.
Om een lang verhaal kort te maken.
Ik wil een nekaf, ik wil de 126 weg doen.

Nu vindt ik sleutelen leuker als rijden, dus wordt het weer een projectje.
Dan kom ik er qua prijs maar steeds bij 1 uit, we weten wel wie.

Heb er n.l. weinig zin in om een nekaf van meer als 10K te kopen, in de schuur zetten en klaar.
En al zou ik dat wel doen, dan moet het toch wel uit elkaar, de meeste kennen hier nog wel het verhaal van de 314 nieuw in doos.

Wat zouden jullie nou doen ?
126 inruilen voor een nekaf.

De 126 zelf verkopen en dan naar diegene voor een nekaf ?

Vindt wat geld uit geven niet erg maar kijk nu al heel lang in de rondte op alle sites, dan blijft de bewuste man de goedkoopste.
Dat heeft dan wel een oorzaak maar met een nekaf van 12K wil het ook niet zeggen dat je er 1 in mint conditie heb.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

B. van der Veer
Clublid

Re: Dilemma

Berichtdoor B. van der Veer » ma 12 mei 2025 13:32

Hoi Ruud
Dat is een zwaar dilemma ;)
Ik zou zeggen, als het nou zo nodig moet verkoop dan de Daf YA126, er zijn best gegadigden voor, zeker die speciale van jou met 328 motor met dubbele carburateurs enz enz.
Ga daarna kijken naar een nekaf waar zeker voor jou wat aan gedaan moet worden en leg dan geld bij de opbrengst van de Daf.
Dat geld is aan jou, maar de nekaf gaat toch uit elkaar en wordt dan nieuw opgebouwd en het ligt aan jou hoeveel je er aan wilt herstellen cq vernieuwen en wat dat mag kosten.
Veel sterkte met de beslissing, ik ben benieuwd.
groet Bert.
ik rijd ya126
ik heb geen haast

Hoppa69

Berichtdoor Hoppa69 » ma 12 mei 2025 16:19

als het nou zo nodig moet verkoop dan de Daf YA126
Moeten is een groot woord bert maar beide auto's zijn nou niet van de spring er in en ff om een ijsje of biertje gaan.

Nekaf maakt het een stuk leuker, kan moeders ook terug rijden als het moet.

Ben zo wie zo al niet van het rijden maar knutselen en op de 126 ben ik nou wel een beetje uit geknutseld.

Maar zit inderdaad te denken aan zelf verkopen en dan nekaf kopen.

Had de schuur nog groter geweest, dan was het niet zo moeilijk.

Daar in tegen in dit fijne land van regeltjes kan je ook bijna niks meer.

Als ik dan kijk hoeveel km ik gemaakt heb met de 126, dan doe ik lopend meer. :mrgreen:
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

ruben

Berichtdoor ruben » di 13 mei 2025 12:55

lastige zaak, en ja, die ene man.....
Als ik op facebook kijk dan komt er af en toe wel 1 langs die niet door hem te koop wordt aangeboden en ook wel beste projectjes. Volgens mij zelfs vandaag nog een TLV voor nog geen 4000.
Nadeel is ook dat die ene mijnheer ook die sites afstruint en je de zelfde aurto over een week of wat weer terug ziet met nog eens die 4 roodjes erbij.
Dus rustig wachten tot er iets passends is, of naar steenwijk.

Maar heb voor mijzelf al wel besloten dat als ik ooit wat anders wil, ik hoe dan oo niet daarheen zou gaan, maar dat is persoonlijk.

Hoppa69

Berichtdoor Hoppa69 » di 13 mei 2025 20:08

Krijg dat facebook nooit onder de knie op de 1 of andere manier.
De nieuwe advertenties zijn de volgende dag voor andere vervangen en wat ik ook probeer, krijg die dan van gisteren niet meer te voorschijn.
Welke instelling ik ook neem, wel wat oude van 2024 en verder terug maar daar heb ik weinig aan.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Maikel
Professioneel Pedaal Prutser

Berichtdoor Maikel » wo 14 mei 2025 20:40

Hoi Ruud,

Dat is inderdaad een dilemma, zeker gezien de prijzen van een Nekaf..

Ik denk dat je voor jezelf af moet vragen wat voor prijs jij in je hoofd hebt voor de 126 en wat de handelaar, of een ander, er voor wilt geven in verhouding tot wat jij ervan verwacht. Mogelijk is ruilen zelfs een optie, wat denk ik de meest voordelige optie zou zijn. De vraag is alleen of je het bij die betreffende handelaar wilt..

Ik heb zelf geen ervaring met de betreffende handelaar, maar uiteindelijk gaat het er om dat je er een goed gevoel bij hebt!

Heel veel succes met de keuze.

Gr Maikel

Dikkie
Site Admin
Contacteer:

Berichtdoor Dikkie » wo 21 mei 2025 19:25

Zelf ben ik geen fan van genoemde handelaar, dat heeft alles te maken met hoe hij is begonnen. Maar dat terzijde. Laat ik beginnen met een cliché: doe vooral waar jij je goed bij voelt. Dat je meer een knutselaar bent dan rijder wisten we eigenlijk al. Maar laat je niet verleiden om de 126 voor een schijntje (woordgrap..) weg te doen en vervolgens voor de hoofdprijs een nekaf te kopen.

Links- of rechtsom, een nekaf project zien we ook graag terug op het forum. Maar een totale overhaal actie van de 126 is ook nog altijd een optie.
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos), DE-47-36 (Dodge)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Terug naar “Overig”