ik he een heel aantal gebruikte cilinders liggen die niet al te slecht lijken.
onderste 1/2 cm to 3/4 cm pitting
rest mooi glad.
wie heft ervaring met
# honen
met flexhone 320 grit en of gewone remcilinderhoon
verbussen rsp rvs sleeve erin
waar laten doen welke kosten
wielremcilinders
Moderator: ruben
- peter80
- Vierwielend Vooruit
- Berichten: 2207
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: wielremcilinders
Verbussen is met de hoofdremcylinders ook gedaan vorig jaar, ben je gelijk van alle roestvorming af.
Je kan proberen met honen, maar als je al putjes hebt moet je al snel een aardige laag verwijderen
Je kan proberen met honen, maar als je al putjes hebt moet je al snel een aardige laag verwijderen
YA-314 diesel, YA-126 diesel
heb goede ervaring met zo'n hoon met 3 stenen, daar heb ik ze allemaal mee gedaan en hij remt als een tierelier. Maar zoals Peter al zei, als je echt putjes hebt dan wordt het moeilijk. Hoofdremcilinder is door een groepje gedaan, dacht ook ergens in Deventer maar dat weet ik niet helemaal zeker, zou ik na moeten vragen, net als voor de kosten. Dacht wel dat alle data bewaard waren en dat de beitel voor het uitdraaien bewaard is want da was wel een puntje.
Denk dat het wel redelijk mogelijk moet zijn om de wielremcilinders te verbussen omdat het aluminium makkelijk uit te draaien is en je daar wat makkelijker met verwarmen kan werken dan met staal om het inpersen makkelijker te maken.
je mag eventueel ook wel mijn hoon komen proberen als je zou willen proberen hoe ver je komt.
Denk dat het wel redelijk mogelijk moet zijn om de wielremcilinders te verbussen omdat het aluminium makkelijk uit te draaien is en je daar wat makkelijker met verwarmen kan werken dan met staal om het inpersen makkelijker te maken.
je mag eventueel ook wel mijn hoon komen proberen als je zou willen proberen hoe ver je komt.
- Rubber Duck
- Knipperlichtje
- Berichten: 45
- Lid geworden op: ma 16 jul 2018 08:21
- Locatie: West-Brabant
Re: wielremcilinders
Ik heb voor de 328 wielremcilinders laten verbussen, dit moet voor de 126 ook te doen zijn denk ik. Ik had dit laten doen bij Fred Verschagen, een hobbyist. Het duurt wel even (was dacht ik 2 maanden bij mij), 4 achterremcilinders van een 328 kostte mij ongeveer net zoveel als een nieuwe cilinder bij v. Dam.
Daarnaast zag ik de laatste tijd voor de Dodge en de GMC nieuwe messing remcilinders aangeboden worden op de generaaltjes, wellicht kan dat ook voor onze dafjes?
Daarnaast zag ik de laatste tijd voor de Dodge en de GMC nieuwe messing remcilinders aangeboden worden op de generaaltjes, wellicht kan dat ook voor onze dafjes?
1937 DKW RT98
1952 Holland Nautic 1 ton aanhanger
1955 Daf YA 328
1956 Daf YA 126
1965 Volvo Amazon
1984 Yamaha XT550 Kmar
1985 Moto Guzzi V50 Nato Kmar
1988 Kawasaki KLR650
1952 Holland Nautic 1 ton aanhanger
1955 Daf YA 328
1956 Daf YA 126
1965 Volvo Amazon
1984 Yamaha XT550 Kmar
1985 Moto Guzzi V50 Nato Kmar
1988 Kawasaki KLR650
- peter80
- Vierwielend Vooruit
- Berichten: 2207
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: wielremcilinders
Met een CAD tekening en een CNC machine moet je denk ik een eind kunnen komen
YA-314 diesel, YA-126 diesel
-
- Hercules Held
- Berichten: 197
- Lid geworden op: vr 04 jul 2014 07:15
- Locatie: Oud-Beijerland
Re: wielremcilinders
Verbussen is inderdaad prachtig, dan ben je er gelijk helemaal van af. Maar als de schade niet te erg is, dan zou ik het zeker eerst even proberen op te lossen met een hoon. Daar kun je een hoop mee voor elkaar krijgen, en het scheelt in de portemonnee
Re: wielremcilinders
punt is de remcilinders van de 126 zijn van aluminium en hebben volgens mij geen stalen bus.
honen kan wellicht wat agressief zijn.
ga het proberen met een standaard hone en een hoonborstel 1 1/8" 320 grit
zal kijken of ik before and after foto's kan maken
honen kan wellicht wat agressief zijn.
ga het proberen met een standaard hone en een hoonborstel 1 1/8" 320 grit
zal kijken of ik before and after foto's kan maken
- peter80
- Vierwielend Vooruit
- Berichten: 2207
- Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Re: wielremcilinders
Ik doe altijd met stenen van 400 honen, gesmeerd met gewone motorolie
YA-314 diesel, YA-126 diesel
Re: wielremcilinders
Werk alleen maar met aluminium remcilinders, vaak is wat scotchbrite genoeg bij corrosie pitjes maar soms zelfs een fijn waterproof schuurpapiertje met wat remolie. Die van de 126 heb ik.met een 3 steens hoon gedaan omdat die wat kleiner in diameter is maar vooral ook dieper. Natuurlijk moet het met beleid maar het werkt prima.
Re: wielremcilinders

Dit was 1 van de mijne na honen, niet de beste foto maar toch
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten