YA 314
Moderator: ruben
-
Hoppa69
- Sir Spam-a-lot :-)
Toevallig vandaag olie ververst, was best dun wat er uit kwam, dus er zit nu normale olie in.
De diesel in de tanks hebben ook een raar geurtje, net of er wat doorheen gemengd is, krijg er mijn vinger niet achter.
Nou hoef ik er niet veel mee te rijden, dus verschonen wordt hem niet, beide tanks zitten nog 3/4 vol.
Als alles op orde is, dan een keer mee naar het werk, goed afspuiten en dan die stink diesel er uit.
Ook beide zeefjes schoongemaakt die in de dieseleidingen zitten, was ff zoeken, zitten in de banjobouten geschroefd en 1 was er best vuil.
De diesel in de tanks hebben ook een raar geurtje, net of er wat doorheen gemengd is, krijg er mijn vinger niet achter.
Nou hoef ik er niet veel mee te rijden, dus verschonen wordt hem niet, beide tanks zitten nog 3/4 vol.
Als alles op orde is, dan een keer mee naar het werk, goed afspuiten en dan die stink diesel er uit.
Ook beide zeefjes schoongemaakt die in de dieseleidingen zitten, was ff zoeken, zitten in de banjobouten geschroefd en 1 was er best vuil.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
Hoppa69
Het rempedaal lijkt niet tot geheel boven te komen, komt omdat het rubber er onder er niet meer is.
Toch zit er een moertje en een draadeindje, da hor nie.

Das dus nog een poging geweest tot het maken van een remlicht alla beun de haas.

Links achter de trommel er is af gehaald, aan de bovenkant zie je dat hij niet remt op heel zijn schoen, dus zit ie scheef.

Een soort van zelf bouw vulling, denk dat de gaten van de trommel iet wat ruim zijn.
Maar die stukjes komen er toch niet meer in.

Toch zit er een moertje en een draadeindje, da hor nie.

Das dus nog een poging geweest tot het maken van een remlicht alla beun de haas.

Links achter de trommel er is af gehaald, aan de bovenkant zie je dat hij niet remt op heel zijn schoen, dus zit ie scheef.

Een soort van zelf bouw vulling, denk dat de gaten van de trommel iet wat ruim zijn.
Maar die stukjes komen er toch niet meer in.

O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
Hoppa69
Olie is door gelekt naar de lagers, dus die zijn wel vet maar niet zoals het hoort.

Na alles er af gehaald te hebben, kon ik de remschoenstellers maken.

Ale die ringen weer recht persen en het schroefdraad herstellen van de stellers, 1 was er ook zonder borgmoer.

Boel er weer op en de schoenen goed zetten.

Na alles er af gehaald te hebben, kon ik de remschoenstellers maken.

Ale die ringen weer recht persen en het schroefdraad herstellen van de stellers, 1 was er ook zonder borgmoer.

Boel er weer op en de schoenen goed zetten.

O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
Hoppa69
De borgmoer lukt nog wel met deze.

De olielekkage kwam omdat er gerommeld was aan de keerring veer en deze was open geschoten, das weer op orde nu.
En alles klaar, remschoenen gezet, draai aan de eerste remsteller en ik hoor gelijk wat in de trommel vallen.
Dus trommel er weer af, gelukkig was er een stuk van de steller afgebroken, ik was al bijna bang dat het voor de rest mee ging zitten.
Aan de breuk te zien, zat dat er al een poos aan te komen, gelukkig nu dan onder het rijden los laten en dan tussen schoen en trommel komen.
Nog ff heb ik nog een 314 nodig alleen al voor de onderdelen, remankerplaat zit ook een rottigheidje in.
Ik heb de steller steeds versteld met trommel er op en dan er weer af, dus heb de schoen wel af kunnen stellen, kan het nu met die afgebroken tanden niet van buiten af.

De olielekkage kwam omdat er gerommeld was aan de keerring veer en deze was open geschoten, das weer op orde nu.
En alles klaar, remschoenen gezet, draai aan de eerste remsteller en ik hoor gelijk wat in de trommel vallen.
Dus trommel er weer af, gelukkig was er een stuk van de steller afgebroken, ik was al bijna bang dat het voor de rest mee ging zitten.
Aan de breuk te zien, zat dat er al een poos aan te komen, gelukkig nu dan onder het rijden los laten en dan tussen schoen en trommel komen.
Nog ff heb ik nog een 314 nodig alleen al voor de onderdelen, remankerplaat zit ook een rottigheidje in.
Ik heb de steller steeds versteld met trommel er op en dan er weer af, dus heb de schoen wel af kunnen stellen, kan het nu met die afgebroken tanden niet van buiten af.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
Hoppa69
Is lekker de ontvetter er op gezet en de schoenen recht gezet t.z.t. moeten er andere in natuurlijk.
Ik hou nu bij wat ik allemaal nodig heb.

Reden dat die rem aanloopt zijn de verkrachte veren, die nu niet sterk genoeg meer zijn om de schoen vrij te laten lopen.

Hier kan je trouwens ook goed zien dat ie heet is gelopen.

Heel die vette bagger zooi er uit.

Ik hou nu bij wat ik allemaal nodig heb.

Reden dat die rem aanloopt zijn de verkrachte veren, die nu niet sterk genoeg meer zijn om de schoen vrij te laten lopen.

Hier kan je trouwens ook goed zien dat ie heet is gelopen.

Heel die vette bagger zooi er uit.

O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
Hoppa69
Blijkbaar heeft ie ooit is hammertje tik gespeeld.

Na goed, alles weer in elkaar, tanks gevuld en remmen gesteld.
Die rechter blijft aanlopen, door die veer.

De schokdempers er af gehaald, die doen het niet meer en het draai systeem voor zwaarder of lichter werkt ook niet meer.

Ze kunnen niet hoog genoeg om bij de borging te komen.
Dus randje aftekenen.

Na goed, alles weer in elkaar, tanks gevuld en remmen gesteld.
Die rechter blijft aanlopen, door die veer.

De schokdempers er af gehaald, die doen het niet meer en het draai systeem voor zwaarder of lichter werkt ook niet meer.

Ze kunnen niet hoog genoeg om bij de borging te komen.
Dus randje aftekenen.

O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.