Dit weekend weer een paar kleine stapjes kunnen zetten.
Eerst de hoofdremcilinder schoongemaakt. De steun op het chassis een keer flink met de staalborstel aangevallen en de zaak in de primer gezet. Daarna de hoofdremcilinder gemonteerd.
Moet nog een nieuw rubber zien te vinden voor de hoofdremcilinder, die erop zat was her en der ingescheurd. Waar kan ik die vinden? (Peter?)
Daarna ben ik begonnen met monteren van luchtketeltje. Mooi plekje gevonden waar hij verder niets in de weg zit. Een paar beugels had ik nog liggen en die op maat gemaakt.
Aan de binnenkant van de bak een paar strips gemonteerd om de zaak sterk genoeg te maken.
En zo zit ie er nu onder:
Van de week even op zoek naar een afwateringsventieltje voor in de onderkant en wat koppelingen voor het leidingwerk vanaf drukregelaar naar het keteltje en vanaf de ketel naar de koppelingsservo. Ik maak er ook meteen een aftakking op voor een bandenvulslang.
Collega heeft me zaterdag nog een paar uur geholpen is begonnen met het verplaatsen van het oliefilter.
Alu plaat voor op het blok is inmiddels van de goede contouren voorzien en gevlakt. Een zelfde plaat voor tegen het originele oliefilterhuis is bijna klaar.
Deze week nog even wat banjobouten M22 (de banjo's heb ik al) en een paar meter slang zien te vinden dan kunnen we dat komend weekend misschien al af hebben.
Het oliefilter wordt overigens tegen de binnenkant van de langsligger gemonteerd tegen een strip die ik er nog op moest lassen.
Toen dacht ik nog even een kapotte remleiding te vervangen en de remleiding die van voren van rechts naar links loopt te vervangen blijkt dat de leiding die ik gekocht heb te dik is! Er zitten 2 maten leiding op de YA. De dikke voor de brandstof en de wat dunnere voor de remleiding. Bij hydraulicworld.nl hebben ze die andere waarschijnlijk ook wel, ga zo op zoek.
Gelukkig is de zomertijd weer begonnen dus kunnen we af en toe ook doordeweeks nog wat doen.
Groet,
Rob
Maak haast als je tijd hebt, dan heb je tijd als je haast hebt.