Gele tonnage sticker 328.
Moderator: ruben
-
- Vierwielend Vooruit
- Berichten: 504
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 17:30
- Locatie: Alphen aan den rijn
Gele tonnage sticker 328.
goeie dag luitjes
zo als jullie weten het 328 vierus toegeslagen bij diversen
en bij mij ook maar das al een droom van lang geleden
nu wil ik een gele tonnage sticker plaatsen aan de voor zijde MAAR welke? ik ken er niet goed hoogte van krijgen dan zie je 10 ton op een artillerie trekker sommige zeggen wegens de zware lier .
en soms 10 ton op een 328 met lange bak . en die 9 dan die heb ik ook op plaatjes staan zowel op een artillerie trekker als op een 328 met lange bak !
wie weet hier meer van ? vind 10 wel dik staan is mijn is ook miin voorkeur maar wil het ff zeker weten tot horens groetjes jerry
zo als jullie weten het 328 vierus toegeslagen bij diversen
en bij mij ook maar das al een droom van lang geleden
nu wil ik een gele tonnage sticker plaatsen aan de voor zijde MAAR welke? ik ken er niet goed hoogte van krijgen dan zie je 10 ton op een artillerie trekker sommige zeggen wegens de zware lier .
en soms 10 ton op een 328 met lange bak . en die 9 dan die heb ik ook op plaatjes staan zowel op een artillerie trekker als op een 328 met lange bak !
wie weet hier meer van ? vind 10 wel dik staan is mijn is ook miin voorkeur maar wil het ff zeker weten tot horens groetjes jerry
Om het nog overzichtelijker te maken, bij mijn 328 artillerietrekker zat er een 20 op... Heb er nu een 10 op zitten trouwens...
Als ik in het boek "De Dikke DAF Familie" kijk zit er op alle normale versies een 9, en op de artillerietrekkers en andere bijzondere (zwaardere) versies een 10.
Als ik in het boek "De Dikke DAF Familie" kijk zit er op alle normale versies een 9, en op de artillerietrekkers en andere bijzondere (zwaardere) versies een 10.
Laatst gewijzigd door Jorrit op ma 07 jul 2008 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Matgroentje
- Berichten: 1
- Lid geworden op: do 05 jun 2008 23:44
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Op foto´s die ik heb van de ya126 is te zien dat er midden jaren ´60 al wel de gele stickers op het rechter voorspatbord zaten. Evenals de gele kentekenplaat met zwarte letters die in de burgermaatschappij pas veel later werd gebruikt.ja idd als je in dat boek kijkt dan kom je er een beetje achter idd heel int begin waren er geneens gele stickers op volgens mij!
maar zo als je zegt bij de cargo 9 en bij de artillerie trekker 10 denk dat ik het al weet laterz
Groetjes Arie.
Niet beter, wel anders!
Brugclassificatie
De brugclassificatie werd oorspronkelijk geschilderd, later op de bumper, eerst ook onder de kentekenplaat, deze kwam ik zelf tegen tijdens de restauratie. Overigens idd ook losse bordjes op het takkenscherm van de YA 126, YA 328 is mij onbekend.
Aanduidingen van de brugclassificaties YA 328 a/d z lier 9, m lier en art. trekker met lier 10.
Aanduidingen van de brugclassificaties YA 328 a/d z lier 9, m lier en art. trekker met lier 10.
Re: Brugclassificatie
Daf museum heeft er foto's van.Overigens idd ook losse bordjes op het takkenscherm van de YA 126, YA 328 is mij onbekend.
Scouting en Daf's, een geweldige combinatie!
- jabami
- Cabine Coureur
- Berichten: 343
- Lid geworden op: zo 18 jul 2010 08:06
- Locatie: Middelburg
- Contacteer:
Als je in het boek "De Dikke DAF Familie" kijkt naar de originele foto's van
K.L. voertuigen, zie je ook van alles.
