Even voorstellen, Bart van Laanen

Al het overige wat YA126 gerelateerd is

Moderator: ruben

tractorgek
Matgroentje

Even voorstellen, Bart van Laanen

Berichtdoor tractorgek » ma 09 mei 2011 18:06

Hallo, via deze weg wil ik me even voorstellen, ik ben Bart van Laanen, ik heb vandaag het inschrijf formulier van de club op de bus gedaan, vind het een zeer mooie en ook goede site!!, super!.
:D :) :D
Ik heb afgelopen weekeinde na lang zoeken eindelijk een Daf Ya 126 gekocht (een wapendrager van 1957 op LPG). Dit was al een droom van mij sinds ze bij defensie uit de MOB-complexen gehaald en verkocht zijn.

Ik weet nog dat ze in de 80-erjaren in Nijmegen op de sloop, stonden, hier zijn enkele honderden gesloopt. je kon ze destijds kopen voor 1250 Gulden en met kenteken 1750 Gulden, sindsdien heb ik er altijd eentje willen hebben, na verkoop van mijn Mercedes 200D uit 1972, heb ik nu eindelijk de knoop doorgehakt en er een aangeschaft.

Ik ben er bij een aantal wezen kijken, of ik vond de prijs te hoog of hij was te slecht (te veel werk).

Dat werk vond ik niet zo erg, maar 1850 Euro voor een totaal verrote, met defecte aandrijvingen en remmen die vast zitten, uitlaat door, defecte accu's enz. vond ik toch te veel.

Ik heb er nu een gevonden met LPG installatie van 3 jaar oud, 12000 km gelopen, remmen gereviseerd. goede uitlaat, ziet er nog behoorlijk goed uit, maar wordt in de toekomst geheel opnieuw gespoten, eerst maar eens een jaar of 2 rijden ermee.

Hij start perfect, loopt alleen niet mooi strak op alle 6 de cilinders ( 1 cilinder prutteld maar af en toe een beetje mee), en 1 uilaatpakking is defect. maakt niet uit op Benzine of gas doet het op beide brandstoffen.
Ik ga eerst maar eens de bougie's vervangen, kabels zien er zeer goed uit.
De kleppen zijn al wel ruimer gesteld (op gas), indien bougie's niet helpen en ontsteking goed is, dan eerst maar eens compressie meten, kan ook een uilaatklep defect zijn.
Weet iemand toevallig hoeveel compressie de Hercules moet hebben??.

Ik wil er ook een Lier onderbouwen, hij moet gewoon compleet zijn.

Foto's volgen nog als ik hem opgehaald heb (wordt eind mei gedaan met de vrachtwagen, ik durf er zo niet mee naar huis te rijden).

Met vriendelijke groet Bart en veel Daf plezier allemaal :roll:
Sommige mensen vinden me maf, daarom rijden we deze Daf!

Kees64
Vierwielend Vooruit

Berichtdoor Kees64 » ma 09 mei 2011 18:16

Hallo Bart,

Welkom hier en veel plezier met je DAF!

groetjes,
Kees

Dikkie
Site Admin
Contacteer:

Berichtdoor Dikkie » ma 09 mei 2011 22:10

Hallo Bart,

Welkom op het forum! En Kleve, wat leuk, ik heb familie in de Ooij-polder, en familie in Nutterden wonen.. je bent omsingeld :lol:

Succes en vooral veel plezier op het forum, en we zien elkaar vast wel bij meetings en clubweekenden ;)

-Dik
DM-62-40 (WEP), BE-22-24 (Takeldoos), DE-47-36 (Dodge)
WWDD: What Would Dikkie Do?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

faD
Hercules Held

Berichtdoor faD » vr 13 mei 2011 17:29

wat leuk da je ook een daf hebt aangeschaft ik wens je er veel plezier mee toe

groetje rob :P
Maak haast als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.

tractorgek
Matgroentje

Berichtdoor tractorgek » wo 29 jun 2011 09:48

Hij loopt!! :!: :!: :!: :!: :!: perfect :!: :!: ,

Heb 6 nw. bougie's gemonteerd, van de oude waren er zeker 2 van kapot, tevens nw kabels gemonteerd, ook een nieuwe Uitlaatpakking gemonteerd, start en loopt nu perfect.

Ben gelijk naar het tankstation gereden en heb alles vol gegooit, daar word je niet vrolijk van 287,- Euro meneer :shock: :shock: , maar ja dan heb je ook alles vol, gas, benzine een ook de 2 jerrycans, kan ik voorlopig vooruit :lol: :lol: .

Heb er intussen alweer 800 km meer gereden, probleemloos :D :D , verbruik op gas is ongeveer 1:3 ik kan ongeveer 200 km rijden op de gastank :D .

Mijn vrouw rijd er ook mee 8) 8) , dit gaat erg goed, ook het terugschakelen :) :) .

Ben vorige week naar oldtimertractortreffen geweest, en heb de Daf meegenomen , even de zandbak in geweest (wel op benzine) ging super, erlagen ook wat boomstammen, heb er maar 1 achtergeknoopt, ongeveer 2000 Kg, hij liep er zo mee weg :lol: :lol: ..

Nu moet ik nog even naar Peter er mee , dan haal ik daar de polynorm aanhanger op die ik bij hem gekocht heb, en deze winter gaat de lier er onder 8) 8) .

Foto's volgen nog
Sommige mensen vinden me maf, daarom rijden we deze Daf!

Terug naar “Overig”