Hallo, ik ben
Frank van der Pol en heb me hier eigenlijk alleen aangemeld om eventuele geïnteresseerden op de hoogte te brengen van de prijsverlaging van een YB616 bij Troostwijk. Daarvoor snuffelde ik al wel met enige regelmaat op dit forum (en andere sites) omdat er nog steeds ergens een groen (in mijn geval eigenlijk: wit) virus in me zit.
Mijn link met de YA126 is dat ik er mijn rijbewijs op gehaald heb toen ik me tijdens m'n diensttijd in 1980 als vrijwilliger voor Libanon opgaf. Als Marechaussee (ook als dienstplichtige, en vandaar ook mijn forumnaam) moest je daarvoor al je rijbewijzen hebben, terwijl ik er nog geen een had. Ik werd meteen vrolijk op een YA328 gezet om te lessen.

Iedereen snapt dat als je nog nooit en auto bestuurd hebt, in een bloedhete cabine met een stok op de motorkap slaan om het ritme van dubbelklutsen te leren terwijl je midden in het Apeldoornse verkeer rijdt, niet de beste manier is je rijbewijs te halen. Dus hoewel dat ritme er uiteindelijk wel in gekomen is hebben ze me verder toch maar laten lessen op een 3500+ Kg YA126 omdat dat toch wat minder stress gaf. Daarna en daarmee kreeg ik bij afrijden in één keer alle (jawel:
alle) rijbewijzen. Bij het spreekwoordelijke pakje boter dus.

Uiteindelijk heb ik daarna in dienst alleen/vooral Nekaf en Jeep Cherokee gereden.
Nu zo'n 34-35 jaar verder zou ik wel weer eens, laat ik maar zeggen 'echt' willen rijden maar d'r zitten maar 25 uren in een dag en m'n garage biedt als het echt moet weliswaar plaats aan één 126 en één Nekaf, maar die garage is de komende tien jaar nog mijn bedrijfsruimte.

Dus het blijft voorlopig nog bij dromen. En beslissen of ik op termijn voor één YA126 of één Nekaf zal kiezen. Of misschien wel helemaal nooit iets. Het hangt ook een beetje af van de vraag of en wat ik zal kunnen 'behappen' qua techniek en onderhoud. Want ik wil dat uiteraard wel zelf doen.
Tot zover maar ff. Ik zal hier inhoudelijk weinig bij kunnen dragen, maar vond het wel zo netjes om ff m'n neus te laten zien en niet alleen maar iets te blaten in een subject en daarna niks meer van me te laten horen.
