Oude slangen gebruikt, daar de boel nog omgeruild moet worden met de 126 i.v.m. de aansluiting voor de lpg verdamper.
De 126 heeft toen al nieuwe slangen gekregen.
En als de boel gewisseld is heeft deze motor ook gewoon nieuwe slangen.

Toch maar even open gemaakt voor hen die willen weten hoe dat met het B.D.P. wilt weten.
In de rand zie je de 2 streepjes zitten, als je goed kijk zie je er ook D.C. bij staan.

Ik heb hem zoals in de th staat 15 mm voor gegeven door middel van dat inspectie gat.
Toch ook nog maar even gekeken op de poelie.

Verdeler van olie voorzien.

Beetje schuin houden, dan loopt het er in en bijvullen tot er geen luchtbelletjes meer uitkomen, gewoon ff aan de as draaien.

Als die dus zo zit, past je verdeler niet, die schuine kant is er voor dat je bobine er langs kan.

Ik heb de mijne al geborgd met 2 centerpoints per boutje.
Melde het al eerder, ik zet er een zelf gemaakte dynamosteun op, gebruik je de originele, dan moet je deze eerste monteren voordat je die plaat op de waterpomp vast zet, anders krijg je de onderste bout er niet, tenzij je er een paar spoetjes van afzaagd.

Nu de motor 15 mm voor heeft moet je de verdeler zo ver mogelijk naar links gedraaid er in zetten, de rotor wijst nu tussen de 2 boven gaatjes in de rand door.

Zo er tegen aan dus.
Voor hen die oplet, zie je links bovenin de moer nog niet aanzitten, moest die stif nog afstellen tegen het tandwiel van de waterpomp, wat gebeurt is dus.

Nadat je de puntjes op maat heb gezet, in dit geval 56 mm, moet je hem afstellen met een controlelampje, ik gebruik gewoon een ohm meter.

Nu moet je de verdeler de andere kant op draaien tot de puntjes beginnen te openen, normaal gaat het controle lampje dan uit, bij een ohm meter gaat hij dan op OL.

Verdeler vast gezet.
Rotor er in, en de pakking er tussen.

Boel is weer dicht en gelijk de onluchtslangetjes gemonteerd.
Gaat er is 1 stuk, vernieuw hem dan, je raakt je vacuum kwijt, wat niet ten goede komt voor de rembekrachtiger, overal waar je vacuum verliest, verlies je remkracht, omdat er minder vacuum beschikbaar is voor de bekrachtiger, zo zijn er veel verdeelers waarbij het boutje boven op er uit is om een draadje doorheen te steken voor de LPG installatie, kit dit af of wat dan ook, hier heb je dus ook vacuumverlies door.
Deze slangetjes zitten er trouwens op om de warmte af te voeren.

Gelijk de leidingen aangelegd.

Niet te zien op de foto maar op dit plaatje staan welke aansluiting voor welke cylinder is, hoef je niet te zoeken in de th, als je onderweg staat.

Deze zijn ook voor tijdelijk, de verdeler en bougies worden omgerolen voor die op de 126 zitten en dit spul gaat op de 126 motor.
In de th staat een minium en maxium maat voor de elektrode afstand, neem altijd de kleinste maat, als de bougie weg slijt wordt de afstand groter, begin je gelijk met de grootste maat, dan wordt het al gauw te groot.

Die heb ik ook nodig voor de dynamo, dus zit er ook weer op.

Donaldsonklep die bovenop het vliegwielhuis zit gemonteerd.

Gemonteerd ziet dat er zo uit.

I.p.v. splitpennen nu maar is gewoon boutjes en moertjes genomen.

Maar heb er ff geen erg in dat dit uit een 328 is gekomen en bij de 126 zit het anders, verander ik nog wel.

Waar zouden we zijn zonder slagschroevendraaier.
En zoals gewoonlijk is de onderkant weg gerot, dus die ga ik net zoals bij de 126 er weer opnieuw inlassen.

Heel voorzichtig de bovenrand door gezaagd, te diep zagen betekend het solderen van je radiateur.
Dus de zijkantjes zijn er af.