Opknappertje
Moderator: ruben
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Het was ff graven maar toch nog iets over gevonden.
De draad solderen voordat hij in een krimpstekker of kroonsteen moest stond bij ons op school de doodstraf op...!Jammer Ruud dat je de draden doorsoldeert.
Soldeer is zacht en blijft zacht,en word nog zachter bij een temperatuurverhoging door stroom(A) door de geleider of buitentemperatuur.
Kortom deze verbindingen gaan op de duur los zitten en een beetje vonken ,met als gevolg slechte contacten en inbranden.
Beter zijn dunne busjes,en die zijn in verschillende maten verkrijgbaar over de gestripte draden heenschuiven en vastzetten,die gaan nooit meer los.
Verder niets dan lof hoe je met die 328 bezig bent,hij word nog mooier ,dan als hij uit de fabriek rolde.
m.v.g. Montji
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
-
- Vierwielend Vooruit
- Berichten: 504
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 17:30
- Locatie: Alphen aan den rijn
soldeer is zacht en dat draai je in eerste instantie wel aan met een schroef bevestiging maar gaat uit eindelijk los door de samenstelling van het soldeer dat werkt er tussen uit en komt het los te zitten wij hadden het vaak met bij laad stopcontacten op trailers na een half jaartje of zo zaten ze los en dachten dat solderen super netjes zat ! adereind hulsjes schijnt beter te zijn idd
ag ja het zal beter zijn dan dat het was tog als je sommige bevestigingen ziet is er wel eens meer afgebroken dan dat er vast zit alles wat je der aan doet is dan beter tog
suc 6
ag ja het zal beter zijn dan dat het was tog als je sommige bevestigingen ziet is er wel eens meer afgebroken dan dat er vast zit alles wat je der aan doet is dan beter tog
suc 6
-
- Sir Spam-a-lot :-)
- Berichten: 8763
- Lid geworden op: zo 19 nov 2006 00:26
- Locatie: Achthuizen
Niet solderen.Ook niet in elkaar twisten, daar stond bij ons vroeger de doodstraf op (Fokker)En de draad dus niet solderen voor je 'm in de hulzen of ogen krimpt...!
Gewoon goed aanstrippen dan blijven de aders vanzelf bij elkaar
NIet solderen voor je hem krimpt.
Niet twisten.
Mag er wel stroom op ?
O wat ben ik maf.
Ik hou van mijn daf.
Ik hou van mijn daf.
Stroom OP niet, stroom DOOR wel!Niet solderen.Ook niet in elkaar twisten, daar stond bij ons vroeger de doodstraf op (Fokker)En de draad dus niet solderen voor je 'm in de hulzen of ogen krimpt...!
Gewoon goed aanstrippen dan blijven de aders vanzelf bij elkaar
NIet solderen voor je hem krimpt.
Niet twisten.
Mag er wel stroom op ?
Spanning staat ergens op, stroom gaat ergens door...
-
- Hercules Held
- Berichten: 198
- Lid geworden op: ma 09 jun 2008 21:16
- Locatie: Krimpen aan den IJssel
Wij mogen wel twisten, een daf heeft geen vleugelsNiet solderen.Ook niet in elkaar twisten, daar stond bij ons vroeger de doodstraf op (Fokker)En de draad dus niet solderen voor je 'm in de hulzen of ogen krimpt...!
Gewoon goed aanstrippen dan blijven de aders vanzelf bij elkaar
NIet solderen voor je hem krimpt.
Niet twisten.
Mag er wel stroom op ?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
-
- Hercules Held
- Berichten: 198
- Lid geworden op: ma 09 jun 2008 21:16
- Locatie: Krimpen aan den IJssel
Nou had ik de toerenteller al opgeknapt zie hieronder. Wijzerplaat is iets verweerd maar dat vind ik niet zo erg het is geen nieuwe.
Zo ook gedaan met de KM teller maar fototjes ervan gemaakt.
Zo kwam ie eruit
Voorzichtig het fels randje open gepeutert.
Gestraald
Het huis in de alu/zink spray en de rest legergroen. Wijzerplaatjes ingewreven met wd40
Binnenwerk er weer in en wijzertje gelakt.
De "dashboardplaat" ook gestraald en gespoten en de km teller er weer in
En ook de andere meters moeten aan een likje verf geloven.
Verder vandaag bezig geweest met het schutbord van de kabine te strippen. Ben al aardig op weg. Als het een beetje weer is morgen dan gaat de kabine eraf.
gr William
Zo ook gedaan met de KM teller maar fototjes ervan gemaakt.
Zo kwam ie eruit
Voorzichtig het fels randje open gepeutert.
Gestraald
Het huis in de alu/zink spray en de rest legergroen. Wijzerplaatjes ingewreven met wd40
Binnenwerk er weer in en wijzertje gelakt.
De "dashboardplaat" ook gestraald en gespoten en de km teller er weer in
En ook de andere meters moeten aan een likje verf geloven.
Verder vandaag bezig geweest met het schutbord van de kabine te strippen. Ben al aardig op weg. Als het een beetje weer is morgen dan gaat de kabine eraf.
gr William
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
- jabami
- Cabine Coureur
- Berichten: 343
- Lid geworden op: zo 18 jul 2010 08:06
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Heb de snelheidsmeter van mijn 328 ook wel eens gedaan.Ja het is goed te doen hoor, ik doe dit soort klusjes onder het genot van een flesje en een muziekje op m'n gemakje.
Het plastic/kunstof ruitje dat er origineel opzit, is een soort kapje en dat was bij mij ook lelijk, beetje wazig geworden en gekrast.
Dat heb ik toen geljk vervangen door echt glas.
Gewoon een rond glasplaatje, dus niks kapje o.i.d.
Ring er weer op, felsrandje terugbuigen en klaar.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten