Naaf sleutel is klaar.
Verder met de motor.
Lekslang er aan gehangen.
En de boel af gevuld met water, zal nog een paar keer moeten verversen en als de proefrit er ooit komt nog met een goedje rijden om ketelsteen en roest te verwijderen, bij de 126 heb ik dat gedaan met vloeibare gootsteenontstopper nu neem ik is zo'n blikje wat er speciaal voor is.
Elektrische thermometer er aan gehangen, uit mijn daf uitbouwen, was mij teveel wekr.
Benzine leiding er aan gemaakt om in de jerrycan te hangen.
Oliedrukmeter wel even uit de daf geleend.
Aansluitingen gemaakt voor de startkabels 1 rode draad gaat van de + naar de verdeler en die andere rode is voor het startrelai, het lijkt of deze ook bij de constante plus zit maar dat is absoluut de bedoeling niet, anders blijft je startmotor draaien als de motor loopt, dit is dus de draad die naar je startknop gaat.
Komen die ook is van pas.
Er aan gehangen en niet op de foto maar een stekker vanuit de daf naar het stopcontact aangelegd, nu kan ik met de startdraad stroom pakken tussen de rode klem.
Choke open.
Benzine opgepompt, hij lekte op de carberateur aansluting, iets strakker gedraaid en hij was lek vrij.
Nu benzine blijven opvoeren tot je geen druk meer voelt op de hevel, de vlotterkamer is nu dus geheel vol.
Binnen 3 seconden liep ie.
Wat een gebrul, reageerd perfect op gas geven, dus doe er ff niks meer aan tot hij in de auto zit.
Om de motor uit te zetten hoefde ik alleen de min klem er af te halen en uit was ie.
Je begrijpt dat ik een smile had van oor tot oor.
De vrouw kwam ff kijken wat die pokkeherrie was in de schuur en daar zitten wel wat muren en deuren tussen.
Hij was lekker warm nu, gelijk maar koelwater er uit halen, want dat zal er wel niet uit zien.
Dat klopte dus.
Waterpomp druppeld een heel klein beetje maar heb hier en daar wel is gelezen dat als het wat ingedraaid is, het vanzelf stopt.
Morgen nog maar is wat langer laten lopen en dan na afkoelen de kop is natrekken, moet de voorkant van het thermostaathuis er weer af, anders kan je niet bij een moer, dan als ermee is proef gereden, moet ik hem nog een keer natrekken en dan is het klaar.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.