Banden

Vragen stellen en oplossingen geven

Moderator: ruben

Daffieduck
Hercules Held

Re: Banden

Berichtdoor Daffieduck » ma 16 dec 2019 11:40

Netjes, veel plezier ermee!

mad-0
Matgroentje

Berichtdoor mad-0 » zo 22 dec 2019 14:44

Ik zal ook nog even een update geven van mijn bandenzoektocht. Ik had bij aanschaf van m'n wep er oude Nato's onder zitten. Drie verschillende merken vol met mosaanslag en ik vertrouwde het allemaal niet meer (grote diepe scheuren ook). Ik wou eerst voor Unimog velgen gaan maar ik ben uiteindelijk toch voor de oorspronkelijke maat 9.00x16 gegaan. Ik heb er nu Michelin XS banden onder zitten (6x). Gehaald bij Vrakking te Etten-Leur en de plaatselijke Profile hier in Utrecht heeft ze eronder gelegd. Kudo's voor de mannen van de Profile trouwens. Ze schrokken eerst wel even toen ik zei dat het ringvelgen waren :shock: Maar er was één oudere medewerker van de werkplaats die er ervaring mee had. Hij heeft meteen de jonge jongens van de werkplaats geïntroduceerd in het echte werk.

De XS banden zijn ongebruikt maar wel van een oude productiedatum (1998), maar ze zijn droog opgeslagen geweest en er zitten geen enkele scheurtjes is. Ik ben er in september zonder problemen vanuit Utrecht naar de Eifel op de duits-luxemburgse grens heen gereden (600 km heen en terug).
IMG_0283.jpg
IMG_0283.jpg (217.17 KiB) 1296 keer bekeken
--
Daf YA 126 WEP (benzine en gas)

Dafinknouleuk
Vierwielend Vooruit

Berichtdoor Dafinknouleuk » ma 23 dec 2019 19:03

Ziet er goed uit! Evenals de verf, lekker mat, welk soort/merk heb je gebruikt?

ruben
Vierwielend Vooruit

Berichtdoor ruben » ma 23 dec 2019 20:16

Lijkt niks verkeerd nee, oude datum hoeft niet erg te zijn als ze maar goed opgeslagen zijn. Hoor nog wel een verschillende verhalen over vrakking maar jij hebt er dus goeie ervaring mee?

mad-0
Matgroentje

Berichtdoor mad-0 » vr 27 dec 2019 15:31

Lijkt niks verkeerd nee, oude datum hoeft niet erg te zijn als ze maar goed opgeslagen zijn. Hoor nog wel een verschillende verhalen over vrakking maar jij hebt er dus goeie ervaring mee?
Ik kon er iig goede zaken mee doen. Je moet er natuurlijk wel ff heen en de banden zelf zien. En natuurlijk de mogelijkheid hebben om de banden er onder te (laten) zetten, want dat doen ze daar niet. Er ligt genoeg spul, ook in de oude 9.00x16 maat.
--
Daf YA 126 WEP (benzine en gas)

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)

Berichtdoor Hoppa69 » za 28 dec 2019 01:04

Over vrakking hoor je nog wel is dat als je banden op laat sturen het nog wel is kan gebeuren dat je opnieuw gecoverd krijgt.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Terug naar “Techniek YA126”