kromme klep...hoe kan dat nou?

Vragen stellen en oplossingen geven

Moderator: ruben

harley jack
Cabine Coureur

Berichtdoor harley jack » ma 23 apr 2012 17:09

mooi man het zou zou in de bioscoop kunnen :lol:
CHROME WON´t BRING YOU HOME

Kees64
Vierwielend Vooruit

Berichtdoor Kees64 » ma 23 apr 2012 18:58

Die weggetjes in "Rooi" ken ik niet, waar is dat ergens?

mzzl
Kees

Jop
Hercules Held

Berichtdoor Jop » di 24 apr 2012 07:39

Dat is achter het Daf test terrein

ferry
Knipperlichtje

Berichtdoor ferry » di 24 apr 2012 21:23

he kees dat is van rooi naar mariahout in de buurt van de freselsehut bij het mob complex

groeten ferry

Jop
Hercules Held

Berichtdoor Jop » wo 25 apr 2012 09:01

vresselsebossen inderdaad

Jop
Hercules Held

Berichtdoor Jop » za 05 mei 2012 09:05

Nu zo dikke 400 km gereden al en de wagen gaat steeds beter rijden. Ik heb ook de wielen van achter naar voor gewisseld omdat deze beter rond zijn. Het scheelt een beetje met het sjimmie-en. Hij trekt nu wel door naar boven de 80, dus das mooi. Helaas is afgelopen weekend de uitlaat uit het spruitstuk geknalt (wat een herrie :? ) de metalen strip waar die mee vastzit aan het spruitstuk is afgebroken. Straks even de boel demonteren en de strip weer vastlassen.
Ik had ook nog gekeken of het mogelijk was om bij de open dag van de KL in oirschot mee te doe met het rijden van bezoekers, maar dat gaat niet lukken.
Binnenkort zelf maar eens naar het oefenterrein in oirschot om dat eens te gaan bekijken. Iemand zin om mee te gaan? Kees, Ferry bv? Twee 126-en is beter dan 1. Zeker als je misschien vast komt te zitten. :D
Laatst gewijzigd door Jop op do 10 mei 2012 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Kees64
Vierwielend Vooruit

Berichtdoor Kees64 » zo 06 mei 2012 16:31

Nu zo dikke 400 km gereden al en de wagen gaat steeds beter rijden. Ik heb ook de wielen van achter naar voor gewisseld omdat deze beter rond zijn. Het scheelt een beetje met het sjimmie-en. Hij trekt nu wel door naar boven de 80, dus das mooi. Helaas is afgelopen weekend de uitlaat uit het spruitstuk geknalt (wat een herrie :? ) de metalen strip waar die mee vastzit aan het spruitstuk is afgebroken. Straks even de boel demonteren en de strip weer vastlassen.
Ik had ook nog gekeken of het mogelijk was om bij de open dag van de KL in oirschot mee te doe met het rijden van bezoekers, maar dat gaat niet lukken. Wordt geregeld door bravo compagnie en kreeg daar een wat minder vriendelijk klinkend mailtje van onder het mom van, wat denk je wel niet....
Jammer van die reactie. Binnenkort zelf maar eens naar het oefenterrein in oirschot om dat eens te gaan bekijken. Iemand zin om mee te gaan? Kees, Ferry bv? Twee 126-en is beter dan 1. Zeker als je misschien vast komt te zitten. :D
Hejj Jop,

Niet alleen als je komt vast te zitten!
Als je met 3 wagens rijd en er zijn 2 politiemotoren kan er 1 zonder boete naar huis als die weet te ontsnappen.
Er worst daar streng gecontroleerd, ik zou het niet riskeren.

Met clubwheels kun je tijdenss het zandhazenbivak in september daar rondrijden (dacht ik)

Nog een alternatief: www.gaf92.nl Hemelvaartweekend
Daar ga ik een paar keer per jaar naartoe, paar dagen kamperen met o.a. mede ya126ers. Heeelll mooi terrein.
Wel 175 km vanaf "Veghel", dus 165 km vanaf "rooi". ik doe er dan ook 2 uur en 45 minuten over via de kortste weg = snelweg via Antwerpen.
Hieronder 2 linken voor een impressie van het terrein.

http://youtu.be/iaeM9u42GLI
http://youtu.be/z6f_rj2M7_k

mzzl
Kees

marco
Professioneel Pedaal Prutser
Contacteer:

Berichtdoor marco » zo 06 mei 2012 23:00

leuk filmpje die bovenste :lol:
nico in de put en ik lier hem eruit.
Ben als een kind zo blij als ik met mijn daffie rij

http://www.facebook.com/dafya126

maartensliphorst
Hercules Held
Contacteer:

Berichtdoor maartensliphorst » ma 07 mei 2012 09:08

Hoi Jop,

Oirschotse heide is leuk maar als je gaat kun je het beste na 15.00u gaan op zondag dan zijn de motorcrossers weg en is stukken minder kans op een bekeuring.
Wij zijn met meerder voertuigen regelmatig op de hei geweest en nooit ergens problemen mee gehad.

Zoals Kees zegt kan je ook het zandhazenbivak weekend mee. Als mede orgie kan ik je zeggen dat dit een heel leuk weekend is en zeker de moeite waard.
Verschillende ritten door de Kempen en zaterdagmiddag (misschien ook nog zondag maar dit is nog niet duidelijk) gaan we met zo'n 40 voertuigen op de heide spelen.

groeten Maarten
Wa ge het hoefde nie te kopen.

Jop
Hercules Held

Berichtdoor Jop » ma 07 mei 2012 09:08

das een flink gat zeg die eerste.

geen idee dat er zoveel gecontroleerd wordt daar. dat terrein van de filmpjes is wel erg mooi, maar dan moet ik wel eerst even unimog wielen zien te skoren, want met deze banden en wielen ga ik niet de snelweg op.

ik kan in het hemelvaart weekend niet, aangezien ik dan met een van de andere oldtimer in engeland zit. we vieren daar het 40 jarig bestaan van de fiat x1/9 met een meerdaags evenement. In juli doen we dat ook nog in italie met de clubs daar en de fabriek van bertone en die van fiat. (das wel 2 dagen heen en 2 dagen terug, maar gelukkig rijd die wagen niet 1 op 3 :lol: :lol: )

peter80
Sir Spam-a-lot :-)
Contacteer:

Berichtdoor peter80 » ma 07 mei 2012 19:54

Nog een alternatief: www.gaf92.nl Hemelvaartweekend
Daar ga ik een paar keer per jaar naartoe, paar dagen kamperen met o.a. mede ya126ers. Heeelll mooi terrein.

mzzl
Kees
Ben je er ook volgende week?
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4

bastiaan
Professioneel Pedaal Prutser

Berichtdoor bastiaan » ma 07 mei 2012 20:43

Peter lang niet gezien! Ik ga als het weer een beetje normaal is zaterdag Hemelvaart met Ramon naar t gaf ga jij ook ?

Enne @kees als je komt kunne we weer sterke verhalen uitwisselen
Onder het genot van een kleine alcholische versnapering!

Waarschijnlijk doen we ook die rit verhard/onverhard van peter de dreu op zaterdag. Dan zijn we om 16.00u weer terug bij t gaf terrein.

Mvg Bastiaan

peter80
Sir Spam-a-lot :-)
Contacteer:

Berichtdoor peter80 » ma 07 mei 2012 21:36

De bedoeling is dat ik ook kom, weet alleen niet of het de zaterdag wordt.
YA-314 diesel (verkocht), YA-126 diesel, MAN-KAT 1 4x4

Kees64
Vierwielend Vooruit

Hemelvaart

Berichtdoor Kees64 » ma 07 mei 2012 21:49

Hallo allemaal,

Ja, dit jaar kom ik ook weer.
Ook Sjaak en fam de koeyer zijn er weer. 3 boogtentjes op een rij! We hebben stroom,= KOELKAST voor de biertjes!
Die rit doe ik dit jaar niet mee. Vorig jaar wel gedaan. Ik doe al ruim 400 km dat weekend, dus dan ook zaterdag nog een hele dag hoeft voor mij niet.
Daarbij vond ik de rit vorig jaar wel mooi maar echt onverhard ben ik nergens tegengekomen. Wel veel "verharde" zandpaden.

Tot volgende week!
Kees + fam.

Jop
Hercules Held

Berichtdoor Jop » do 10 mei 2012 09:05

gisteren de banden maar eens op druk gezet. 55psi. aan de pomp duurt dat zo'n 5 minuten per band. :? het verschil met rijden is duidelijk te merken :D :D
veel minder last van sjimie gedrag en lichter sturen.
ik had dat resultaat wel gehoopt, maar niet verwacht. gisteren hoewaar bijna 90 gereden, zonder problemen. de motor komt nog steeds beter los :D :D :D

Terug naar “Techniek YA126”