na het op moment zetten van de hoofdlagerkappen op 60 (voor de dunnere bouten in de kappen met 4 bouten) en 70 foot pounds en het controleren van de frictie alle drijfstangen opgetrokken en met de nieuwe schalen gemonteerd en op 56 foot pounds gezet. Toch hier en daar wat moeren verwisseld maar uiteindelijk net zo lang gezocht tot het allemaal uitkwam en de splitpen er goed door paste. En natuurlijk of alles nog mooi draait.
toen de nokkenas en het tussen tandwiel gemonteerd.
puntjes bij elkaar gezocht(staan dus op krukas en nokkenas tandwiel, tussentandwiel mag er zo op, heeft geen vaste stand), was even inschatten hoe hij moest komen door dat ik me verkeek met de schuine vertanding
toen de nieuwe oliepomp pakking erop gelegd. Het tandwiel dat je onderin het gat ziet zit dus midden op de nokkenas en drijft de pomp aan.
dan even goed opletten, aan de pomp zit een dun leidinkje, samen met een plaatje dat onder 1 van de bouten valt, die leiding spuit de olie tegen het aandrijftandwiel op de nokkenas die de oliepomp zelf aandrijft.
die leiding valt in dit gaatje in het cilinderblok, even pielen om hem er goed in te krijgen maar niet heel lastig.
Toen een doekje erover, het distributie deksel moet ik eerst van het andere blok afhalen want deze mist de buitenste hoekjes van de keerring groef, dus het andere blok moet uit de bok, en dan kan deze er straks ook weer in wel zo makkelijk met het kleppen monteren.
Met het boek ernaast vond ik het niet heel lastig om te doen tot nu toe maar het forum van Ruud en Peter, zeker het deel in het 314 onderwerp helpen een hoop, zeker voor een logische volgorde.
Keerringen moet ik ook nog even ophalen, als het goed is een nieuw alternatief uit vers rubber, ben benieuwd.