Alle foto's en filmpjes omtrent dit project eindigen in deze publieke map: https://photos.app.goo.gl/BB54vKv4Q4v2cp2W6
En uiteraard ga ik mijn best doen om hier een topic over bij te houden.
Lang verhaal kort; het betreft hier een 1945 Dodge WC 52 die zijn stalling uit moest per 1 januari, hoop stress voor de vorige eigenaar (lees: mijn schoonvader

Beginnen bij het begin, ophalen!
4 november afgelopen jaar, het klinkt dan zo ver terug. De stalling waar ze stond:
Met ingeklapte spiegels is de deur doorgang een goede anderhalve centimeter breder dan de auto aan weerszijden, leuke oefening om eruit te rijden dus. Zeker als je weet dat je ook nog moet insturen voor de schutting, nog voordat je goed en wel de deur uit bent. Achter de dodge stond nog veeeeeel meer, deze moest altijd als eerste er uit om ergens bij te kunnen.
Omdat de motor wel functioneert (ze loopt echt als een zonnetje) maar de remmen niet, en omdat ze voor mij onbekend is in de verdere staat van onderhoud, hebben we haar op een geleende trekker/trailer meegenomen. 250 kilometer met een auto zonder remmen is mij namelijk te gortig. Het dakje is eraf om kapot waaien te voorkomen, die ligt achterin de bak met een aanhangernetje er overheen.
En, enige uren later, weer gelost, nu op de plek waar voorheen mijn polynorm stond. ik heb mij gruwelijk vergist in de maat van dat ding. Lengte heb ik uitgemeten, ging prima, maar hij blijkt breder dan de daf!!
Dus, gaandeweg tussen het klussen of prutsen door ben ik ook bezig om de schuur verder op te ruimen en losse zooi weg te doen om wat meer ruimte te creëren.