pakking carter

Vragen stellen en oplossingen geven

Moderator: ruben

Kees64
Vierwielend Vooruit
Berichten: 1267
Lid geworden op: za 29 aug 2009 12:16
Locatie: Veghel

pakking carter

Berichtdoor Kees64 » zo 26 aug 2012 20:05

Hallo,

Mijn Dafke lekt nogal langs de carterpakking.
Mag ik "gewoon" vloeibare pakking gebruiken of "moet" ik de originele kurk gebruiken?

bvd
Kees

Gertjan
Hercules Held
Berichten: 109
Lid geworden op: vr 07 nov 2008 21:27
Locatie: Zeist

Berichtdoor Gertjan » zo 26 aug 2012 21:10

Vloeibare pakking kan heel goed!

ramon
Cabine Coureur
Berichten: 370
Lid geworden op: za 08 jan 2011 22:55
Locatie: Koudekerke

Berichtdoor ramon » ma 27 aug 2012 12:40

Kees ik zou gewoon een nieuwe kurke pakking bestellen!
vloeibare pakking op die kurke smeren dan druk je heb geheid naar buiten hoor, ik had dat laatst ok bij mn gewone auto.
Zo een nieuwe kurke pakking kan niet zo duur wezen toch ;)

Gr, Ramon
DAF = Dat Accelereert Fantatstisch

Dafinknouleuk
Vierwielend Vooruit
Berichten: 863
Lid geworden op: do 25 okt 2007 22:29
Locatie: Oud-Beijerland

Berichtdoor Dafinknouleuk » ma 27 aug 2012 13:05

vloeibaar op je pannetje smeren, beetje vet op de vlakken van je blok.
Zachies aandrukken en goed laten 'zetten' pas later echt vast draaien.

Ruud hept er nog ergens een foto van (met mooie kringetjes om de gaatjes ;)

jerry
Vierwielend Vooruit
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 17:30
Locatie: Alphen aan den rijn

Berichtdoor jerry » ma 27 aug 2012 23:33

agrarische achtergrond zeker! :shock:
schij eens uit met die vloei bare zooi :twisted:
een kurken pakking leg je een tijdje in het water zo dat hij zacht kan worden
daar na lichtjes met vaseline in vetten en monteren superieur :idea:

Dafinknouleuk
Vierwielend Vooruit
Berichten: 863
Lid geworden op: do 25 okt 2007 22:29
Locatie: Oud-Beijerland

Berichtdoor Dafinknouleuk » ma 27 aug 2012 23:50

Afbeelding

Is van generator © Hoppa69

Voor de 328 is er ook zo'n foto ergens :roll:

Gebruikersavatar
DeWitteDaf
Hercules Held
Berichten: 137
Lid geworden op: ma 23 jul 2007 17:53
Locatie: Hoogezand
Contacteer:

Berichtdoor DeWitteDaf » di 28 aug 2012 18:48

jep gewoon dichtkitten. werkt beter als kurk.

kurk is dan wel orgineel, maar het blijft een natuurproduct dat gaat werken, en daarmee zweet het ook. kurk is nooit zo mooi dicht als kit of rubber pakking

ramon
Cabine Coureur
Berichten: 370
Lid geworden op: za 08 jan 2011 22:55
Locatie: Koudekerke

Berichtdoor ramon » di 28 aug 2012 18:54

jep gewoon dichtkitten. werkt beter als kurk.

kurk is dan wel orgineel, maar het blijft een natuurproduct dat gaat werken, en daarmee zweet het ook. kurk is nooit zo mooi dicht als kit of rubber pakking
Op de foto zit ook kurk zo te zien, hoe ga je anders die ruimte opvullen, gewoon kurk er droog tussen doen op een paar plekjes met seconde lijm en hoppa er op!
De kans dat je hem er van tussen perst met aandraaien is groot met shit op de pakking :wink:
DAF = Dat Accelereert Fantatstisch

Kees64
Vierwielend Vooruit
Berichten: 1267
Lid geworden op: za 29 aug 2009 12:16
Locatie: Veghel

kurk

Berichtdoor Kees64 » za 15 sep 2012 20:40

Het wordt KURK.

Dit omdat ik "vanonderen" de carterpan verwijder en weer ga monteren.
Als je met die vloeibare een beetje gaat schuiven voordat de pan op zijn plek zit....is het maar de vraag of het er nog mooi opzit.

Kurkje besteld, komt volgende week binnen.

mzzl
Kees

Hoppa69
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 8215
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 01:26
Locatie: Achthuizen

Berichtdoor Hoppa69 » za 15 sep 2012 20:46

Met schuiven zal je eerder last hebben met kurk dan met vloeibaar.

Heb ook wel is een N.O.S. kurk gehad die was door de jaren gekrompen, komen toch mooi je gaten niet meer uit.

Daarbij ook nog de pakking besteld die tegen hel vliegwielhuis moet ?

Kijk je uit met de pan los maken, dat je aan de voorkant die rubber ring niet rot trekt die om de keering zit van de krukas.

Anders heb je als nog vloeibaar nodig.

En als je nou een pan insmeerd met kit, en hem met een garagekrik omhoog brengt tot net niet raak en de rest doe je met de boutjes moet het goed gaan.

Al helemaal als je beide zijde met je vingers goed insmeerd.

Maar ieder zijn ding.
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.

Gebruikersavatar
DeWitteDaf
Hercules Held
Berichten: 137
Lid geworden op: ma 23 jul 2007 17:53
Locatie: Hoogezand
Contacteer:

Berichtdoor DeWitteDaf » za 15 sep 2012 21:24

Wij kitten op het werk alles, samen met een pakking. lekt echt niet weer. ook niet na 300.000 km verder.

Kees64
Vierwielend Vooruit
Berichten: 1267
Lid geworden op: za 29 aug 2009 12:16
Locatie: Veghel

Berichtdoor Kees64 » zo 16 sep 2012 08:49

Met schuiven zal je eerder last hebben met kurk dan met vloeibaar.

Heb ook wel is een N.O.S. kurk gehad die was door de jaren gekrompen, komen toch mooi je gaten niet meer uit.

Daarbij ook nog de pakking besteld die tegen hel vliegwielhuis moet ?

Kijk je uit met de pan los maken, dat je aan de voorkant die rubber ring niet rot trekt die om de keering zit van de krukas.

Anders heb je als nog vloeibaar nodig.

En als je nou een pan insmeerd met kit, en hem met een garagekrik omhoog brengt tot net niet raak en de rest doe je met de boutjes moet het goed gaan.

Al helemaal als je beide zijde met je vingers goed insmeerd.

Maar ieder zijn ding.
Die pakking tegen het vliegwielhuis wist ik wel, toch nog vergeten :x :x
Misschien is de bestelling nog niet verzonden dus een mailtje erachteraan gestuurd.

Ik heb (helaas) alleen een potkrikje, maar ik ga toch iets van een steuntje maken.

Die rubber ring...Nog is effe naar de foto gekeken die je geplaatst hebt.
Goeie tip!!

Ga beide pakkingen voorzichtig op de pan plakken met een paar puntje lijm en dan voorzichtig er tegenaan.

Bedankt
Kees

Kees64
Vierwielend Vooruit
Berichten: 1267
Lid geworden op: za 29 aug 2009 12:16
Locatie: Veghel

Re: pakking carter

Berichtdoor Kees64 » za 29 dec 2012 10:11

Hejj,

Gisteren samen met Ferry in zijn stallingsruimte de pakkingen vervangen. Ferry zijn Daf staat boven een smeerput dus dat werkt wat fijner.
Alle schroeven losgemaakt bleef de carterpan nog hangen, met wat "geweld" toch nog losgekomen.
Pakkingresten verwijderd, pan binnen / buiten schoongemaakt. Zelf een papieren pakking geknipt (o,8 mm dik) voor tegen het vliegwielhuis.
Overal een rups vloeibaar op de pan gelegd, daarna de kurk er op geplakt.
Carter weer op zijn plek gehangen, wel enig friemelwerk ivm de retourleiding die op de pan zit en weer terug naar "boven" moet.
Ondersteund met wat balkjes zodat deze op zijn plek bleef zitten en toen de schroeven weer vast.
Olie erin gedaan, bij mij thuis wat frikandellen weggewerkten weer terug gereden.
Alles nog een keer voorzichtig wat aangedraaid en nu hopen dat het droog blijft.

ps: Het was nodig, na een paar minuten stilstand al een flink "plekje" olie op de grond. Ik moest de Daf voortaan op straat parkeren ipv op mijn eigen oprit. :oops: :oops:

mzzl
Kees

Kees64
Vierwielend Vooruit
Berichten: 1267
Lid geworden op: za 29 aug 2009 12:16
Locatie: Veghel

Re: pakking carter

Berichtdoor Kees64 » za 20 apr 2013 18:53

Hejj,

Nou komt het lulligste:
Lekt nog steeds heel veel tijdens het rijden, durf er geen tourrit mee te maken.
Ik dach toch dat ik goed gekeken had, blijkt het niet van de pakking te komen.

Komt ergens bij de oliekoeler vandaan, als die eraf moet............. :evil: :evil: ruim 3 jaar geleden ook is gedaan, lekker klusje.
Vandaag de bouten van de oliekoeler nog extra aangetrokken, vooral dat kloteboutje achter waar je bijna niet bij kan nog ruim 90 graden aan kunnen draaien.
Effe gestart, kijken of het nog lekte. De olie spoot eruit, ik had dat slangetje onder de sensor tegen het schutbord geraakt.
Slangetje kapot, was helemaal hard geworden. Is gewoon geknakt.
Thomas van het clubmagazijn al een mailtje gestuurd, hopen dat hij er 1 heeft liggen. Kan de daf niet naar de stalling brengen.
Dus eerst een nieuw slangetje erop, dan weer controleren of de lekkage bij de koeler weg is.
:evil: :evil:

Mzzl
Kees

Gebruikersavatar
peter80
Sir Spam-a-lot :-)
Berichten: 2276
Lid geworden op: wo 03 sep 2008 00:10
Locatie: Middelburg
Contacteer:

Re: pakking carter

Berichtdoor peter80 » za 20 apr 2013 20:40

Oftewel je bent van de straat. Gelukkig is het mooi weer :mrgreen:
YA-314 diesel, YA-126 diesel


Terug naar “Techniek YA126”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten