Heb de tekeningen van beide bakken.
Die gebroken ring heeft niet het juiste nummer, dus denk dat daar de fout zit.
Heen en weer gemaild met zf en wat bedrijven hier en daar in het buitenland.
Spullen zijn niet meer leverbaar.
Dus het plan van de bak die nu in de 314 zit naar de 126 wordt hem niet.
Goed op de tekeningen gekeken, op het schakelsysteem van de synchromeshringen na, zijn ze het zelfde.
Ze hebben zelfs dezelfde bestelnummers.
Plan is nu, als ik 4 dagen vrij ben in mijn rooster om de bak uit de 314 te halen en open te maken.
Dan is kijken of de boel uitwisselbaar is.
Is ff werk maar ik wil toch die overdrive hebben.
De price as wordt nog even spannend.
Tandwielen zijn niet uitwisselbaar, dus of deze aanpassen of iets dergelijks.
Of de priceas uit die andere overzetten met het ondertandwiel, mits de synchromeshring daar ook op kan.
Alleen wordt de verhouding dan anders.
Bak die nu open ligt
1e versnelling 6.45
2e versnelling 3.39
3e versnelling 1.82
4e versnelling 1.0
5e versnelling 0.795
Bak die er nu inzit
1e versnelling 6.79
2e versnelling 3.97
3e versnelling 2.42
4e versnelling 1.49
5e versnelling 1.0
Het wordt dan
1e versnelling 6.79
2e versnelling 3.39
3e versnelling 1.82
4e versnelling 1.0
5e versnelling 0.795
Keuzes, keuzes, keuzes.
Zal wel een try and see what happens worden.
Even om te vergelijken.
Foto's van de assen en van een tandwiel samengevoegd, van beide bakken.

O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.