YA 126 zowel mét- als zonder NL (sticker of geschilderd ??) op de voorbumper,
De bugclassificatie op de YA 328 is ook verschillend.
In dat boek diverse foto's, o.a. een YA 328 artillerietrekker met een "9".
De brugclassificatie staat meestal op de voorbumper.
Maar ook een YA 328 met een "9" op de cabine, onder de kentekenplaat
en een YA 328 met een "9" aan de rechterzijde op de cabine tussen de deur
en de benzinevulopening.
Volgens mij deden ze toen ook maar wat.
Ik heb al eens een uitleg gekregen, dat met keek naar het maximaal toelaatbare gewicht.
Dus ledig gewicht voertuig vermeerderd met het laadvermogen, naar boven afgerond.
B.v. 5900 KG + 3000 KG = 8900 KG is een "9".
6200 KG + 3000 KG = 9200 KG is een "10".
Maar waarom hebben de YA 314's dan allemaal een "9",
terwijl b.v. een YA 314 kipper 5370 KG + 4500 KG = 9870 KG,
dus een "10" zou moeten hebben.
In andere technische omschrijvingen (Zie archief Legervoertuigen.com)
wordt de de YA 126 ambulance een bugclassificatie "4" (3680 KG + 450 KG)
toebedeeld, terwijl alle 328's weer een "10" krijgen.
Maar wie het echt weet ?????????
Jan.
K.L. voertuigen, zie je ook van alles.
YA 126 zowel mét- als zonder NL (sticker of geschilderd ??) op de voorbumper,
De bugclassificatie op de YA 328 is ook verschillend.
In dat boek diverse foto's, o.a. een YA 328 artillerietrekker met een "9".
De brugclassificatie staat meestal op de voorbumper.
Maar ook een YA 328 met een "9" op de cabine, onder de kentekenplaat
en een YA 328 met een "9" aan de rechterzijde op de cabine tussen de deur
en de benzinevulopening.
Volgens mij deden ze toen ook maar wat.
Ik heb al eens een uitleg gekregen, dat met keek naar het maximaal toelaatbare gewicht.
Dus ledig gewicht voertuig vermeerderd met het laadvermogen, naar boven afgerond.
B.v. 5900 KG + 3000 KG = 8900 KG is een "9".
6200 KG + 3000 KG = 9200 KG is een "10".
Maar waarom hebben de YA 314's dan allemaal een "9",
terwijl b.v. een YA 314 kipper 5370 KG + 4500 KG = 9870 KG,
dus een "10" zou moeten hebben.
In andere technische omschrijvingen (Zie archief Legervoertuigen.com)
wordt de de YA 126 ambulance een bugclassificatie "4" (3680 KG + 450 KG)
toebedeeld, terwijl alle 328's weer een "10" krijgen.
Maar wie het echt weet ?????????
Jan.
Schilderen is zowiezo veel origineler, die stickers voor colonnevlak,bandenspanning enz kwamen er pas eind jaren 70, begin jaren 80.... de gele brugclassificatiestickers waren er wel eerder...
Klein potje geel,schoolbordenzwart en wit en je bent klaar...voor altijd... alleen nog ff letters/cijfer uitsnijden
Sticker je wel, schuur dan de ondergrond netjes glad en ontvet goed, anders blaas je bij de eerste de beste schoonmaakronde ze er zo weer vanaf. Bovendien zijn de tonnage stickers vaak al oud en is de lijmlaag niet zo bijster goed meer....ennuhh volgens voorschrift een randje blankelak er omheen .....
Klein potje geel,schoolbordenzwart en wit en je bent klaar...voor altijd... alleen nog ff letters/cijfer uitsnijden
Sticker je wel, schuur dan de ondergrond netjes glad en ontvet goed, anders blaas je bij de eerste de beste schoonmaakronde ze er zo weer vanaf. Bovendien zijn de tonnage stickers vaak al oud en is de lijmlaag niet zo bijster goed meer....ennuhh volgens voorschrift een randje blankelak er omheen .....
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten