Unimog 404

Al het overige wat YA126 gerelateerd is

Moderator: ruben

Gebruikersavatar
peter80
Vierwielend Vooruit
Berichten: 2165
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Berichtdoor peter80 » za 07 mei 2011 13:34

Heb even naar het schema in de link van Gerard gekeken.
Zou inderdaad beginnen met spanning meten bij de bobine. Voor de bobine zit een weerstand en daarvoor zit je ontstekingsschakelaar.
Vergeet niet te kijken naar de min van je bobine, vaak wordt er alleen in de plus bedrading naar storingen gezocht
YA-314 diesel, YA-126 diesel

Gebruikersavatar
hendrik
Hercules Held
Berichten: 170
Lid geworden op: di 22 sep 2009 07:30
Locatie: Haarlem/Paesens

Berichtdoor hendrik » di 10 mei 2011 23:02

En toen startte ie weer... :D
Ik heb alleen even de verdelerkap los gedraaid en daarna weer vast. :roll:
Nu nog de uitlaat uit de cabine zien te krijgen... En dan vooral de nieuwe er weer heel inkrijgen, ben benieuwd of dat kan lukken zonder iets anders stuk te maken.

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 7751
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 01:26
Locatie: Achthuizen

Berichtdoor Hoppa69 » wo 11 mei 2011 00:15

Nu nog de uitlaat uit de cabine zien te krijgen....
Deur of raam open doen :idea:








:mrgreen:
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Gebruikersavatar
hendrik
Hercules Held
Berichten: 170
Lid geworden op: di 22 sep 2009 07:30
Locatie: Haarlem/Paesens

Berichtdoor hendrik » wo 11 mei 2011 01:03

:lol: De deuren zitten er nu niet in, dus open doen word ook wat moeilijk. :P

Gebruikersavatar
hendrik
Hercules Held
Berichten: 170
Lid geworden op: di 22 sep 2009 07:30
Locatie: Haarlem/Paesens

Berichtdoor hendrik » vr 20 mei 2011 12:02

Heb nieuwe contactpuntjes besteld voor mn brommer, en erbij maar gelijk een voelermaat, dus zal binnenkort ook eens kijken of ik zelf de kleppen kan stellen. :)

tractorgek
Matgroentje
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 09 mei 2011 17:45
Locatie: Kleve (Duitsland 5 km van Millingen a/d Rijn)

Berichtdoor tractorgek » vr 27 mei 2011 09:50

Hoi, ik heb in het verleden ook zo'n ding gehad, als hij loopt dan lopen ze mooi, alleen trekken ze voor geen meter, vooral bij overschakelen van 5 naar 6e versnelling :twisted: , de daf trekt toch een heel stuk beter door!. :P

Maar nu de ontsteking!, heb je de contact puntjes al eens gecontroleerd, moeten ongeveer 0,40-0,45 mm open gaan.

Afstellen met voelermaat!, controleer ook even of er op het oppervlak van het contactpuntje geen pit op gebrand is (puntje), dit duid op een defecte Condensator, tevens hoort er in de verdelerkap een koolstifje te zitten die op de rotor drukt, deze willen er wel een uitvallen bij demonteren verdeler kap!. :shock:

Als jou bobine (bougie enz) slechts eenmaal vonkt bij los halen kabel bobine (niet de hoogspannings, zie bougiekabel) maar de spannings +, of de min - kabel, dan wil het zeggen dat de bobine geen signaal krijg, dus oorzaak is contactpuntjes, kan corrosie tussen zitten of niet openen van de puntjes (slijtage fiber nokje) :evil:
De voedingskabel (die van het contactslot afkomt heeft dan wel spanning (let op dit is 24 Volt!!).
Dus eerst naar de puntjes kijken, schoonmaken, met stukje schuurpapier of nagelvijltje, opening afstellen, en motor ronddraaien met startmotor, let wel op om de bougie kabel van de bobine eerst te verwijderen. er moeten dan kleine vonkjes te zien zijn bij openen en sluiten van de contactpuntjes, vonkt deze heel erg, dan is de condensator defect, is ook te zien aan een opgebrande punt op de puntjes.
Doet dit alles het dan en heel klein beetje wiellagervet op het fiber nokje van de contact punt smeren, deze loot over het onstekings asje, en dan veel plezier ermee! :D :D

Succes ermee
Sommige mensen vinden me maf, daarom rijden we deze Daf!

Gebruikersavatar
hendrik
Hercules Held
Berichten: 170
Lid geworden op: di 22 sep 2009 07:30
Locatie: Haarlem/Paesens

Berichtdoor hendrik » vr 27 mei 2011 12:17

Hij startte dus alweer, maar zal inderdaad de contactpuntjes even afstellen.
We hebben inmiddels zelf maar de uitlaat doorgeslepen... Nu het grootste probleem, hoe krijgen we de nieuwe uitlaat er heel in... Las op het Unimog club forum dat de cabine eraf moet. :?

Gebruikersavatar
hendrik
Hercules Held
Berichten: 170
Lid geworden op: di 22 sep 2009 07:30
Locatie: Haarlem/Paesens

Berichtdoor hendrik » wo 08 jun 2011 22:38

Hoe krijg je precies de contactpuntjes op open?

Gebruikersavatar
peter80
Vierwielend Vooruit
Berichten: 2165
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Berichtdoor peter80 » wo 08 jun 2011 23:13

Hoe krijg je precies de contactpuntjes op open?
krukas verdraaien, dan gaat de as van de ontsteking mee en gaan de puntjes open en dicht
YA-314 diesel, YA-126 diesel

Gebruikersavatar
harley jack
Cabine Coureur
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 21:31
Locatie: montfoort

Berichtdoor harley jack » do 09 jun 2011 18:26

als je de punten er gewoon inzet gebeurd er niets.je moet de verdeleras zo draaien dat de nok richting het fiber nokje staat.het onderste gedeelte waar het schroefje in gaat kan je dan richting het nokje bewegen.draai dit iets vast.controleer dan met de voelermaat de afstelling.moet het iets groter kan je hem voorzichtig iets verder bewegen richting nok totdat ze goed staan.draai dan de schroef vast
CHROME WON´t BRING YOU HOME

Gebruikersavatar
Powervijl
Hercules Held
Berichten: 94
Lid geworden op: do 04 jan 2007 00:39
Locatie: Nederhorst den Berg
Contacteer:

Berichtdoor Powervijl » do 09 jun 2011 18:56

Hoe krijg je precies de contactpuntjes op open?
Misschien moet je er niet in je eentje aan beginnen als je daar al niet uit komt!?

Gebruikersavatar
hendrik
Hercules Held
Berichten: 170
Lid geworden op: di 22 sep 2009 07:30
Locatie: Haarlem/Paesens

Berichtdoor hendrik » vr 10 jun 2011 00:24

Ik dacht wel dat het zo moest, maar toen ik het probeerde (1 wiel opgekrikt) gebeurde er niets. :?

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 7751
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 01:26
Locatie: Achthuizen

Berichtdoor Hoppa69 » vr 10 jun 2011 17:46

Wielen van de grond of op de grond heeft met de contactpuntjes weinig van doen.

Bougies er uit, versnellingen in zijn vrij en met een slinger of draaien aan de ventilator de puntjes doen.

Geen slinger of het lukt niet met de ventilator.

Bougie's er uit, auto in zijn hoogste versnelling, alle wielen op de grond en de wagen duwen of trekken.

Tot dat zoals gemeld, 1 van de kantjes die de puntjes open drukt tegenover de nok van de puntjes staat.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Gebruikersavatar
hendrik
Hercules Held
Berichten: 170
Lid geworden op: di 22 sep 2009 07:30
Locatie: Haarlem/Paesens

Berichtdoor hendrik » vr 10 jun 2011 19:52

Als je een wiel op krikt, en daaraan draaid, draaid de cardanas tog net zo goed?
Maar zal het even proberen met de ventilator... Slinger kan er helaas niet in.

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 7751
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 01:26
Locatie: Achthuizen

Berichtdoor Hoppa69 » vr 10 jun 2011 20:12

Mot ie wel in zijn versnelling staan.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.


Terug naar “Overig”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten